از قتل هولناک ساقی مواد مخدر با میلگرد تا قتل برای باطل کردن سحر و جادو

قتل هولناک ساقی مواد مخدر با میلگرد، نشت گاز در یک مدرسه ابتدایی، کلاهبرداری‌های زن شیاد به بهانه گرفتن وام، ته سیگار جان جوان ۲۶ ساله را گرفت، قتل پسرعمو برای باطل کردن سحر و جادو، دستگیری باند ۷۰ نفره زورگیری در مشهد را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید:

به گزارش خبرنگار ایمنا، رسیدگی به این پرونده از اردیبهشت سال ۹۹ با گزارش کشف جسد پسر جوانی از اتباع بیگانه در کنار اتوبان آزادگان آغاز شد. در ادامه مأموران به محل اعزام شدند و پس از بررسی‌های اولیه مشخص شد که جوان ۲۵ ساله‌ای به‌نام ساجد بر اثر ضربه ناشی از اصابت میلگرد به قتل رسیده است.

پس از آن جسد به پزشکی قانونی منتقل شد و مأموران تحقیقات خود را در خصوص شناسایی عامل قتل در پی گرفتند. در ادامه مشخص شد که مقتول در زمینه فروش مواد مخدر فعالیت می‌کرده است. به این ترتیب تحقیقات از دوستان مقتول ادامه پیدا کرد و با بررسی تلفن همراه مقتول و رصد شماره تماس گیرنده‌ها معلوم شد یکی از خریداران ثابت مواد مخدر به‌نام رحمان دست به قتل زده است.

با پیگیری مضاعف مأموران در نهایت متهم به قتل شناسایی و بازداشت شد. رحمان در ابتدا سعی داشت که خودش را بی‌اطلاع از ماجرا نشان دهد اما وقتی با شواهد و مستندات روبه‌رو شد در نهایت لب به اعتراف گشود و گفت: آن روز مثل همیشه برای خرید مواد مخدر با ساجد تماس گرفتم و باهم قرار گذاشتیم، اما وقتی به محل قرار در اتوبان آزادگان رسیدم ساجد با یکی از دوستان خود بر سر پول مواد مخدر با من درگیر شدند و طلب پول بیشتری کردند.

آنها یک چوب و یک میلگرد دست داشتند و با آن به من حمله کردند. در ابتدا تلفن همراهم را گرفتند و بعد هم مرا کتک زدند که از ترس جانم میلگرد را از دوست او گرفتم و در حالی که می‌خواستم فرار کنم آن را به سمت ساجد پرتاب کردم که به سینه او خورد و من درحالی که بشدت ترسیده بودم فقط تلفنم را که روی زمین افتاده بود برداشتم و پس از آن هم به سرعت از محل متواری شدم.

در ادامه پزشکی قانونی هم اعلام کرد که وارد شدن میلگرد فلزی به سینه باعث پارگی ریه مقتول و در نهایت مرگ وی شده است. پس از پایان تحقیقات و بازسازی صحنه، پرونده با صدور کیفرخواست قتل عمد به شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. در ابتدای جلسه دادگاه پدر و مادر مقتول به‌عنوان ولی دم به جایگاه رفتند و اظهار کردند: حق پسر ما نبود که در این سن کشته شود ما قصد داشتیم تا قاتل وی را قصاص کنیم اما از آنجایی که هر دو هم ولایتی هستیم و او هم همسن و سال پسر ما است و می‌دانیم که پدر و مادر او هم غصه پسر خود را می‌خورند حاضر به گذشت در ازای پرداخت دیه هستیم.

پس از آن متهم به جایگاه رفت و ضمن ابراز ندامت گفت: واقعاً نمی‌دانم چرا ساجد را کشتم. من قصدی برای این کار نداشتم و آن روز فقط می‌خواستم از دست او و دوستش فرار کنم. من میلگرد را پرتاب کردم تا به آنها برخورد کند و دنبالم نیایند اما از شانس بدم میلگرد از سر تیزش وارد سینه ساجد شد. حالا هم بشدت پشیمانم و از خانواده او می‌خواهم حلالم کنند.

بعد از متهم، وکیل او به جایگاه رفت و با دفاع از موکل خود خواستار تخفیف مجازات شد و گفت: موکلم آن روز به خاطر نداشتن مواد و اینکه حال خوبی نداشته به آنجا رفته بود و قصدی هم برای کشتن مقتول نداشت. همان‌طور که خانواده مقتول لطف کرده‌اند و حاضر به گذشت از موکلم شده‌اند از قضات هم درخواست می‌کنم در حد امکان به او که حالا نادم است کمک کنند. در پایان جلسه قضات وارد شور شدند و متهم را به پرداخت دیه و ۱۰ سال حبس محکوم کردند.

نشت گاز در یک مدرسه ابتدایی

مجید محمدغریبانی رئیس فوریت‌های پزشکی استان اردبیل اظهار کرد: به دنبال گزارش وقوع یک فقره حادثه نشت گاز در مدرسه ابتدایی فاطمیه شهرستان بیله سوار اقدامات لازم برای پیگیری موضوع انجام شد که طبق گزارش همکاران در مرکز بیله سوار ۱۴ نفر از دانش‌آموزان ۱۰ تا ۱۲ ساله با علائم نسبی مسمومیت با گاز مونوکسید به بیمارستان منتقل شدند.

وی با اشاره به اینکه احتمال افزایش تعداد دانش‌آموزان مسموم شده در ساعات بعدی وجود دارد، افزود: همکاران اورژانس در محل مدرسه مذبور مستقر و درحال معاینه پزشکی بقیه دانش‌آموزان هستند.

رئیس فوریت‌های پزشکی استان اردبیل خاطرنشان کرد: خوشبختانه در این حادثه گزارش فوتی یا هیچ‌گونه مسمومیت جدی وجود نداشته است و نشت گاز مربوط به نقص سیستم گرمایشی مدرسه بوده که در این حادثه متأسفانه نشتی نه در یک کلاس درس بلکه به صورت عموم در کل محیط مدرسه اتفاق افتاده است.

کلاهبرداری‌های زن شیاد به بهانه گرفتن وام

مدتی قبل مأموران پلیس شهرستان چالوس در جریان کلاهبرداری‌های زیرکانه یک زن در این شهر قرار گرفتند و تحقیقات را برای شناسایی و دستگیری او آغاز کردند. بررسی‌ها نشان می‌داد که متهم با تهیه و تنظیم قولنامه و مبایعه‌نامه جعلی خودش را مالک زمینی در این شهر جا زده و با استفاده از مدارک شناسایی قلابی اقدام به انتشار آگهی فروش زمین کرده و پس از آن نیز موفق شده این زمین را میلیون‌ها تومان به مشتری خود بفروشد.

خریدار اما پس از پرداخت پول، زمانی که سراغ زمین رفته در کمال ناباوری متوجه شده که مالک زمین فرد دیگری است و او فریب یک زن کلاهبردار را خورده است. این درحالی بود که متهم پس از دریافت پول ناپدید شده و هیچ رد و سرنخی از خود به‌جا نگذاشته بود.

با شروع تحقیقات پلیسی، مأموران دریافتند مدارک شناسایی که زن کلاهبردار برای فروش زمین از آن استفاده کرده متعلق به یک خانواده بی‌بضاعت است. با شناسایی این خانواده معلوم شد که زن کلاهبردار ابتدا سراغ آنها رفته و خودش را فردی خیر جا زده و مدعی شده که می‌تواند برای آنها وام قرض‌الحسنه بگیرد.

او سپس مدعی شده که برای انجام این کار فقط به شناسنامه و کارت ملی این خانواده نیاز دارد و آنها نیز به تصور اینکه قرار است وام میلیونی دریافت و مشکلات مالی خود را حل کنند، مدارک شناسایی خود را در اختیار این زن قرار داده بودند. زن کلاهبردار اما پس از دریافت مدارک شناسایی طعمه‌های خود ناپدید شده و دیگر نه خبری از او شده بود و نه وام قرض‌الحسنه‌ای در کار بود.

تحقیقات نشان می‌داد که این، نخستین مرحله از نقشه زن کلاهبردار بوده و وی پس از به‌دست آوردن شناسنامه و کارت ملی طعمه‌هایش، اقدام به شناسایی زمین یا آپارتمان‌هایی می‌کرد که مالک آن در شهر دیگری سکونت داشت. وی سپس برای آپارتمان یا زمین مورد نظر سند و مبایعه نامه جعلی تهیه و وانمود می‌کرد که مالک آن است.

پس از آن نیز اقدام به درج آگهی فروش کرده و وقتی برای زمین یا آپارتمان مشتری پیدا می‌شد، همراه او به بنگاه معاملات املاک می‌رفت تا زمین یا آپارتمان را به وی بفروشد. این زن هنگام معامله از مدارک شناسایی همان افرادی استفاده می‌کرد که قبلاً به بهانه وام قرض‌الحسنه فریب وی را خورده بودند و بعد از دریافت پول، ناپدید می‌شد و سراغ طعمه دیگری می‌رفت.

کلاهبرداری زن شیاد ادامه داشت و این درحالی بود که چهار نفر که فریب او را خورده و میلیون‌ها تومان سرمایه خود را از دست داده بودند از وی شکایت کردند. سرهنگ علی‌اکبر خسروی، فرمانده انتظامی شهرستان چالوس اظهار کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی‌های همه جانبه مأموران موفق شدند متهم را شناسایی کنند. آنها وی را زیر نظر گرفتند و در نهایت زن کلاهبردار زمانی که در یکی از بنگاه‌های چالوس در حال معامله زمینی با همان شگرد قبلی بود، دستگیر شد.

وی از کشف تعدادی شناسنامه و کارت ملی متعلق به افراد غیر و سه برگ مبایعه نامه و قولنامه جعلی از متهم خبر داد و افزود: متهم در بازجویی‌ها به چهار فقره کلاهبرداری اعتراف کرده و تحقیقات برای شناسایی دیگر جرایم احتمالی وی ادامه دارد.

ته سیگار جان جوان ۲۶ ساله را گرفت

جوان ۲۶ ساله با انداختن ته‌سیگار به داخل چاه موجب انفجار گازهای تجمع یافته در چاه شد که بر این اساس جوان عجب شیری پس از انتقال به بیمارستان فوت کرد. همچنین این حادثه موجب مصدومیت دختر بچه شش ساله و زن حدوداً ۵۰ ساله نیز شد.

قتل پسرعمو برای باطل کردن سحر و جادو

عصر یکشنبه گذشته فردی هراسان با پلیس ۱۱۰ تماس گرفت و گفت که مردی با ضربات چاقو، همسایه آنها را به قتل رسانده و حالا در خانه مقتول زندانی شده است. پس از این تماس، تیمی از مأموران کلانتری ۱۵۷ مسعودیه راهی محل حادثه شدند و در همین هنگام قاتل که در خانه مقتول زندانی شده بود از پنجره طبقه دوم به حیاط پرید و لنگ لنگان پا به فرار گذاشت که مأموران با دیدن وی موفق شدند او را دستگیر کنند.

آنها در ادامه وارد خانه همسایه شدند و در آنجا با جسد خونین مرد صاحبخانه مواجه شده و حادثه را به قاضی محمدتقی شعبانی، بازپرس جنایی تهران گزارش کردند. دقایقی بعد بازپرس جنایی تهران به همراه تیم تجسس پلیس آگاهی تهران در محل حادثه حاضر شدند. مقتول مردی ۷۰ ساله بود که جسدش در سالن پذیرایی افتاده بود. عامل جنایت که از سوی پلیس دستگیر شده بود نیز پسرعموی ۳۹ ساله وی بود.

تیم جنایی در نخستین اقدام به تحقیق از همسر و دختر مقتول پرداخت. آنها که از این ماجرا وحشت کرده بودند می‌گفتند که قاتل قصد داشته جان آن دو نفر را هم بگیرد. همسر مقتول گفت: قاتل حوالی ظهر از شهرستان به خانه ما آمد. او معتاد به موادمخدر است و وقتی وارد خانه ما شد شروع کرد به بحث کردن با همسرم. او رفتار عجیبی داشت و مدام به شوهرم می‌گفت چرا او را طلسم کرده است. بعد از داخل کیف خود چاقویی بیرون کشید و بی‌محابا چند ضربه به شوهرم زد.

وی افزود: او سپس قصد داشت به من و دخترم حمله کند که ما وحشت‌زده فرار کردیم و از خانه خارج شدیم و در را به روی قاتل قفل کردیم. بعد با داد و فریاد از همسایه‌ها کمک خواستیم تا اینکه یکی از آنها با پلیس تماس گرفت و کمی بعد نیز قاتل دستگیر شد.

پس از روشن شدن حقایق، متهم به قتل با دستور بازپرس جنایی تهران بازداشت شد و جسد مقتول نیز به پزشکی قانونی انتقال یافت. مرد جنایتکار صبح دیروز وقتی پیش روی بازپرس جنایی تهران قرار گرفت جزئیات قتلی را که مرتکب شده بود شرح داد و مدعی شد که مقتول با طلسم زندگی او را تباه کرده و قصد داشته هم او و هم همسر و دخترش را به قتل برساند اما نقشه‌اش ناکام ماند. پس از اعترافات عجیب این مرد، وی برای انجام تحقیقات بیشتر در اختیار مأموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.

متهم به قتل متولد سال ۶۲ است و اظهار کرد: او زندگی مرا به تباهی کشانده بود. ۱۰ سالی می‌شد که مرا سحر و جادو کرده بود و من تصمیم گرفتم با کشتن او و خانواده او این جادو و طلسم ۱۰ ساله را باطل کنم اما فقط موفق شدم پسرعمویم را بکشم، همسر و دخترش از دستم فرار کردند.

برای باطل کردن سحر و جادو باید همه آنها را می‌کشتم. ماجرا به ۱۰ سال قبل برمی‌گردد. در اطراف خانه یک نوشته عجیب پیدا کردم. محل زندگی من تهران نیست و در یکی از شهرستان‌ها زندگی می‌کنم. نوشته را از داخل جوی آب پیدا کردم و به سراغ یک آینه بین در شهرستان دیگری رفتم. او برگه را دید گفت پسرعمویت تو را جادو و طلسم کرده است. از همان زمان زندگی من تحت‌تأثیر جادوی او قرار گرفته و دست به هر کاری می‌زدم با شکست مواجه می‌شدم.

من کشاورز هستم و هر جا می‌رفتم به من کار نمی‌دادند. انگار پسرعمویم با سحر و جادو زندگی مرا تحت کنترل قرار داده بود تا من هرگز در زندگی موفق نشوم. حتی برای یافتن کار به شهرهای مختلف سفر کردم اما نتیجه‌ای نداشت. فقط این موضوع نبود، پسرعمویم نزد همه فامیل گفته بود که من متادون می‌خورم و آبرویم را پیش همه برده بود. پشت سر من بدگویی کرده بود؛ به‌طوری که همه از من فرار می‌کردند.

یک جورهایی فکر می‌کردند من می‌خواهم بلایی بر سرشان بیاورم و همه اینها را از چشم مقتول می‌دیدم. حتی می‌خواست مهر یکی از بستگانش را به دل من بیندازد و کاری کند که با او ازدواج کنم اما من عاشق همسر و زندگی خود هستم. وقتی سرباز بودم عاشق دخترخاله‌ام شدم و با او ازدواج کردم. دو فرزند هم دارم؛ یک دختر ۱۰ ساله و یک پسر هشت ساله. با وجود این پسرعمویم می‌خواست مرا جادو کند تا با دخترش ازدواج کنم.

وی در پاسخ به این جمله که اما تحقیقات پلیس نشان می‌دهد که تو مجردی و تا به حال ازدواج نکرده‌ای، گفت: نه. من همسر دارم و عاشق او هستم. از روز چهاردهم فروردین تصمیم به قتل گرفتم. از همان روز تصمیم به قتل داشتم تا اینکه با خرید چاقو به تهران آمدم. یک راست به خانه پسرعمویم رفتم. به من گفت چای می‌خوری؟ گفتم نه. چون هر وقت در خانه او غذا یا چای می‌خوردم حالم خراب می‌شد. مرا جادو می‌کرد؛ حتی یک‌بار بعد از خوردن چای در خانه پسرعمویم به پشت بام رفتم و خودم را به پایین پرتاب کردم که زخمی شدم.

او با جادوگری کنترل ذهنم را در دستش می‌گرفت. آن روز هم به من گفت چای می‌خوری گفتم نه. کم‌خونی دارم و نمی‌خورم. بعد به او گفتم چرا با زندگی من بازی کردی؟ چرا مرا جادو می‌کنی؟ او گفت که من اشتباه می‌کنم و بعد سکوت کرد. عصبانی شدم و با برداشتن چاقو به سمتش حمله کردم. او را کشتم و می‌خواستم همسر و دخترش را هم بکشم که دیدم فرار کردند.

سابقه سرقت و آدم‌ربایی دارم. دو ماه قبل از زندان آزاد شدم. شاید باور نکنید اما جادوی پسرعمویم بود که باعث شد دست به‌کار خلاف بزنم و سابقه‌دار شوم. او به من حسودی می‌کرد. وقتی می‌دید که همه فامیل مرا دوست دارند زندگی‌ام را طلسم کرد تا کسی با من هم‌صحبت نشود. من خیلی پولدارم. علاوه بر کشاورزی، در شهرستانمان چاه و موتور آب هم دارم.

دستگیری باند ۷۰ نفره زورگیری در مشهد

قاضی قنبری‌راد معاون دادستان مشهد اظهار کرد: سرنخ شناسایی اعضای این باند بزرگ سرقت به سال گذشته و زمانی برمی‌گردد که یک سارق به عنف پس از سرقت گوشی تلفن همراه یکی از شهروندان دستگیر شد.

وی افزود: پس از آنکه این فرد دستگیر شد پرونده به یک شعبه بازپرسی در دادسرای ناحیه دو ارجاع و توسط مقام قضائی همه جوانب ماجرا بررسی و تحقیقات دقیق برای کشف دیگر جرایم احتمالی این متهم صورت گرفت و با توجه به چهره‌نگاری‌ها مشخص شد رد پای این فرد در تعداد زیادی سرقت به شیوه مذکور وجود دارد.

معاون دادستان مشهد ادامه داد: از همین رو تمامی شکات به دادسرا فراخوانده شده و بیش از ۸۰ نفر از مالباختگان فرد بازداشت شده را مورد شناسایی قرار دادند و مکان‌های وقوع زورگیری‌ها هم معلوم شد. با توجه به اینکه این فرد نمی‌توانست اقدام‌های مجرمانه خود را به تنهایی رقم بزند و بی‌تردید باید همدستانی داشته باشد، دستور شناسایی تمامی این افراد صادر و در اختیار مأموران پلیس اطلاعات و امنیت فرماندهی انتظامی خراسان رضوی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: در این مرحله ضابطان قضائی موفق شدند دو نفر دیگر از اعضای اصلی باند را ردزنی و در عملیاتی غافلگیرانه محاصره و دستگیر کنند. با انتقال این افراد به شعبه بازپرسی، این‌ها هم توسط شکات زیادی مورد شناسایی قرار گرفتند. در ادامه تصاویری از اقدام‌های مجرمانه آن‌ها توسط برخی شکات و شهروندان در اختیار بازپرس پرونده قرار گرفت که کمک بسیار زیادی در شناسایی دیگر اعضای باند کرد.

قنبری‌راد اضافه کرد: اشراف دقیق بازپرس پرونده به ماجرا و سلسله اقدام‌های پلیسی صورت گرفته در نهایت منجر به این شد که حدود ۷۰ نفر از اعضای این باند بزرگ سرقت در مشهد و حاشیه آن شناسایی و تمامی آن‌ها در چندین عملیات پلیسی دستگیر و به دادسرا منتقل شوند.

وی گفت: کمی بعد معلوم شد تمامی این افراد در قالب گروه‌های دو، سه، چهار یا شش نفره دست به زورگیری‌های متعدد از شهروندان زده و گوشی‌های تلفن همراه و اموال با ارزش آن‌ها را با تهدید سلاح سرد و یا گرم می‌گرفتند. با دستگیری این افراد از ناحیه آن‌ها شش قبضه سلاح گرم، ۳۰ دستگاه خودرو، ۳۵ دستگاه موتورسیکلت، تعداد زیادی سلاح سرد شامل چاقو و قمه و مقادیری مشروبات الکلی کشف شد.

معاون دادستان مشهد اظهار کرد: روند پرونده به صورت فشرده و دقیق طی شد و در این زمینه چندین مالخر لوازم مسروقه شناسایی و تمامی آن‌ها دستگیر شدند. در ادامه چند نفر که حساب‌ها یا کارت‌های بانکی خود را در اختیار متهمان قرار داده و موجبات پولشویی را فراهم کرده بودند هم دستگیر شدند. بررسی حساب برخی مالخرها نشان می‌داد در بازه زمانی مشخص حدود پنج میلیارد تومان هم گردش داشته‌اند.

قنبری‌راد ادامه داد: سرشبکه این باند در کشور افغانستان حضور داشت و هدایت باند بزرگ سرقت برعهده او بود. پیگیری‌های مقام قضائی و همچنین مستندات و اعتراف‌های صورت گرفته توسط اعضای این باند حاکی از آن است که آن‌ها تا به امروز حدود هشت هزار گوشی تلفن همراه سرقت کرده‌اند. حتی برخی اعضای باند از انجام ۱۵ فقره سرقت در هر روز پرده برداشته‌اند.

وی افزود: همچنین یک گروه از اعضای این باند با سلاح گرم از انبارهای نگهداری زعفران و منازل مسکونی چندین سرقت را رقم زده‌اند. گستردگی کار این باند به گونه‌ای بود که حتی برخی سارقان که در دیگر شهرها حضور داشتند اموال و یا گوشی سرقت شده را در اختیار اعضای این باند قرار می‌دادند.

معاون دادستان مشهد اضافه کرد: در بین اعضای ۷۰ نفره باند بزرگ سرقت‌های گوشی تلفن همراه، چهار نفر از آن‌ها با اتهام محاربه روبه‌رو هستند و این اتهام به آن‌ها تفهیم شده است، چراکه کشیدن سلاح با هدف ارعاب، اخذ مال و تهدید جان افراد می‌تواند از مصادیق محاربه باشد. از سویی با توجه به نحوه وقوع سرقت‌ها، قانون برای مجرمان تا ۱۵ سال حبس را در نظر گرفته است که این موضوع شامل تعدادی از اعضای این باند هم می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تحقیقات صورت گرفته نشان می‌داد پس از دستگیری اعضای این باند سرقت، حدود ۴۰ درصد کاهش سرقت به عنف را در مشهد شاهد بودیم. بی‌تردید در این پرونده از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای برخورد با متهمان استفاده خواهد شد، همچنین این پیام را هم برای دیگر افراد سارق خواهد داشت که امنیت، خط قرمز دستگاه قضائی و انتظامی است و با این افراد به شدت برخورد خواهد شد.

کد خبر 571088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.