عزم شیکاگو برای کاهش ۶۲ درصدی انتشار کربن تا سال ۲۰۴۰

مدیران شیکاگو، بزرگ‌ترین شهر ایالت ایلینوی در آمریکا، کاهش ۶۲ درصدی انتشار کربن را با کمک مردم به یکی از مهم‌ترین اهداف سال ۲۰۲۲ تبدیل کرده‌اند. برای تحقق این هدف، جلسات متعددی با حضور مردم و مدیران برگزار خواهد شد که به تحقق هدف مورد نظر کمک خواهد کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شیکاگو از محدود شهرهای آمریکایی به شمار می‌رود که مدیران آن همواره اهداف بلندپروازانه‌ای را برای رسیدن به هدف صفر کربن در سر می‌پرورانند و اقدامات متعددی در این راستا اعمال می‌کنند. برنامه‌ریزان بزرگ‌ترین شهر ایلینوی اخیراً ادعا کرده‌اند که تا سال ۲۰۴۰، انتشار گازهای آلاینده در هوا را به میزان ۶۲ درصد کاهش خواهند داد که در تحقق این هدف، مشارکت مردم را بسیار حائز اهمیت دانسته‌اند. اقدامات اساسی برای تحقق این هدف به زودی آغاز می‌شود، ضمن این‌که هزینه مورد نظر برای اعمال آن‌ها تنها در سال جاری حدود ۱۸۸ میلیون دلار تخمین زده شده است.

عزم شیکاگو برای کاهش ۶۲ درصدی انتشار کربن تا سال ۲۰۴۰

شیکاگو، پیشرو شهرهای آمریکایی در پیاده‌سازی اقدامات مربوط به کاهش تغییرات اقلیمی

شیکاگو اولین شهر آمریکایی بود که در سال ۲۰۰۸، طرح مبارزه با تغییرات اقلیمی را مطرح کرد و مدیران آن، به ایده‌پردازی در راستای تحقق هدف خود مشغول شدند. البته برنامه‌ریزان بزرگ‌ترین شهر ایالت ایلینوی تنها به این دستاورد راضی نشده‌اند و در نظر دارند خود را به پیشرو شهرهای جهان در راستای کاهش تغییرات اقلیمی و بهره‌وری از مزایای اقتصادی ناشی از آن تبدیل کنند.

آن‌ها در نظر دارند یک مرکز جدید برای پردازش داده‌های مربوط به انتشار گازهای گلخانه‌ای احداث کنند، ضمن این‌که برگزاری جلسات متعدد با عموم مردم برای حل مشکلات مربوط به تغییرات اقلیمی در رأس اولویت‌های آن‌ها خواهد بود که در نهایت می‌تواند به کاهش قابل توجه انتشار گاز کربن کمک کند.

اداره‌های دولتی و آژانس‌های مختلف نیز آمادگی خود را برای پیوستن به جنبش کاهش گازهای گلخانه‌ای شهر اعلام کرده و مدعی شده‌اند با وجود بلندپروازانه بودن هدف کاهش ۶۲ درصدی انتشار کربن تا سال ۲۰۴۰، از هیچ اقدامی برای تحقق آن دریغ نخواهند کرد.

عزم شیکاگو برای کاهش ۶۲ درصدی انتشار کربن تا سال ۲۰۴۰

کد خبر 570990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.