هشدار پلیس فتا درباره تبلیغات هدیه روز معلم

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا نسبت به احتمال کلاه‌برداری از شهروندان به‌خصوص معلمان، دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان در پوشش خرید یا تبریک روز معلم هشدار داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا، سرهنگ «علی‌محمد رجبی» با اشاره به نزدیک شدن روز معلم، اظهار کرد: کلاه‌برداران سایبری از هر فرصتی برای سوءاستفاده و رسیدن به مقاصد شوم خود استفاده می‌کنند؛ درحال‌حاضر نیز با نزدیک شدن به «روز معلم»، ممکن است این افراد بخواهند به روش‌های مختلف اقدام به کلاه‌برداری یا سوءاستفاده از اطلاعات کاربران فضای مجازی که در این مورد بیشتر شامل معلمان، دانش‌آموزان و خانواده دانش آموزان می‌شود، کنند.

وی افزود: در مورد دانش‌آموزان یا خانواده‌هایشان ممکن است این افراد با تبلیغات خرید اینترنتی هدیه روز معلم و نظایر آن مواجه شوند، در این خصوص لازم است که دانش‌آموزان و خانواده‌ها دقت داشته باشند، در صورت خرید اینترنتی به مناسبت روز معلم، به اصالت فروشگاه اینترنتی و نماد اعتماد الکترونیک آن توجه و از اعتماد به دیگر فروشگاه‌ها خودداری کنند؛ چراکه ممکن است این فروشگاه‌ها، آنان را به صفحات جعلی و فیشینگ هدایت و نسبت به خالی کردن حساب آنان اقدام کنند؛ یا حتی پس از خرید، اصلاً محصولی برایشان ارسال نشود یا محصول ارسال شده به آنچه که برایش تبلیغ شده بود، مغایرت داشته باشد.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا افزود: برای انجام خریدهای اینترنتی، لازم است کاربران آدرس فروشگاه اینترنتی مورد نظر را خودتان تایپ کنید و از رفتن به لینک‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی یا سایت‌های دیگر ارائه شده است، بپرهیزید؛ زیرا ممکن است افراد سودجو سایت‌های مشابه را برای کلاه‌برداری ایجاد کرده باشند.

رجبی افزود: توصیه پلیس فتا این است که خانواده‌ها در تمام مراحل انجام خرید اینترنتی در کنار فرزندان خود بوده و بر موارد ایمنی سایت‌ها نظارت کافی داشته باشند.

وی به معلمان نیز هشدار داد و گفت: در این ایام ممکن است با سیل پیام‌های تبریک مواجه شوند، توصیه پلیس فتا این است که از باز کردن لینک‌های ناشناس که ممکن است در زیر پیام‌های تبریک آمده باشد، خودداری کنند. همچنین فریب برخی تبلیغات در مورد بسته اینترنت و هدیه به مناسبت روز معلم در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها را نخورند و چنین مواردی را حتماً از سایت‌های اصلی آن پیگیری کنند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا افزود: ممکن است این لینک‌ها آلوده به بدافزار باشد و با ورود به آن، تلفن همراه یا رایانه معلمان دچار اخلال و مشکل شود.

کد خبر 571246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.