اسناد فرهنگی ایثارگران در اختیار عموم مردم قرار می‌گیرد

سرپرست معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر اینکه بنیاد در زمینه جمع‌آوری و حفظ اسناد مکتوب فرهنگی شهدا و ایثارگران اهتمام جدی دارد، گفت: امسال تمام اسناد فرهنگی ایثارگران در قالب سامانه جامع اسناد افتخار از طریق بارگذاری روی اینترنت در اختیار عموم مردم قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران، محمدعلی فقیه، در دیدار با سردار غلامرضا علاماتی، رئیس سازمان اسناد دفاع مقدس اظهار کرد: اسناد فرهنگی ایثارگران و دفاع مقدس هویت ملی و میراث گران‌بهای تاریخ ایران اسلامی است که باید ضمن حفظ، نگهداری و صیانت به بهترین شیوه و ابزار منتشر شود و در اختیار همه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران آمادگی تبادل اطلاعات دیجیتال اسناد فرهنگی ایثارگران را دارد، خاطرنشان کرد: نقش‌آفرینی و مشارکت همه دستگاه‌های کشور در نهضت جمع‌آوری اسناد و نیز تسهیم مخازن اسنادی برای ایجاد سامانه‌ای جامع و یکپارچه در این راستا ضروری است.

وی با تأکید بر اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران در زمینه جمع‌آوری و حفظ اسناد مکتوب فرهنگی شهدا و ایثارگران اهتمام جدی دارد، تصریح کرد: امسال تمام اسناد فرهنگی ایثارگران در قالب سامانه جامع اسناد افتخار از طریق بارگذاری روی اینترنت در اختیار همگان قرار خواهد گرفت و کاربران دسترسی کامل به ۹ میلیون سند شهدا، جانبازان و آزادگان خواهند داشت و سامانه اسناد ایثارگران با مشارکت بنیاد شهید و امور ایثارگران و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یکپارچه می‌شود.

در ادامه سردار علاماتی، رئیس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس نیز ضمن تأکید بر هم‌افزایی تمام دستگاه‌ها جهت یکپارچه‌سازی اسناد مرتبط با دفاع مقدس تصریح کرد: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به دنبال ایجاد سامانه‌ای یکپارچه برای جمع‌آوری و نشر اسناد مرتبط با دفاع مقدس با همکاری تمام دستگاه‌های مرتبط است.

وی برای همکاری مشترک اسنادی با بنیاد شهید و امور ایثارگران اعلام آمادگی کرد و گفت: امسال گام‌های اساسی در زمینه دیجیتالی‌سازی اسناد مرتبط با دفاع مقدس برداشته خواهد شد.

رحیم نریمانی، مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این نشست اسناد شهدا و ایثارگران را هویت ملی و فرهنگی ایران اسلامی برشمرد و افزود: این هویت برخاسته از بطن مردم و اقتدارآفرین است و تمام مردم بر اساس حقوق دسترسی آزاد به اطلاعات، باید به این اسناد دسترسی آسان و سهل‌الوصول داشته باشند.

وی تصریح کرد: سال گذشته بیش از ۶۶ هزار خدمات اسنادی به افراد حقیقی و حقوقی مراجعه کننده ارائه شده است و به‌زودی سامانه اسناد افتخار به صورت برخط و آنلاین پشتیبانی خواهد شد و خدمات اسنادی فرهنگی ایثارگران را تحت وب به تمام مراجعه‌کنندگان ارائه خواهد کرد.

کد خبر 571196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.