باید در مقابل آرمان‌زدایی و هویت‌زدایی ایستاد

مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های امروز _چهارشنبه، هفتم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱_ را در ادامه می‌خوانید.

به گزارش ایمنا، مطبوعات و رسانه‌های آزاد و شفاف در هر جامعه‌ای از ارکان توسعه و دموکراسی محسوب می‌شود، لذا خبرگزاری ایمنا مرور بر بخشی از عناوین مطبوعات کشور را به صورت روزانه در دستور کار خود دارد.

روزنامه ایران در صفحه نخست امروز خود با تیتر «باید در مقابل آرمان‌زدایی و هویت‌زدایی ایستاد» نوشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر روز گذشته (سه‌شنبه) در دیدار صدها نفر از دانشجویان و اعضای تشکل‌های دانشجویی، دانشگاه را جزو اساسی‌ترین مسائل انقلاب خواندند و با تبیین نتایج و دستاوردهای چالش مهم و مستمر «نگاه انقلابی و نگاه جریان ضدانقلابی و واپس‌گرا به دانشگاه» گفتند: جمهوری اسلامی به دانشگاه امروز خود افتخار می‌کند و جوان دانشجو، امروز باید با تفکر و اندیشه‌ورزی، عمیق شدن در مسائل اصلی کشور و پرهیز از هرگونه انفعال و ناامیدی، آرمان‌های انقلاب و کار جدی و واقعی را از مسئولان کشور مطالبه کند.

رهبر انقلاب همچنین با اشاره به در پیش بودن روز جهانی قدس تأکید کردند: با توجه به فداکاری‌های بزرگ مردم فلسطین و اوج‌گیری رذالت و جنایت صهیونیست‌ها، روز قدس امسال با سال‌های قبل متفاوت است و باید با ابراز همدلی و همبستگی با مردم مظلوم و در عین حال مقتدر فلسطین، قدرت و روحیه آنها را افزایش داد.

باید درمقابل آرمان‌زدایی و هویت‌زدایی ایستاد

روزنامه جوان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «آزادی قدس از همیشه نزدیک‌تر» نوشت: در شرایطی که صهیونیست‌ها مدعی هستند در هفتادوچهارمین سالگرد تأسیس رژیم جعلی خود و با وجود عادی‌سازی روابط با رژیم‌های عربی امنیت و ثبات بیشتری نسبت به قبل پیدا کرده‌اند، روند تحولات اخیر در فلسطین و گسترش مبارزات مسلحانه از غزه به کرانه باختری و قدس، حکایت از این دارد که نفس‌های تل‌آویو به شماره افتاده است.

وحشت مقامات صهیونیستی از وارد شدن به جنگ جدید با غزه و متعاقب آن عقب‌نشینی از سیاست‌های خود در مسجدالاقصی در کنار فروپاشی سیاسی و قومی از درون، نشان می‌دهد آزادی قدس بیش از هر زمان دیگری نزدیک‌تر است. در آستانه روز جهانی قدس که هدفش آزادی فلسطین از دست اشغالگران غاصب است، فضای امنیتی در سرزمین‌های اشغالی بیش از پیش ملتهب است.

درگیری اخیر بین رژیم صهیونیستی و فلسطینی‌ها در قدس و کرانه باختری اولین دور تنش‌ها پس از عادی‌سازی روابط با اعراب است. هرچند اسرائیلی‌ها بر این باور بودند که با عادی‌سازی روابط با رژیم‌های عربی می‌توانند برنامه‌های خود را در کرانه باختری و قدس با خیال راحت به پیش ببرند، اما تحولات یک سال گذشته نشان می‌دهد که این طرح چندان موفق نبوده است و عادی‌سازی هم نتوانسته صهیونیست‌ها را راضی کند.

افزایش عملیات استشهادی در سرزمین‌های اشغالی در ماه‌های اخیر چنان ترس و لرزی را بین صهیونیست‌ها ایجاد کرده که تردد اسرائیلی‌ها در خیابان‌های تل‌آویو را کاهش داده و خیابان‌های خالی از جمعیت نیز گزارش شده است. اوضاع امنیتی در سرزمین‌های اشغالی وخیم است و مقامات تل‌آویو چنان از تشدید تنش با فلسطینی‌ها نگران هستند که حتی سفرهای خارجی خود را هم لغو می‌کنند.

طبق گزارش دیروز پایگاه خبری «i۲۴»، مقامات ارشد تل‌آویو از جمله نفتالی بنت نخست‌وزیر، «یائیر لاپید» وزیر خارجه و «بنی گانتس» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به توافق رسیده‌اند که تمام برنامه‌های خود را برای سفر خارجی در آینده نزدیک لغو کنند.

گروه‌های غزه در یک سال گذشته و پس از پیروزی‌هایی که در جنگ‌های متعدد و به ویژه شمشیر قدس در مقابل دشمنان غاصب به دست آوردند، از فلسطینی‌های ساکن کرانه باختری درخواست کردند مبارزات مسلحانه را در پیش بگیرند و اعلام کردند که در صورت وقوع جنگ در کنار برادران خود خواهند ماند.

در ماه‌های اخیر هم جنبش حماس و جهاد اسلامی هشدار داده‌اند که اگر صهیونیست‌ها در قدس دست از پا خطا کنند، پاسخ کوبنده‌ای به آن‌ها خواهند داد. همین هشدارهای مقاومت بود که در روزهای اخیر تل‌آویو را از سیاست‌های تنش‌زای خود در مسجدالاقصی به عقب راند و از ورود شهرک‌نشینان به این مکان مقدس جلوگیری کرد.

باید درمقابل آرمان‌زدایی و هویت‌زدایی ایستاد

روزنامه کیهان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «رهبران مقاومت در جشن «منبر قدس» حجت را بر صهیونیست‌ها تمام کردند» نوشت: همزمان با نزدیک شدن به روز جهانی قدس، فعالیت‌ها و گام‌های منطقه‌ای در حوزه فلسطین نیز پررنگ‌تر دنبال می‌شود و از همین رو نیز عصر دیروز مراسم جشن رسانه‌ای با عنوان «منبر قدس» برگزار شد. این مراسم اگرچه به صورت مجازی برگزار شد، اما در آن چهره‌ها و رهبران برجسته گروه‌های مقاومت منطقه‌ای حضور داشتند.

در این مراسم رسانه‌ای که با پوشش زنده و همزمان در برخی از مهم‌ترین خبرگزاری‌های منطقه‌ای از جمله شبکه العالم همراه بود، چهره‌های شاخص منطقه همچون سیدحسن نصرالله، اسماعیل هنیه، عبدالملک بدرالدین الحوثی، شیخ عیسی قاسم، مطران عطاالله حنا، هادی العامری، شیخ عکرمه صبری، مهدی الصمیدعی، طلال تاجی و ابواحمد فواد حضور داشتند و هرکدام سخنان خود را با محوریت موضوع فلسطین ایراد کردند.

باید درمقابل آرمان‌زدایی و هویت‌زدایی ایستاد

کد خبر 571228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.