پروژه‌های شهری دارای پیوست‌ زیست‌محیطی باشد

شهردار کاشان گفت: تمام پروژه‌های عمرانی و خدماتی شهرداری باید ملاحظات و اقتضائات زیست‌محیطی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «حسن بخشنده‌امنیه» در ویژه‌برنامه روز زمین پاک که در دبستان حاج‌علی مصراحی برگزار شد، با اشاره به ارتقای کیفیت زندگی به عنوان یکی از اهداف جوامع شهری، اظهار کرد: یکی از مصادیق این هدف ایجاد محیط زندگی پاکیزه، سالم و عاری از آلودگی است.

وی با بیان اینکه یکی از سیاست‌های جدی ما در این دوره پیوست زیست‌محیطی پروژه‌های شهری است، افزود: تمام پروژه‌های عمرانی و خدماتی باید ملاحظات و اقتضائات زیست‌محیطی داشته باشد.

شهردار کاشان خاطرنشان کرد: حوزه تنظیف شهری، نه تنها یکی از بخش‌های مهم و کلیدی در زمینه نگه‌داشت شهر است، بلکه مسئله‌ای اساسی برای ارتقای کیفیت زندگی به شمار می‌رود.

بخشنده‌امنیه به موضوع بازیافت اشاره و تصریح کرد: شاخص بازیافت در کاشان قبلاً شش درصد بود که با تمهیدات اندیشیده‌شده و مشارکت مردم و سرمایه‌گذاری پیمانکاران، به رقم ۱۰ درصد رسید که باز هم با شاخص مورد نظر ما فاصله معناداری دارد.

وی اضافه کرد: تا سال ۱۴۰۴، باید تولید پسماند شهری به بازه دو تا پنج درصد کاهش یابد و تفکیک پسماند از مبدأ نیز تا ۱۰ درصد افزایش پیدا کند.

شهردار کاشان ارتقای فرهنگ عمومی و شهروندی را یکی از الزامات مدیریت پسماندهای شهری دانست و گفت: تحول در رفتارهای شهروندی باید به صورت جدی در دستور کار قرار بگیرد و رعایت زمان بیرون گذاشتن زباله‌ها در شب یکی از مصادیق مهم در این زمینه است.

بخشنده‌امنیه از تلاش‌های مجموعه معاونت خدمات شهری و محیط‌زیست به ویژه پاکبانان کاشانی برای تحقق پاکیزگی و نظافت شهر قدردانی کرد و افزود: امیدوارم شهری سالم، پاکیزه و بدون آلودگی برای نسل‌های بعدی به ودیعه بگذاریم.

کد خبر 571300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.