منظور از چرخ خیاطی راسته دوز چیست؟ 

یکی از کاربردی‌ترین و مهم‌ترین چرخ‌های صنعتی، چرخ راسته دوز است. از کارگاه‌های کوچک و مزون‌های خانگی گرفته تا کارخانه‌های بزرگ تولید عمده پوشاک، همگی از این چرخ استفاده می‌کنند.

چرخ خیاطی راسته دوز می‌تواند انواع دوخت راسته و مستقیم را روی هر پارچه‌ای انجام دهد.

در گذشته خیاطان حرفه‌ای، این کار را با دست انجام می‌دادند که خیلی سخت و زمان بر بود، ولی بعدها که صنعت تولید چرخ‌های خیاطی پیشرفت کرد، چرخ‌های راسته دوز تولید شدند و توانستند این مدل دوخت را در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام دهند. چرخ‌های راسته دوز سطح کیفی خدمات خیاطی را ارتقا دادند و سرعت کار خیاطان حرفه‌ای را چندین برابر کردند؛ در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا آنها را بهتر بشناسیم.

نحوه کار چرخ خیاطی راسته دوز

چرخ خیاطی راسته دوز یک صفحه، یک کار پیشبر و یک پایه دارد که برای ثابت نگه داشتن پارچه و حرکت دادن آن زیر چرخ و دوخت آسان‌تر طراحی شده‌اند. سوزن‌های این چرخ‌ها از نوع DB۱ با شماره‌های مختلف هستند. معمولاً برای پارچه‌های ضخیم مانند جین و کتان از شماره‌های بالاتر استفاده می‌کنیم. چرخ خیاطی راسته دوز قابلیت تنظیم طول دوخت دارد، یعنی می‌توانیم تنظیم کنیم که طول دوخت‌ها بلند باشد یا کوتاه. این قابلیت روی سرعت دوخت، مصرف نخ و زیبایی دوخت روی پارچه نقش مهمی دارد.

چرخ خیاطی راسته دوز، دوختی شبیه به خط چین - - - - - روی پارچه ایجاد می‌کنند. این مدل دوخت با کمک دو نخ، که یکی از سوزن و دیگری از ماسوره عبور می‌کند، به وجود می‌آید. در دوخت راسته، ماسوره داخل ماکو قرار می‌گیرد و ماکو نیز داخل کمپلت. سپس با حرکت دورانی موتور چرخ خیاطی، سوزن در جهت بالا و پایین حرکت می‌کند و یک انتقال دهنده این حرکت را از شفتی که به میله سوزن متصل است، به شفت کمپلت منتقل می‌کند و دوخت انجام می‌شود. چرخ خیاطی‌های راسته دوز پارچه‌های نازک با چرخ‌های مخصوص راسته دوزی پارچه‌های ضخیم تفاوت دارند.

انواع چرخ خیاطی راسته دوز را بشناسید

مانند سایر چرخ‌های صنعتی، چرخ‌های راسته دوز نیز از نظر عملکرد متفاوت هستند. چرخ‌های راسته دوز بازار ایران در ۳ گروه دسته بندی می‌شوند؛ راسته دوز کامپیوتر، راسته دوز دو پایه و راسته دوز موتور مستقیم. در ادامه با ویژگی‌های این چرخ‌ها بیشتر آشنا می‌شویم.

  • چرخ راسته دوز کامپیوتری

چرخ‌های راسته دوز کامپیوتری قابلیت‌های مختلفی دارند. مثلاً می‌توانند تعداد بخیه‌های دوخت را بشمارند یا در مسیرهای مختلف با تعداد مشخص دوخت انجام دهند. چرخ‌های راسته دوز کامپیوتری با توجه به جنس پارچه‌ای که می‌دوزند، به انواع ظریف دوز، ضخیم دوز و فوق ضخیم دوز تقسیم می‌شوند. یکی از مزایای این چرخ‌ها، برخورداری از سیستم روان کاری اتوماتیک است. این چرخ‌ها کیفیت ساخت و طول عمر بالایی دارند و به همین دلیل نسبت به سایر مدل‌ها محبوب‌تر هستند.

  • چرخ راسته دوز دو پایه

چرخ‌های دو پایه از نظر نوع عملکرد تفاوتی با چرخ‌های راسته دوز معمولی ندارند، ولی به صورت تخصصی برای دوخت پارچه‌های خیلی ضخیم مانند چرم، دستکش، روکش صندلی، کیف و… استفاده می‌شوند. این چرخ‌ها قابلیت تنظیم موقعیت سوزن و تنظیم سرعت دوخت دارند.

  • چرخ راسته دوز موتور مستقیم

در چرخ‌های راسته دوز مستقیم، موتوری پیشرفته و قوی تعبیه شده که لرزش دستگاه را کمتر کرده، سر و صدای زیادی ندارد و سرعت کار را بالا می‌برد. البته ناگفته نماند، سرعت این چرخ‌ها هم قابل کنترل است و در قسمت سوزن چرخ یک لامپ LED کوچک تعبیه شده که کار با آن را راحت می‌کند.

منظور از چرخ خیاطی راسته دوز چیست؟ 

بهترین مارک چرخ خیاطی صنعتی راسته دوز در بازار ایران

در ابتدای مطلب گفتیم که چرخ خیاطی راسته دوز برای راسته دوزی طراحی شده و فرآیند دوخت مستقیم را تسهیل می‌کند. در این بخش می‌خواهیم شما را با بهترین مارک چرخ خیاطی صنعتی راسته دوز در بازار ایران آشنا کنیم. چرخ‌هایی که علاوه بر دوخت باکیفیت، محکم و زیبا، از قیمت و کیفیت ساخت بسیار خوبی برخوردار هستند:

  1. چرخ خیاطی راسته دوز جک

جک، پرفروش‌ترین برند صنعتی بازار ایران است. محصولات برند جک، چرخ‌های صنعتی هستند که در کارگاه‌ها و کارخانجات تولید انبوه پوشاک استفاده می‌شوند. محصولات راسته دوز چرخ خیاطی جک در انواع راسته دوز معمولی، راسته دوز دو پایه، راسته دوز تیغ دار و راسته دوز سخنگو تولید شده‌اند. عملکرد همه‌ی این چرخ‌ها شبیه هم است، ولی هر کدام یک یا چند ویژگی منحصر به فرد دارد.

چرخ خیاطی‌های راسته دوز کامپیوتری جک، از بهترین محصولات این برند هستند که برای دوخت تخصصی راسته دوزی ضخیم و نازک طراحی شده‌اند. این چرخ‌ها با داشتن قابلیت تنظیم سرعت، راسته دوزی را خیلی سریع‌تر از چرخ‌های سایر برندها انجام می‌دهند. در مدل‌های سخنگوی این چرخ، پنل الکترونیکی سخنگو کار با دستگاه را برای کاربر ساده و لذت بخش می‌کند.

این مدل‌ها از سیستم شمارش سوزن، سیستم نخ قطع کن خودکار، قابلیت تنظیم موقعیت سوزن و سیستم خودکار پایه بلند کن نیز برخوردار هستند. بعضی از چرخ‌ها حتی به سیستم سر قائمی زن خودکار و سیستم چشم الکترونیکی نیز مجهز هستند.

  1. چرخ خیاطی راسته دوز رویانگ

تولیدات شرکت رویانگ از مرغوب‌ترین و معتبرترین چرخ‌های صنعتی دنیا هستند. این چرخ‌ها علاوه بر کیفیت ساخت و دور موتور بالا، کاربری آسانی دارند. چرخ‌های راسته دوز رویانگ مجهز به موتور مستقیم، برنامه موقعیت سوزن، سیستم کنترل سرعت، کم مصرف و بی صدا هستند. این چرخ‌ها قابلیت دوخت انواع پارچه‌های ظریف و متوسط را دارند.

  1. چرخ خیاطی راسته دوز ژوکی

تولیدات شرکت ژوکی، از محصولات معتبر داخلی محسوب می‌شوند. چرخ‌های راسته دوز این شرکت، از نظر کیفیت ساخت و جنس بدنه عالی هستند، خدمات پس از فروش دارند و نیاز کارگاه‌های کوچک و متوسط تولید پوشاک را به خوبی برآورده می‌کنند.

منظور از چرخ خیاطی راسته دوز چیست؟ 

قیمت چرخ خیاطی راسته دوز

قیمت چرخ‌های راسته دوز با توجه نوع عملکرد آنها متفاوت است. با توجه به اینکه هر کدام از چرخ‌های خیاطی راسته دوز ویژگی‌ها و قابلیت‌های خاصی دارند، بنابراین قیمت آنها نیز متفاوت خواهد بود. به طور کلی قیمت چرخ خیاطی به برند تولید کننده دستگاه، امکانات و قابلیت‌ها، بازدهی چرخ و توانایی آن در انجام کار و همچنین نوع دوخت (نازک دوز یا ضخیم دوز بودن) بستگی دارد.

هر یک از مدل‌های چرخ‌های راسته دوز شرکت‌های مختلف، قطعات و مونتاژ متفاوتی دارند. این موضوع می‌تواند روی کارایی و قیمت فروش دستگاه‌ها نقش مهمی داشته باشد.

بهترین فروشگاه آنلاین انواع چرخ‌های راسته دوز

در این مطلب سعی کردیم ضمن معرفی چرخ راسته دوز، ویژگی‌های آن را توضیح دهیم و بهترین برندهای چرخ خیاطی صنعتی راسته دوز را به شما معرفی کنیم. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد. اگر قصد خرید چرخ راسته دوز دارید و نمی‌دانید از بین برندهای مختلف کدامیک را انتخاب کنید، پیشنهاد ما فروشگاه آنلاین چرخ خیاطی تیکمیش است. فروشگاه آنلاین چرخ خیاطی تیکیمش، نماینده رسمی بهترین و معتبرترین برندهای روز دنیا از جمله چرخ خیاطی جک، رویانگ، جانتک، ژانومه اصل، کاچیران، مارشال و… است.

شما می‌توانید با اطمینان خاطر از اصل بودن و ضمانت کیفیت کالا آن را خریداری کنید. تیکمیش با حذف شرکت‌های واسطه و تأمین مستقیم کالاهای مورد نیاز مشتریان در بخش قطعات، تجهیزات و ماشین آلات مرتبط با سرویس چرخ‌های خیاطی، امکان خرید اینترنتی از طریق نشانی https://tikmish.ir/ را برای خریداران فراهم کرده است.

کد خبر 571100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.