۷۰۰زندانی جرایم غیرعمد اصفهان در انتظار کمک خیران/آزادی ۱۷۹زندانی تاکنون

رئیس ستاد دیه استان اصفهان از آزادی ۱۷۹زندانی جرایم غیرعمد در استان با کمک خیران اصفهانی خبر داد و گفت: میزان مشارکت نیکوکاران در ماه رمضان امسال ۵۵درصد افزایش یافته است اما ۷۰۰زندانی جرایم غیرعمد همچنان در زندان و انتظار کمک و مشارکت خیران هستند.

اسدالله گرجی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون ۱۷۹ زندانی جرایم غیرعمد در استان با کمک نیکوکاران اصفهانی آزاد شده‌اند که این عدد در مقایسه با سال گذشته بیش از ۵۷ درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به کمک و تعهد بیش از ۲۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومانی مردم به این ستاد، افزود: امسال با افزایش مشارکت عمومی برای کمک به زندانیان جرایم مالی روبه‌رو هستیم، جمع‌آوری مبالغ ریز از سوی شهروندان نیکوکار افزایش یافته است و می‌توان گفت مردم هم از طریق سامانه و هم شماره حساب اعلام شده، بیش از گذشته برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد مشارکت می‌کنند تا جایی که در برخی مواقع سامانه قفل می‌کند و جوابگوی این حجم از واریز مبالغ خرد بین ۱۰۰ هزار تا چند میلیون تومان، از سوی شهروندان نیست.

رئیس ستاد دیه استان اصفهان با تقدیر از افزایش مشارکت خیران و توجه عموم جامعه به زندانیان جرایم غیرعمد، خاطرنشان کرد: حدود ۷۰۰ زندانی جرایم غیرعمد همچنان در زندان و انتظار کمک و مشارکت خیران هستند، ماه رمضان سال گذشته ۱۱۵ نفر در اصفهان با کمک خیران آزاد شدند اما اکنون این آمار به ۱۷۹ نفر افزایش یافته که نشان‌دهنده رشد ۵۵ درصدی مشارکت خیران است.

وی با اشاره به اینکه در روزهای باقی مانده از ماه رمضان، میزان مشارکت خیران به ۶۰ درصد افزایش یابد، گفت: پیش‌بینی می‌شود که تعداد زندانیان آزاد شده تا پایان ماه مبارک رمضان به ۲۲۰ تا ۲۵۰ نفر برسد؛ چون در این روزها، مبلغ کمک‌ها از رقم‌های خرد به درشت‌تر تغییر کرده است، همچنان از از مردم درخواست می‌کنیم کمک‌های خرد و کلان خود را از زندانیان نیازمند دریغ نکنند و برای آزادی آنها از زندان مشارکت کنند.

گرجی‌زاده با بیان اینکه ستاد دیه امانت‌دار خوبی برای کمک‌های مردمی خواهد بود، گفت: افرادی که از شایستگی لازم برخوردارند و تحقیقات کافی درباره پرونده آن‌ها انجام شده است که مرتکب جرایم سنگین نشده و آزادی آن‌ها اثر سوئی در جامعه نخواهد داشت، در اولویت آزادی قرار دارند.

رئیس ستاد دیه استان اصفهان درخصوص راه‌های ارائه کمک‌های مردمی به ستاد دیه، افزود: شماره حساب بانک ملی به شماره ۰۱۰۵۵۰۶۳۷۰۰۰۷ و کارت ملی به شماره ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۸۵۴۳۲۱ و سامانه آسان پرداخت #۳۱۰۳۱*۱*۶۶۵۵* آماده دریافت کمک‌های مردم به ستاد دیه استان اصفهان برای آزادسازی زندانیان است.

کد خبر 570974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.