فولاد به‌دنبال چهارمین پیروزی ایرانی‌ها مقابل شباب الاهلی

تیم فوتبال فولاد ایران درحالی به مصاف شباب الاهلی امارات می‌رود که تاکنون، سه بار تیم‌های ایرانی موفق به شکست این تیم شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم فوتبال شباب الاهلی تاکنون در ادوار مختلف لیگ قهرمانان آسیا تحت عنوان باشگاه الاهلی و شباب الاهلی، ۱۳ بار برابر تیم‌های ایرانی قرار گرفته که حاصل آن شش پیروزی برای شباب الاهلی، سه پیروزی برای تیم‌های ایرانی و چهار تساوی بوده است. در این ۱۳ رویارویی، شباب الاهلی ۱۸ گل زده و ۱۷ گل از تیم‌های ایرانی دریافت کرده است.

تیم‌های صبای قم، مس کرمان، سپاهان، تراکتور، استقلال، شهرخودرو و فولاد، تیم‌های ایرانی هستند که تاکنون حداقل یک بار مقابل الاهلی یا شباب الاهلی قرار گرفته‌اند. این تیم شش دوره به غیر از فصل جاری با تیم‌های ایرانی هم‌گروه بوده که در سه دوره نخست، موفق به صعود از گروه نشده؛ اما در سه دوره آخر از گروه صعود کرده است. در فصل جاری نیز در صورت تساوی یا برد مقابل فولاد، شانس بالایی برای صعود از گروه خواهد داشت.

در سوی دیگر، فولاد به غیر از فصل جاری تاکنون برابر تیم‌های اماراتی قرار نگرفته بود و پس از تساوی یک بر یک بازی رفت، این دومین رویارویی فولاد با تیمی از امارات به شمار می‌رود.

گفتنی است تیم فوتبال شباب الاهلی از سال ۲۰۱۷ با ادغام سه باشگاه الاهلی، الشباب و دوبی، نام خود را به نام کنونی یعنی شباب الاهلی تغییر داد. در آماری که اشاره شد، رویارویی‌های باشگاه الاهلی تا سال ۲۰۱۷ و شباب الاهلی از سال ۲۰۱۷ تاکنون با تیم‌های ایرانی ملاک قرار گرفته است. پیش از این تیم الشباب نیز پنج بار مقابل تیم‌های ایرانی استقلال، صبای قم و پرسپولیس قرار گرفته بود که حاصل آن سه شکست و دو تساوی بود.

کد خبر 570999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.