لزوم بهره‌گیری از افراد متخصص در نصب کولرهای آبی

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: استفاده نکردن از سیم اتصال زمین و فیوز مناسب، استفاده از افراد غیرمتخصص و به‌کارگیری وسایل غیراستاندارد در کولرهای آبی، خطر برق‌گرفتگی در فصل گرما را افزایش می‌دهد.

فرهاد کاوه‌آهنگران در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به فرارسیدن فصل گرما و استفاده از وسایل سرمایشی، لازم است شهروندان برای حفظ جان و سلامتی خود، نکات ایمنی مربوط به کولرهای آبی را بدانند و رعایت کنند

وی افزود: کولر آبی وسیله خطرناکی است؛ زیرا وجود آب و برق در کنار همدیگر گاهی باعث از دست دادن جان افراد می‌شود؛ بنابراین بهره‌گیری از افراد متخصص در نصب کولرهای آبی ضروری است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با بیان اینکه قبل از راه‌اندازی کولر باید برق ساختمان کاملاً قطع و این اقدام با استفاده از تجهیزات و امکانات خاص انجام شود، تصریح کرد: در بسیاری از مواقع زمین خیس، دست خیس و برق موجود در کولر، حوادث و آسیب‌های جبران‌ناپذیری را برای تعمیرکاران به‌همراه دارد.

وی ادامه داد: اگر کولر لبه پرتگاه و دیوارهای بلند بدون حفاظ قرار دارد، با خیس‌شدن زمین و برق گرفتگی، احتمال سقوط افراد به سمت زمین وجود دارد.

کاوه‌آهنگران در ارتباط با شنا کردن افراد در استخرهای روباز در باغ‌ها و زمین‌های کشاورزی، هشدار خطر غرق‌شدگی داد و افزود: با گرم شدن هوا شاهد آب تنی در این قبیل استخرها هستیم؛ بنابراین شنا کردن افراد بدون حضور غریق نجات توصیه نمی‌شود.

کاوه با بیان اینکه در چند روز اخیر حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای کشاورزی داشتیم، خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند برای دریافت مشاوره و امداد و نجات با شماره ۱۲۵ تماس بگیرند.

کد خبر 571060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.