۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۵:۵۲
خیانت عربی

امارات تا پیش از برقراری مناسبات با رژیم صهیونیستی‌، بر خلاف کشور همسایه، بحرین، ساکنان یهودی نداشت و جامعه دو هزار نفره‌ای که تشکیل شده است، در دوره کوتاه اخیر، به منظور کار و زندگی راهی امارات شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حدود دو سال پس از عادی‌سازی روابط امارات و رژیم صهیونیستی، این کشور موافقت کرده است که یک محله کاملاً یهودی، شامل کنیسه، خانه‌ها، هتل، مرکز هم‌یاری و اجتماعی، مدارس، دانشگاه و دیگر مؤسسات مورد نیاز یهودیان ساکن امارات ساخته شود.

امارات سومین کشور عربی بود که پس از مصر و اردن با رژیم صهیونیستی روابط کامل دیپلماتیک برقرار کرد. این عادی‌سازی روابط در چارچوب توافقنامه‌ای موسوم به «توافقنامه ابراهیم» و با میانجی‌گری ایالات متحده شکل گرفت.

خاخام الی عبادی، که از یک‌سال پیش به عنوان روحانی ارشد یهودی به امارات اعزام شده است، ضمن اعلام این خبر گفت که تعداد یهودیان در امارات به دو هزار نفر رسیده و داشتن یک محله اختصاصی و کاملاً کارآمد برای ایامی مانند شبات (شنبه)، که یهودیان معتقد رانندگی نمی‌کنند و سوار خودرو نمی‌شوند، اهمیت زیادی دارد.

از سال گذشته شورای یهودیان خلیج فارس با مرکزیت امارات برپا شده که ریاست آن با خاخام عبادی است و بر اساس برآوردهای این مرکز، احتمالاً هزار یهودی نیز در عربستان، کویت، عمان و قطر زندگی می‌کنند.

توافق برای ایجاد محله ویژه یهودی‌ها در امارات در حالی است که ابوظبی در قبال کشتار مردم فلسطین در سرزمین‌های اشغالی که حتی صدای سعودی‌ها را هم در آورده، سکوت اختیار کرده است.

اقدام سران امارات در محله سازی برای یهودیان خیانت به آرمان فلسطین است

سیدرضا صدرالحسینی کارشناس ارشد مسائل منطقه در این باره به خبرنگار ایمنا می‌گوید: نکته حائز اهمیت در خصوص خیانت بعضی از کشورهای کوچک و ذره‌بینی حوزه خلیج فارس در رابطه با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی این است که این کشورها از سالیان دور با رژیم صهیونیستی ارتباطات پنهانی داشتند و می‌خواهند بخشی از عدم پشتیبانی‌های مردمی خود را توسط نظام سلطه و تکیه بر رژیم صهیونیستی جبران کنند.

وی با اشاره به نبود برخورد مناسب از سوی سران کشورهای اسلامی، کنفرانس اسلامی و بین‌المجالس اسلامی با این کشورها می‌افزاید: این مسائل تجری یافته است و آن‌ها جسارت خود را به گونه‌ای افزایش دادند که اکنون صحبت از شهرک‌سازی برای یهودیان در امارات می‌کنند و این موضوع نشان می‌دهد که حکومت در حال عمق‌بخشی به خیانت خودش است و حتماً نسبت به این مسئله باید واکنش‌های دقیق و بزرگی در جهان اسلام انجام شود.

این کارشناس ارشد مسائل منطقه در ادامه با بیان اینکه این رفتار باید توسط مردم جهان اسلام به شدت تقبیح شود، می‌گوید: در آستانه روز قدس ضمن محکوم کردن اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی باید در شعارهایی روشن و شفاف خیانت سران برخی از کشورهای اسلامی محکوم شود. این اقدام خیانت به جهان اسلام و آرمان فلسطین است و جهان اسلام نباید نسبت به آن بی‌تفاوت باشد.

صدرالحسینی با اشاره به اینکه ساخت این شهرک در امارات برای گسترش تفکر صهیونیست در این کشور است، تاکید می‌کند: می‌خواهند شعبه‌ای از رژیم صهیونیستی در کشور اسلامی و مسلمان‌نشین دیگری تأسیس شود و همان‌گونه که شهرک‌سازی در سرزمین‌های اشغالی محکوم است این اقدام هم باید محکوم شود. با توجه به خروشی که در روزهای اخیر به دلیل حرکت‌های مجاهدانه و مقاومت مردم فلسطین علیه رژیم صهیونیستی شروع شده این اقدام امارات نیز محکوم به شکست است.

وی در ادامه درباره بهبود روابط ترکیه و اسرائیل، تصریح می‌کند: مردم ترکیه مردمی ضدصهیونیست، آرمان‌گرا و طرفدار مردم فلسطین و آزادی قدس شریف هستند، اما دولت این کشور مدتی است که حرکت‌ها و اقداماتی را در حمایت از رژیم صهیونیستی و محکوم کردن اقدامات مجاهدانه و مقاومتی ملت فلسطین انجام می‌دهد و این اقدام خلاف خواست عمومی مردم ترکیه است. سران این کشورها باید بدانند رژیم صهیونیستی که خود در ورطه نابودی قرار گرفته ممکن است طرفداران خود را نیز در جهان اسلام به نابودی بکشاند.

این کارشناس ارشد مسائل منطقه در پایان با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند افول داخلی خود را با گسترش روابط با کشورهای اسلامی جبران کند، می‌گوید: مهم این است که ملت‌های کشورهای اسلامی نسبت به این مسئله مخالفت جدی می‌کنند. رژیم صهیونیستی می‌خواهد اقداماتی از این دست را بیش از اندازه بزرگ کند تا به نوعی افول خود را کوچک شمارد.

کد خبر 571150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.