۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵
خط، دستگاه سی‌تی‌اسکن شخصیت

یک گرافولوژیست گفت: علم گرافولوژی سی‌تی‌اسکن روحیات و شخصیت افراد است.

محمود محجوب در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درخصوص علم گرافولوژی اظهار کرد: این علم برای نخستین‌بار در کشور ایتالیا پایه‌گذاری شد و به تدریج گسترش پیدا کرد. درحال‌حاضر علم گرافولوژی در جهان بسیار پیشرفت کرده و حتی دانشگاه و مؤسسه‌های آموزشی مخصوص این رشته در کشورهای لاتین وجود دارد، اما در ایران توجهی به آن نمی‌شود و بستر مناسب برای رشد و پرداختن به این رشته وجود ندارد.

وی با بیان اینکه علم گرافولوژی در تمام سنین و موقعیت‌ها کاربرد دارد، گفت: از این علم می‌توان در تربیت فرزند، ازدواج، استخدام پرسنل، مدیریت، جرم‌شناسی و بسیاری از رشته‌های دیگر بهره‌مند شد. هدف ما آگاهی دادن به افراد نسبت به پتانسیل این علم است تا بتوانند با استفاده از آن خود و دیگران را بهتر بشناسند و در نتیجه این شناخت با هرکس رفتار مناسب را داشته باشند.

این گرافولوژیست با اشاره به اینکه علم گرافولوژی در واقع استعداد نهفته افراد را نشان می‌دهد، مطرح کرد: هدف اصلی این علم کشف و بروز استعداد ذاتی مثبت افراد براساس دست خط آن‌هاست. خط در هر زبان از برخی نشانه‎‌ها تشکیل شده است و قاعده‌ای مشخص دارد؛ بنابراین افراد در نوشتن به جهت وجود قوائد محدود هستند، اما از سوی دیگر به جهت چگونگی نوشتن آن قواعد آزاد هستند و از آن جایی که شناخت انسان‌ها در محیطی میسر می‌شود که از تلفیق صحیح آزادی و محدودیت تشکیل شده باشد، خط ابزار مناسبی برای پی بردن به شخصیت واقعی افراد است.

محجوب با بیان اینکه گرافولوژی مانند دستگاه سی‌تی‌اسکن است، اظهار کرد: گرافولوژی برای شناخت روحیات، حالات روانی و شخصیت افراد قابل استفاده است و به تعبیری دیگر سی‌تی‌اسکن روحیات و شخصیت افراد است که مشاوران و روان‌شناسان می‌توانند برای آگاهی از واقعیت حالت روانی و شخصیت افراد از آن استفاده کنند و مشاوره‌ها و درمان‌های دقیق‌تری را ارائه دهند.

کد خبر 570922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.