توجه ویژه به مباحث دینی رویکرد مدیریت شهری جدید تبریز

شهردار تبریز گفت: مکاتب قرآنی نقشه راه برنامه‌های مدیریت شهری جدید در حوزه‌های مختلف است، در همین راستا تلاش می‌شود، اجرای برنامه‌های مختلف به ویژه برنامه‌های فرهنگی، مساجد در اولویت باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، یعقوب هوشیار با تاکید بر اینکه مکاتب قرآنی نقشه راه برنامه‌های مدیریت شهری جدید تبریز است، اظهار کرد: عظمت قرآن برای هیچ کس پوشیده نیست، اعجاز قرآن به قدری است که حتی مخالفان این مکتب نیز به اثرگذاری این کتاب آسمانی در طول تاریخ اذعان می‌کنند، به‌عنوان مثال یکی از سران کشورهای غربی در مجلس آن کشور مطرح کرده بود که تا زمانی که قرآن الگوی راه مسلمانان است، ما نمی‌توانیم برنامه‌ها و اهداف خود را اجرایی کنیم.

وی تصریح کرد: تمام شاخص‌های انسانیت در قرآن متجلی است و خروجی این دریای معرفت انسان بودن است، انسانی که نسبت‌ها را تشخیص داده و می‌تواند راه درست را از راه غلط بشناسند.

شهردار تبریز با بیان اینکه تبلور نسبت انسان با خداوند غیر از شهادت نیست، گفت: یکی از شاخص‌های مثال‌زدنی در این حوزه، سردار دل‌ها، حاج قاسم سلیمانی است. دعا کنیم که این تشخیص با تمسک به قرآن برای همه افراد از سوی خداوند عطا شود.

وی خاطرنشان کرد: مدیریت شهری جدید با تمسک به مسیر و مکاتب قرآن و فرمایشات رهبر معظم انقلاب برنامه‌های خود را اجرایی می‌کند، در همین راستا تمام تلاش ما این است در اجرای برنامه‌های مختلف به ویژه برنامه‌های فرهنگی، مساجد اولویت باشد.

هوشیار اضافه کرد: با این برنامه‌ریزی تلاش می‌شود تا بتوانیم به اهداف متعالی دست یابیم و قطعاً جوانانی که در مساجد فعالیت می‌کنند و پیرو و پیگیر مکتب قرآن هستند، می‌توانند در شهر تبریز اثرگذاری ویژه‌ای داشته باشند.

وی اظهار کرد: برگزاری چنین مسابقات قرآنی علاوه بر اینکه مدیریت شهری را در شناسایی استعدادهای حوزه قرآن یاری می‌کند، می‌تواند فعالیتی متعالی برای نوجوانان و جوانان باشد که زندگی خود را بر اساس راهبردهای قرآنی پیش ببرند.

کد خبر 571005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.