رفع ابهام شورای شهر اراک درباره کمک به تیم فوتبال آلومینیوم

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اراک از پرداخت پاداش ۳۰۰میلیون تومانی به بازیکنان و کادر فنی تیم آلومینیوم اراک به‌مناسبت حضور در فینال جام حذفی خبر داد و گفت: این اقدامی واکنش های متفاوتی را در میان شهروندان به وجود آورده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در روزهای اخیر رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اراک از پرداخت پاداش ۳۰۰ میلیون تومانی به بازیکنان و کادر فنی تیم آلومینیوم اراک به مناسبت حضور در فینال جام حذفی خبر داد، اقدامی که واکنش‌های متفاوتی را در میان شهروندان به وجود آورده است.

برخی شهروندان که موافق این اقدام شورای اسلامی شهر اراک نیستند، در فضای مجازی این پرسش را مطرح کردند که این اعتبار از کدام ردیف بودجه تأمین شده است و چرا برای این مبلغ برای تیم‌های باشگاهی شهرداری اراک هزینه نمی‌شود؟

بر اساس اعلام اعضای شورای اسلامی شهر اراک، بودجه این اقدام از ردیف ماده ۱۵ تأمین شده است و ارتباطی به بودجه مصوب سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری که بالغ بر ۴۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان است، ندارد.

سیدوحید میرنظامی، رئیس شورای اسلامی شهر اراک در جهت شفاف‌سازی این موضوع به خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شورای اسلامی شهر اراک، کمکی به تیم آلومینیوم‌سازی نکرده است؛ چراکه شرکت آلومینیوم‌سازی متولی این تیم بوده و از تمکن مالی مطلوبی نیز برخوردار است.

وی افزود: تیم آلومینیوم اراک موفق شد به فینال جام حذفی راه یابد و برای تشویق و تشکر از بازیکنان و عوامل این تیم که باعث افزایش شور و نشاط در بین جوانان شهر شده‌اند، از محل منابع ماده ۱۵ هدیه‌ای بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان در نظر گرفتیم که در پی آن، بین حدود شش تا هشت میلیون به هر یک از بازیکنان و عوامل تیم اهدا خواهد شد. این کار در جهت انگیزه دادن به تیمی رقم خورده که در یک آوردگاه مهم، نقش‌آفرینی داشته است.

رئیس شورای اسلامی شهر اراک اضافه کرد: کار پیچیده مدیریت شهری در هر یک از حوزه‌های خود، قطعاً موافقان و مخالفانی دارد و زمانی که از سر دلسوزی این اتفاق رخ دهد، قطعاً قابل احترام خواهد بود. بر اساس آمار اعلام شده برای نگهداری از هر معتاد در استان مرکزی، روزانه ۳۵ هزار تومان هزینه می‌شود؛ بنابراین همان طور که برای رفع آسیب اجتماعی باید هزینه کرد، برای جلوگیری از ایجاد آسیب‌های اجتماعی نیز باید هزینه شود.

وی تاکید کرد: ورزش ذاتاً قابلیت رفع و کاهش بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را دارد، تقویت ورزش نیز به نوعی ایجاد شور و نشاط اجتماعی، افزایش سرمایه اجتماعی و کاهش آسیب‌های اجتماعی را به دنبال خواهد داشت. برای مثال با برگزاری جام رمضان بسیاری از جوانان شهر در سکوهای سالن شهید ثامنی، شب‌ها برای تشویق تیم محبوب خود در رشته والیبال دور هم جمع می‌شوند؛ در حالی که ممکن بود در دیگر اجتماعات دچار آسیب‌های فراوانی شوند.

میرنظامی تصریح کرد: شورای ششم توجه به امر ورزش را از ابتدا سرلوحه کار خود قرار داده و در این راستا حرکت خواهد کرد، هر چه در تقابل با آسیب‌های اجتماعی بتواند بستر مناسبی برای اوقات فراغت سالم در بین جوانان و نوجوانان ایجاد کند، مورد حمایت شورای اسلامی شهر قرار خواهد گرفت. شبی که تیم آلومینیوم‌سازی اراک به فینال راه یافت، نشاط بی‌نظیری بین جوانان شهر شکل گرفته بود و آنچه شورای اسلامی شهر اراک انجام داد نیز در راستای تقویت نشاط اجتماعی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری، شورای اسلامی شهر اراک به استثنای تشویق بازیکنان تیم فوتبال آلومینیوم‌سازی، ۱۰۰ میلیون تومان برای حمایت از بازیکنان هندبال هزینه کرده است. در برخی رشته‌های رزمی و توپی چه در بخش بانوان و چه در بخش آقایان، قهرمانان ارزشمندی در شهر داریم که از مفاخر محسوب می‌شوند و در تلاش هستیم تا جایی که قانون و بودجه این اجازه را بدهد، از این افراد حمایت کنیم؛ چراکه این جوانان الگوی مناسبی برای جامعه شهروندی خواهند بود.

رئیس شورای اسلامی شهر اراک اضافه کرد: علاوه بر حوزه ورزش، شورای اسلامی شهر اراک اقدامات دیگری نیز در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی انجام داده که از آن جمله می‌توان به بهسازی گرمخانه، ایجاد محلی برای حمایت از کودکان کار، درنظرگرفتن اعتباری بالغ بر ۱۲۵ میلیون تومان برای بحث راهیان نور، و۲۰۰ میلیون برای کمک به بنیاد غدیر در جهت ترویج دینی اشاره کرد.

کد خبر 571264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.