عرصه ۵۵۸ هکتاری فضای سبز برای توسعه کمربند سبز اراک

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری اراک گفت: ۵۵۸ هکتار فضای سبز از محل عوارض عمومی، در راستای توسعه کمربند سبز ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ناصر عسگری امروز _دوشنبه، پنجم اردیبهشت‌ماه_ در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان مرکزی، اطهار کرد: سرانه فضای سبز اراک ۲۶ و هشت دهم متر مربع است.

وی افزود: سرانه فضای سبز اراک از حد استاندارد بالاتر است، اما به دلیل آلودگی هوای بالای این شهر، این میزان جوابگو نیست.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری اراک با بیان اینکه در راستای توسعه کمربند سبز از محل عوارض عمومی تاکنون، ۵۵۸ هکتار فضای سبز ایجاد شده است، ادامه داد: قرارداد تخصیص پساب فاضلاب به شهرداری اراک با آب منطقه‌ای صورت گرفته اما ۲ ماه است که در این دستگاه مانده و نیاز است در این راستا توجه جدی صورت گیرد.

وی اظهار کرد: شورای اسلامی شهر برای سال جدید ۱۵۰ میلیارد ریال برای خط انتقال آب اختصاص داد که انتظار داریم تخصیص پساب به شهرداری اراک هرچه زودتر انجام شود.

عسگری با بیان اینکه ۵۰۰ هکتار زمین برای تبدیل کردن به فضای سبز وجود دارد که نیازمند همکاری اداره کل راه و شهرسازی و منابع طبیعی است، افزود: اگر این اراضی در اختیار شهرداری قرار گیرد و پساب تصفیه خانه نیز زودتر اختصاص یابد، شهرداری در مدت سه سال می‌تواند ۱۰ مترمربع به سرانه فضای سبز موجود اضافه کند که این مهم در کاهش آلودگی هوای اراک نقش مؤثری دارد.

کد خبر 570855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.