اولین داروی کووید کودکان تأییدیه دریافت کرد

سازمان غذاوداروی ایالات‌متحده (FDA) تایید خود را برای درمان کووید با وکلوری (Veklury) که به نام رمدسیویر نیز شناخته می‌شود، گسترش داده است تا شامل بیماران ۲۸روزه و بالاتر با وزن حداقل سه کیلوگرم شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا و به نقل از نیوز، سازمان غذا و داروی ایالات‌متحده، «وکلوری» را برای کودکان خردسالی که در بیمارستان بستری یا مبتلابه کووید -۱۹ خفیف تا متوسط هستند و در معرض خطر بالایی برای پیشرفت به کووید -۱۹ شدید قرار دارند، تائید کرده است.

این اقدام وکلوری را به اولین درمان تائید شده کووید -۱۹ برای کودکان کمتر از ۱۲ سال تبدیل می‌کند. پیش‌ازاین وکلوری تنها برای درمان کووید- ۱۹ بزرگ‌سالان و کودکان ۱۲ ساله و بالاتر که حداقل ۴۰ کیلوگرم وزن دارند، تائید شده بود.

«پاتریزیا کاوازونی» مدیر مرکز ارزیابی و تحقیقات دارویی سازمان غذا و داروی ایالات‌متحده گفت: «ازآنجاکه کووید -۱۹ می‌تواند باعث بیماری شدید در کودکان شود که برخی از آن‌ها در حال حاضر گزینه واکسیناسیون ندارند همچنان نیاز به گزینه‌های درمانی ایمن و مؤثر کووید -۱۹ برای این جمعیت وجود دارد.»

به گزارش ایمنا، اختلال جهانی همه‌گیری کرونا زندگی هر انسانی را به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم تحت تأثیر قرار داده است که کودکان نیز از این قاعده مستثنی نیستند. در حال حاضر دغدغه همه والدین، سلامت کودکان و جلوگیری از ابتلای فرزندان خود به این بیماری است.

کد خبر 571015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.