شرکت Compass جهیزات استخراج به ارزش 30 میلیون دلار فروخت

به گفته ویت گیبس (Whit Gibbs)، مدیرعامل Compass Mining، این شرکت آمریکایی تجهیزات استخراج 30 میلیون دلاری رمزارزها را که در حال حاضر در سیبری واقع شده است، به فروش می رساند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شرکت کامپس خدمات میزبانی ارائه می‌دهد و تجهیزات ماینینگ در سیبری متعلق به مشتریانی بود که فضای میزبانی را اجاره می‌کردند. در طول سال گذشته قبل از درگیری اوکراین و روسیه، روسیه به یک منطقه ایده آل برای استخراج کنندگان بیت‌کوین تبدیل شد، زیرا برق در این کشور بسیار ارزان‌تر از بسیاری از مناطق در سراسر جهان است.

به عنوان مثال، نرخ برق در روسیه، سیبری و نوریلسک، می‌تواند به ۰.۰۳ دلار در هر کیلووات ساعت برسد. با این حال، پس از آغاز جنگ اوکراین و روسیه، استخراج کریپتو روسیه به عنوان راهی برای جلوگیری از تحریم‌ها مورد ارزیابی قرار گرفت و یکی از بزرگترین استخرهای استخراج اتریوم خدمات رسانی به اتباع روسیه را متوقف کرده است.

هفته گذشته، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری ایالات متحده (OFAC)، شرکت استخراج بیت کوین واقع در روسیه، Bitriver و ده شرکت تابعه مرتبط با این شرکت را تحریم کرد. Bitriver و شرکت‌های تابعه آن در لیست اتباع ویژه تعیین شده (SDN) قرار گرفتند، به این معنی که هیچ شخص یا شرکت آمریکایی نمی‌تواند با نهادهای تعیین شده معامله کند.

تصمیم Compass Mining برای فروش ۳۰ میلیون دلار تجهیزات استخراج به دنبال اضافه شدن Bitriver به لیست SDN OFAC است. گیبز توضیح داد که ماینرهای آمریکایی تحت تأثیر محدودیت‌های مالی ناشی از تحریم‌ها قرار گرفته‌اند. گیبس روز جمعه به بلومبرگ توضیح داد که در این مورد، مجازات برای ماینرهای آمریکایی بسیار زیاد است.

کد خبر 571051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.