ورود احشام به محدوده شهری ممنوع است

سرپرست شهرداری بندر آستارا با بیان اینکه طبق قانون، ورود احشام به محدوده شهری ممنوع است، گفت: در صورت مشاهده احشام سرگردان در سطح شهر، نیروهای شهرداری آن‌ها را جمع‌آوری می‌کنند و با صاحبانشان در چهارچوب قوانین حقوقی و قضایی، برخورد می‌شود.

قاسم نوپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: ورود احشام سرگردان به داخل شهر، باعث ریختن فضولات آن‌ها در معابر، آلودگی محیط شهری و بوی بد، تخریب و از رفتن فضای سبز، گل‌ها، گیاهان و درختچه‌های بلوارها و میادین و از بین رفتن بیت‌المال می‌شود.

وی افزود: طبق بند ۱۵ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، رها کردن احشام در سطح شهر عملی غیرقانونی و غیربهداشتی است و این اقدام در بسیاری از مواقع باعث تصادف خودروها با دام و خسارت جانی و مالی به شهروندان و مسافران می‌شود.

سرپرست شهرداری آستارا با بیان اینکه احشام سرگردان، بسیاری از مواقع با پاره کردن کیسه‌های سطل‌های زباله، صحنه‌های نازیبایی را در شهر ایجاد می‌کنند، خاطرنشان کرد: به منظور حفظ فضای سبز و پاکیزه نگهداشتن محیط شهری، شهروندان و روستاییان در نگهداری احشام خود دقت لازم را داشته باشند و از ورود آن‌ها به محدوده شهری جلوگیری کنند.

نوپور تصریح کرد: در صورت مشاهده احشام سرگردان در سطح شهر، توسط نیروهای شهرداری جمع‌آوری شده و با صاحبان آن‌ها در چهارچوب قوانین حقوقی و قضائی برخورد می‌شود.

به گزارش ایمنا، شهر بندر مرزی آستارا با بیش از ۵۵ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

کد خبر 570921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.