شهرداری قم نیازمند فناوری‌های نوین

سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم گفت: در حال حاضر شهرداری در حوزه مدیریت پسماند، هوشمندسازی ترافیک و فضای سبز نیاز به فناوری‌های نوین برای افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌های جاری دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی مؤمن‌حجازی با اشاره به بستر آماده شهرداری قم در همکاری با شرکت‌های فناور، اظهار کرد: در حال حاضر امکان ارتباط تعاملی مطلوب شهرداری قم با پارک علم و فناوری برقرار است و کم‌رنگ بودن ارتباطات سال‌های گذشته باید در دوره جدید برطرف شود.

وی با بیان اینکه معافیت مالیاتی و حمایت‌های تجهیزاتی یک بخش مهم پارک علم و فناوری است، افزود: بخش مهم‌تر این پارک‌ها، تسهیل‌سازی ارتباط بین شرکت‌های فناور با دستگاه‌های اجرایی است که در این بین شهرداری قم می‌تواند با ایجاد پیوند بین واحدهای فناور با دستگاه‌های اجرایی نقش‌آفرینی کند.

سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم تصریح کرد: شهرداری در خدمات‌رسانی مطلوب به شهروندان و استفاده از سایر ظرفیت‌های استانی در این مسیر تلاش می‌کند و در این حوزه شرایط برای استفاده از علم و تکنولوژی واحدهای فناور فراهم‌تر از سایر حوزه‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: سازمان‌های تابعه شهرداری مانند آتش‌نشانی و خدمات ایمنی، پارک‌ها و فضای سبز، مدیریت پسماند، حمل‌ونقل و مدیریت ترافیک و ناوگان عمومی از بخش‌هایی است که دارای زمینه‌های مشترک فراوانی جهت همکاری با پارک علم و فناوری است.

حجازی در خصوص بودجه سال جاری سازمان فاوای شهرداری قم، گفت: بودجه ویژه‌ای در حمایت از شرکت‌های فناور و استارتاپی دیده شده است که می‌تواند علاوه بر رونق این قبیل شرکت‌ها به خدمت جدیدی در شهر قم منجر شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر شهرداری قم در حوزه مدیریت پسماند، هوشمندسازی ترافیک و فضای سبز نیازمند به فناوری‌های نوین برای افزایش بهره‌وری دانش‌بنیان‌ها و کاهش هزینه‌های جاری دارد.

کد خبر 570986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.