اتمام تونل جمهوری از اولویت‌های مهم مدیریت شهری قم

مدیرعامل سازمان توسعه و عمران شهرداری قم گفت: تملک و آزادسازی پروژه‌ها باید در ابتدا انجام شود تا بتوانیم عملیات عمرانی‌ پروژه را آغاز کنیم، اتمام تونل جمهوری از اولویت‌های مهم مدیریت شهری در سال ۱۴۰۱ است.

به گزارش‌خبرنگار ایمنا، سید ابوالفضل میریک امامی‌با اشاره به وضعیت پروژه‌های مهم و اولویت‌دار سازمان توسعه و عمران شهرداری قم، اظهار کرد: آخرین اقدامات برای پروژه تونل ادامه بلوار جمهوری اسلامی موردتوجه بوده است و تملکات از مهم‌ترین و پردردسرترین فعالیت‌های شهرداری در اجرای پروژه‌ها بوده که این تملک در بافت فرسوده و پرتراکم بیشتر همراه با مشکلات است.

وی با بیان اینکه تملک و آزادسازی پروژه‌ها باید در ابتدا انجام شود تا بتوانیم عملیات عمرانی پروژه را آغاز کنیم، ادامه داد: در پروژه تونل جمهوری اسلامی‌و تونل غدیر این مشکل بیشتر وجود داشته و کار به‌کندی انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان توسعه و عمران شهرداری قم تصریح کرد: اتمام تونل جمهوری از اولویت‌های مهم مدیریت شهری در سال ۱۴۰۱ است، پروژه تونل امام حسین (ع) به طول ۴۵۰ متر مسیر که بالای ۸۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و خاک‌برداری تونل هفته گذشته کامل شد و خاک‌برداری رمپ آن در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: بدنه‌سازی پروژه نیز در حال انجام بوده و در دیواره سازی نیز ۷۰ درصد از برنامه زمان‌بندی جلو بوده و کار رو به پایان است، اما ادامه پروژه یا مدول ۹ یا گوشواره‌ای پروژه مشکلات تملکی داشته که توسط منطقه در حال پیگیری است.

میریک امامی در خصوص تشکیل کارگروه ویژه تملک، گفت: این کارگروه توسط شهردار قم تشکیل شده است و در پروژه تونل امام حسین (ع) ۱۱ پلاک باقی‌مانده و توافقات اولیه آن باید در منطقه انجام شود و هنوز آزادسازی نشده که سازمان بتواند عملیات عمرانی آن را آغاز کند که در این زمینه نیازمند همکاری بیشتر مردم با شهرداری برای تملکات هستیم.

وی با تاکید بر اینکه زمان موردنیاز برای اتمام پروژه تونل بلوار جمهوری اسلامی سه ماه است، افزود: در صورت آزادسازی ۱۱ پلاک و انجام آواربرداری، زمین به سازمان تحویل داده می‌شود و بعدازاین مرحله زمان موردنیاز برای تکمیل پروژه سه ماه بوده تا کل پروژه به اتمام برسد؛ در حال حاضر نیز مراحل نهایی روی عرشه، کنار گذری که آزاد بوده انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان توسعه و عمران شهرداری قم تصریح کرد: اعتبار پروژه تونل بلوار جمهوری اسلامی را ۷۸ میلیارد تومان است و با تعدیل و مبالغی که تا امروز هزینه شده پروژه بیش از ۸۰ میلیارد تومان هزینه داشته و با ۲۵ درصد تأخیرات پیمانکار حدود ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه نهایی عملیات عمرانی کل پروژه خواهد شد.

کد خبر 571247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.