فضانوردان ماموریت کرو-۴ به فضا رفتند

چهار فضانورد ماموریت کرو-چهار ناسا سفر خود به سمت ایستگاه فضایی بین‌المللی را آغاز کردند.

به گزارش ایمنا، فضانوردان مأموریت کرو-چهار که شامل فرمانده «کیل لیندگرن»(Kjell Lindgren)، خلبان «رابرت هاینز»(Robert Hines) و متخصصان مأموریت «جسیکا واتکینز» (Jessica Watkins) و «سامانتا کریستوفورتی»(Samantha Cristoforetti) هستند ساعت ۳:۵۲ صبح به وقت منطقه زمانی شرقی (۱۲:۲۲ به وقت تهران) از سکوی پرتاب 39A واقع در مرکز فضایی "کندی" ناسا در فلوریدا به فضا رفتند.

پرتاب کپسول دراگون مأموریت کرو-چهار که «آزادی» نام گرفته است به دلیل شرایط بد جوی و بازنگشتن فضانوردان اولین مأموریت تماماً خصوصی اکسیوم اسپیس به ایستگاه فضایی بارها به تعویق افتاده بود و درحالی‌که آن‌ها قرار بود هفته گذشته به فضا بروند، مأموریت خود را امروز آغاز کردند.

مسافران این پرواز طبق برنامه‌ریزی‌ها ساعت ۲۰:۱۵ به وقت منطقه زمانی شرقی (۰۴:۴۵ بامداد پنجنشبه به وقت تهران) به ایستگاه فضایی بین‌المللی خواهند رسید و انتظار می‌رود دریچه‌های بین فضاپیما و ایستگاه فضایی در ساعت ۲۱:۴۵ به وقت منطقه زمانی شرقی (۰۶:۱۵ صبح پنجشنبه به وقت تهران) باز شود.

بنا بر برنامه‌ریزی‌ها قرار است این چهار خدمه به مدت شش ماه در ایستگاه فضایی بین‌المللی حضور داشته باشند. این سومین مأموریت عملیاتی سرنشین‌دار اسپیس ایکس برای ناسا به عنوان بخشی از برنامه خدمه تجاری این سازمان فضایی بود. قرار است هر مأموریت، از جمله کرو-سه تقریباً شش ماه به طول بی‌انجامد و اسپیس ایکس مسئول پرتاب فضانوردان و بازگرداندن آن‌ها به زمین است.

درحال‌حاضر خدمه مأموریت کرو-سه اسپیس ایکس در ایستگاه فضایی بین‌المللی حضور دارند. طی این مأموریت چهار فضانورد ناسا به نام‌های «راجا چاری»، «توماس مارشبورن»، «کایلا بارون» و یک فضانورد آژانس فضایی اروپا به نام «ماتیاس ماورر» برای انجام یک مأموریت شش ماهه به ایستگاه فضایی بین‌المللی رفتند. این نخستین پرواز فضایی «بارون»، «چاری» و «ماورر» و سومین پرواز «مارشبورن» بود. این مأموریت ۱۰ نوامبر سال ۲۰۲۱ ساعت ۲۱:۰۳ به وقت منطقه زمانی شرقی (بامداد پنجشنبه ساعت ۰۵:۳۳ به وقت ایران) به مقصد ایستگاه فضایی بین‌المللی انجام شد. قرار است فضانوردان مأموریت کرو-سه نیز به زودی به زمین بازگردند.

منبع: ایسنا

کد خبر 571302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.