محمدی سکان ورزش اصفهان را برعهده گرفت

طی مراسمی از زحمات سیدمحمد طباطبایی تقدیر و جواد محمدی سکان ورزش اصفهان را برعهده گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز _چهارشنبه هفتم اردیبهشت‌ماه_، مراسم تکریم «سیدمحمد طباطبایی» رئیس سابق اداره کل ورزش و جوانان و معارفه «جواد محمدی» به عنوان سرپرست جدید این اداره با حضور سید محمد پولادگر، نماینده وزیر ورزش، جمعی از رؤسای سابق و مدیران ورزشی و ورزشکار استان در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی برگزار شد.

برنامه‌ای که در زمان شیوع کرونا تدوین شد، بهترین برنامه بود

سید محمد طباطبایی، ضمن خوش آمد گویی و خسته نباشید به همکارانش، اظهار کرد: از جامعه بزرگ ورزش استان بابت همراهی با بنده در دو سال گذشته سپاسگزارم. خدا را شاکر هستم در طول دو سالی که در خدمت جامعه ورزش اصفهان بودم با توجه به شیوع گسترده کرونا، تأثیری بر تمام امور و ورزش و جوانان داشت توانستیم ورزش اصفهان را زنده نگه داریم. در این دوره تعطیلی اماکن و مسابقات ورزشی را داشتیم که توانستیم به سلامت از تمام تنگناها عبور کرده و در مسیر تعالی قدم بگذاریم.

وی با اشاره پتانسیل‌های استان اصفهان، بیان کرد: استان اصفهان هم در زمینه ورزش قهرمانی و هم در زمینه ورزش همگانی از دیرباز با استفاده از پتانسیل موجود و بر اساس برنامه‌های راهبردی مدیران کل ورزش، استان اصفهان به یک استان الگو و پیشرو در کشور تبدیل شده است. در سال ۹۹ با اتفاقاتی که در استان انجام شد و با تلاش و کوشش همه اعضا در مجموع ورزش همگانی و قهرمانی، اداره کل ورزش استان در بین تمام استان‌ها رتبه اول را کسب کرد.

با جواد محمدی بیش از دو دهه است دوست و همکار هستیم

مدیرکل سابق ورزش و جوانان اصفهان ادامه داد: در دو سالی که من در خدمت جامعه ورزش استان بودم دو نگاه سلامت محور و رقابت محور به توسعه ورزش استان داشتیم و در این راه از اساتید و مدیران کل اسبق و پیشکسوتان دعوت کردیم تا در شورای راهبردی اداره کل ورزش و جوانان حضور پیدا کنند که در این شورا تمام ابعاد و نقاط ضعف و قوت ورزش استان تجزیه و تحلیل شد. با توجه به شیوع کرونا یک برنامه منعطف هم در بخش همگانی و هم در بخش قهرمانی تهیه و تنظیم شد. در ادامه برنامه عملیاتی نیز به هیأت‌های ورزشی ابلاغ گردید و این برنامه یکی از بی‌نظیرترین برنامه‌ها بود که تاکنون انجام شده است.

طباطبایی با اشاره به انتخاب جواد محمدی، تصریح کرد: من با جواد محمدی بیش از دو دهه است که دوست و همکار هستیم و با توانایی‌ها و شایستگی وی آشنا هستم. امیدوارم تمام اعضای ورزش و اصحاب رسانه به دکتر محمدی کمک کنند و وی را در این راه حمایت کرده تا وی بتواند به موفقیت‌های بزرگ به خصوص در بازی‌های آسیایی دست پیدا کند. ما از یک و نیم سال گذشته ستاد بازی‌های آسیایی را برای حمایت از ورزشکاران تشکیل دادیم و کار مهندسی انجام گرفت با رشدی که داشته‌ایم در حال حاضر بیش از ۱۵۰ نفر از ورزشکاران و قهرمانان اصفهانی شانس حضور در رقابت‌های آسیایی را داشته باشند.

از اعتماد وزیر ورزش و استاندار اصفهان تشکر می‌کنم

در ادامه جواد محمدی، سرپرست اداره کل ورزش و جوانان ضمن خوش‌آمدگویی به حضار در مراسم، اظهار کرد: از دکتر مرتضوی استان اصفهان بابت لطفی که به بنده داشت تشکر می‌کنم همچنین از اعتماد و حمایت دکتر سجادی وزارت ورزش که پذیرفتند خدمتگزار جامعه ورزش اصفهان باشم تشکر می‌کنم. امیدوارم با هم افزایی، همراهی و حمایت جامعه پر افتخار ورزش استان و همین طور جوانان غیور استان شهیدپرورمان بتوانیم با قدرت به راه پیشرفت و ترقی ورزش در استان ادامه دهیم. دستور و راهنمای مدار حرکت ما رهنمودهای حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب در بیانیه گام دوم و گفتمان دولت انقلابی است.

وی ادامه داد: امیدواریم با تلاش، مجاهدت، جدیت، صبر و حوصله بتوانیم کم‌ترین توجه خود را به حاشیه‌ها داشته باشیم و با نگاهی رو به جلو کار و تلاش و کوشش را در سرلوحه خودمان قرار دهیم. مطمئناً شخصی یک مسئولیت قبول نمی‌کند مگر اینکه از تلاش و کوشش خود در راستای تعالی و پیشرفت سازمان و محل خدمتش استفاده کند.

اگر تغییر و جابه‌جایی در آینده رخ داد نباید تفسیر شود با کسی مشکلی دارم

محمدی با اشاره به حضور بزرگان و ریش سفیدان حاضر در مراسم، گفت: حضور ریش سفیدان در این مراسم نشانگر این نکته است که چندین دهه از عمر گرانقدر خود را در راستای تعالی و پیشرفت ورزش هزینه کرده‌اند و امروزه افتخار پیشکسوتی دارند و اعلام حمایت و همراهی با آنان قطعاً خواهم داشت. با همراهی و تلاش همه قطعاً سکوهای جهانی و افتخار آفرینی‌های بزرگی برای این مرز و بوم و مدیران کهن رقم خواهد خورد. اعتقاد من بر پرهیز از حاشیه و جناح بندی خواهد بود. همه دوست و عزیز بنده هستند اگر تغییر و جابه‌جایی در آینده رخ داد نباید تفسیر بر این شود که من با کسی مشکل دارم بلکه بنای ما کار است.

وی ادامه داد: در حضور مدیرکل اسبق اداره کل ورزش و جوانان هستیم که همه آنان به ویژه دکتر طباطبایی خسته نباشید می‌گویم و از زحماتی که کشیده‌اند تشکر می‌کنم. امروز طباطبایی فردای محمدی است این قطار را امروز من سوار شدم و در زمان دیگر باید این جایگاه را به عزیز دیگری محول کنم.

تشکیل شورای عالی جوانان را به صورت منظم و با برنامه در دستور کار قرار می‌دهیم

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان با اشاره به وضعیت ورزش استان، بیان کرد: مطمئناً با همراهی و همکاری خوبی که باهم خواهیم داشت پیکر نیازمند به احیا ورزش را با قدرت هرچه تمام‌تر احیا کنیم. جایگاه ورزش جایگاه ارزشمند و مقدسی است و با این دیدگاه می‌توانیم موفق شویم. در حوزه جوانان مطالبه‌گری خواهیم داشت و با درایتی که در رأی مدیریت استان وجود دارد تشکیل شورای عالی جوانان را به صورت منظم و با برنامه در دستور کار داریم.

یکی از دلایل موفقیت طباطبایی استفاده از مدیران مدیران کل اسبق بوده است

محمد پولادگر معاون توسعه ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزیر ورزش و جوانان در مورد اهمیت ورزش، اطهار کرد: ورزش کم دیده می‌شود و مورد بی مهری قرار می‌گیرد. این درحالی است که باید توجه بیشتری به آن شود.

وی در ادامه با اشاره به کارنامه موفق طباطبایی،گفت:یکی از دلایل موفقیت طباطبایی استفاده از مدیران مدیران کل اسبق بوده است. مدیران کل‌های اسبق تجربه چندین سال ورزش هستند. این که مدیر کلی به درجه‌ای برسد که از تجربه مدیران قبلی استفاده کند نشان از بلوغ وی است و باید مورد تحسین قرار بگیرد همچنین مدیران دیگر را ترغیب کرد که این کار را کنند. ما به راحتی سرمایه‌های انسانی و مدیریتی‌مان را از دست می‌دهیم سرمایه‌هایی که برای رشد و آزمون و خطاهای آنان هزینه کرده است. انسان‌ها می‌تواند با استفاده از تجربیات دیگران چندین سال زندگی کنند. کتاب معجزه پیامبر ما نیز بخش عمده اش به تاریخ و روایت وقایع تاریخی پرداخته است. امیدوارم جواد محمدی نیز از تجارب مدیران قبلی استفاده بکند تا جامعه ورزش استان هزینه آزمون و خطاهای وی را ندهد. امیدوارم در حوزه مدیریتی استفاده از تجارب مدیران و ریش سفیدان نهادین شود زیرا نباید این تجارب کنار گذاشته شده و هزینه آن دور ریخته شود. انشاالله جواد محمدی در این راه استوار و محکم قدم بردارد و با استفاده از تجارب مدیران قبلی هم در حوزه مدیریتی و هم ورزش قهرمانی و همگانی به موفقیت‌های بزرگی برسد.

پولادگر با اشاره به پتانسیل‌های اصفهان در زمینه ورزش‌های همگانی، تصریح کرد: اصفهان شرایطی خوبی دارد که به طور مثال به راحتی می‌شود دوچرخه سواری کرد و مانند تهران نیست که دوچرخه سوار به دلیل سربالایی و سرپایینی‌های شدید شهر به مشکل بخورد. همین نقطه قوتی است که می‌تواند با آن ورزش را در سبد خانواده‌ها قرار داد. سال‌های قبل مردم وسیله نقلیه موتوری داشتند اما از دوچرخه استفاده می‌کردند، این اتفاق باید در اصفهان مجدد رخ بدهد.

امروزه سطح فعالیت بدنی مردم بسیار پایین است

نماینده وزیر ورزش تصریح کرد: امروزه زندگی‌ها به گونه‌ایست که فعالیت‌های بدنی بسیار پایین است و همین موضوع تهدیدی برای سلامت جامعه به شمار می‌رود. ورزش باید مهم‌ترین نقش را در حوزه سلامت اجرا کند. در اصفهان زمینه‌های خوبی وجود دارد. امیدوارم از اولین اهداف جواد محمدی قرار دادن ورزش در سبد خانوار باشد.

وی با اشاره به حضور در گلستان شهدای اصفهان، بیان کرد: در جوار شهدا انسان باید مطالبه‌گری را کنار بگذارد و خود را بدهکار مردم بداند. بسیاری از ما حواسمان نیست که بدهکار مردم هستیم یا طلب کار آنان، باید همیشه حواسمان باشد که بدهکار مردمی هستیم که بهترین‌هایشان را برای این انقلاب و اسلام از دست داده‌اند. جدیداً افرادی وجود دارند اتفاقات بزرگ و موفقیت‌های بزرگی به ویژه در ورزش را کم رنگ می‌کنند تا مورد توجه قرار نگیرند و این موضوع در حال تبدیل شدن به یک فرهنگ است، زمانی که از رخدادی تعریف می‌شود همه کسل می‌شوند ولی تا از موضوعی انتقاد می‌شود همه با دقت گوش می‌هند.

ورزش استان اصفهان در بخش قهرمانی در جایگاه اصلی خود قرار ندارد

معاون توسعه ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزیر ورزش و جوانان افزود:مدیریت‌هایی که پر از غلط‌گیری است بیشتر و بهتر کار می‌کنند. این موضوع خواست دشمن است و در حال فرهنگ شدن در جامعه است. نتیجه هم دلی و هم زبانی پیروزی ماست و شکاف و تفرقه نتیجه‌ای جز شکست ندارد.

پولادگر در خصوص جایگاه ورزش اصفهان، تصریح کرد: ورزش استان اصفهان به خصوص در بخش قهرمانی به اعتقاد من در جایگاه اصلی خود قرار ندارد و امیدوارم امروز شروع راه رسید به جایگاه اصلی ورزش اصفهان باشد. در بسیاری از رشته‌ها پتانسیل‌های زیادی وجود دارد که زمینه‌ای برای شکوفایی آن به وجود نیامده است. باید همه در کنار هم کمک کنیم تا به قله و جایگاه اصلی اصفهان در موفقیت برسیم. امیدوارم که خانواده بزرگ و قدیمی اصفهان همگام و همراه مدیر کل جدید باشند همچنین مدیران دیگر نیز به مدیر جدید کمک کنند تا ورزش اصفهان به دوران رشد و بالنگی خود برسد.

وی اظهار کرد: ورزش یکی از دلم‌مشغولی‌های جوانان است و جوانان یکی از گروه‌های هدف ورزش است. اتفاقات خوبی در راه است و برنامه‌های خیلی خوبی در حوزه جوانان در حال انجام است. امیدوارم مدیر کل جدید بتواند مطالبات به حق جوانان استان را به خوبی انجام دهد.

کد خبر 571245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.