افت بازار رمزارزها با از دست دادن سطح ۴۰ هزار دلار

به علت از دست دادن سطح ۴۰ هزار دلار پیش بینی می‌شود که بیت کوین تا سطح ۳۷ هزار دلار افت قیمت را تجربه کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار رمزارزها نوسان‌هایی را در ساعات گذشته پشت‌سر گذاشت که خلاصه آن را در زیر می‌خوانید:

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال

بیت‌کوین (BTC): ۳۸ هزار و ۵۰۹ دلار

تغییرات: کاهش ۲.۶۸ درصدی

اتریوم (ETH): دو هزار و ۸۱۵ دلار
تغییرات: کاهش ۴.۳۷ درصدی

بایننس‌کوین (BNB): ۳۸۷ دلار و ۴۹ سنت
تغییرات: کاهش ۴.۳۶ درصدی

ریپل (XRP): ۰.۶۵۳ دلار

تغییرات: کاهش ۸.۱۳ درصدی

کاردانو (ADA): ۰.۸۳۸ دلار

تغییرات: کاهش ۶.۵۸ درصدی

سولانا (SOL): ۹۵ دلار و ۶۹ سنت

تغییرات: کاهش ۶.۰۷ درصدی

ترا (Tera): ۸۸ دلار و ۳۶ سنت

تغییرات: کاهش ۳.۶۷ درصدی

اوالانچ (Avalanche): ۶۸ دلار و ۵ سنت

تغییرات: کاهش ۷.۰۴ درصدی

دوج‌کوین (DOGE): ۰.۱۲۴ دلار

تغییرات: کاهش ۷.۷۵ درصدی

پولکادات (DOT): ۱۷ دلار و ۲۴ سنت

تغییرات: کاهش ۹.۰۳ درصدی

وضعیت تکنیکالی بیت کوین

حمایت: ۳۷ هزار دلار

مقاومت: ۴۰ و ۴۵ هزار دلار

پیش بینی: به علت از دست دادن سطح ۴۰ هزار دلار برآورد می‌شود که بیت کوین تا سطح ۳۷ هزار دلار افت قیمت را تجربه کند. (سیگنالی در خصوص خرید و فروش نیست)

دامیننس

• دامیننس بیت کوین: ۴۲.۰۱ درصد
• دامیننس اتریوم: ۱۹.۴۳ درصد
• دامیننس تتر: ۴.۷۳ درصد
• دامیننس بی ان بی: ۳.۶۵ درصد
• دامیننس یو اس دی کوین: ۲.۹۷ درصد
• دامیننس کاردانو: ۱.۶۲ درصد
• دامیننس سولنا: ۱.۷۸ درصد
• دامیننس ریپل: ۱.۸۱ درصد

(منظور از دامیننس یک ارز دیجیتال، درصد سهم ارزش دلاری آن ارز در مقایسه با ارزش دلاری کل ارزهای دیجیتال در دنیا است. یعنی یک ارز دیجیتال چه میزان از سهم بازار را به خود اختصاص داده است، با توجه به تعریفی که از دامیننس داریم، وقتی می‌گوئیم دامیننس بیت کوین، در اصل درباره میزان تسلط بیت کوین صحبت می‌کنیم)

اخبار بازار رمزارزها

داده‌های گوگل حاکی از کاهش علاقه مردم به بیت کوین است

داده‌های جستجوی گوگل ارائه‌شده توسط سرویس گوگل ترندز (Google Trends) نشان می‌دهد که با فاصله گرفتن قیمت بیت کوین از سطوح اوج تاریخی خود، در سال جاری با کاهش استقبال مشتریان خرد مواجه شده است. داده‌های جست جو جهانی برای بیت کوین نشان می‌دهد که تا ۲۲ آوریل (۲ اردیبهشت) میزان جستجوها برای این ارز دیجیتال به سطوح اواسط سال ۲۰۲۰ رسیده است. در واقع، شاخص جست جو گوگل برای بیت کوین در هفته گذشته به عدد ۱۷ رسیده است؛ درحالی‌که این رقم در ماه مه ۲۰۲۱ (اردیبهشت و خرداد ۱۴۰۰) و همزمان با اوج‌گیری قیمت بیت کوین، به ۷۶ واحد رسیده بود.

ایلان ماسک به اظهارات بیلی مارکوس درباره بهبود دوج کوین واکنش نشان داد

ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت تسلا در پاسخ به توییت بیلی مارکوس، خالق دوج کوین گفته است که اگر کسب‌وکارهای بیشتری دوج کوین را بپذیرند، مطمئناً این میم کوین کاربردهای بیشتری خواهد داشت. ثروتمندترین فرد جهان همچنین گفته استفاده از دوج کوین برای پرداخت انعام هم گزینه خوبی است و باعث مفیدتر شدن این میم کوین خواهد شد. با این حال، ایلان ماسک گفته که به‌رغم موارد استفاده بالقوه در بخش وب ۳، نیاز به ایجاد پلی بین اتریوم و بیت کوین وجود ندارد. گفتنی است که بیلی مارکوس پیش‌تر گفته بود که نیاز به ایجاد پلی میان اتریوم و دوج کوین وجود دارد و این امر به بهبود میم کوین کمک خواهد کرد.

بایننس اتهامات مربوط به همکاری و انتقال اطلاعات به دولت روسیه را رد کرد

صرافی بایننس در واکنش به گزارش خبرگزاری رویترز درباره همکاری مدیر بخش شرق اروپا و روسیه این صرافی با نهادهای نظارتی مالی و اطلاعاتی دولت روسیه در راستای تحقیقات در مورد الکسی ناوالنی، یکی از چهره‌های مخالف پوتین گفت که این گزارش کاملاً نادرست است. این صرافی می‌گوید که گزارش خبرگزاری رویترز درباره به اشتراک گذاشتن اطلاعات ناوالنی با روس‌ها کاملاً نادرست است و بایننس به دنبال کمک فعالانه به روسیه برای تحقیق در مورد ناوالنی نبوده است.

گلب کوستاروف، رئیس بخش شرق اروپا و روسیه بایننس که متهم اصلی همکاری با دولت روسیه است نیز در صفحه فیس‌بوک خود نوشت که این گزارش که وی یا بایننس اطلاعات ناوالنی یا کاربران را نهادهای اطلاعاتی روسیه داده‌اند، یک دروغ مطلق است. در این بیانیه همچنین آمده است که بایننس یک شکایت رسمی تحت قواعد ادیتورال رویترز علیه این خبرگزاری تنظیم خواهد کرد.

بیش از ۳۰ میلیون دلار اتریوم به‌دلیل مشکلات یک قرارداد هوشمند برای همیشه قفل شد

باگ موجود در قرارداد هوشمند یک پروژه NFT به نام آکوتارز (Akutars)، باعث قفل‌شدن بیش از ۱۱٬۵۰۰ اتریوم به ارزش حدوداً ۳۳ میلیون دلار شده است. سرمایه قفل‌شده برای همیشه در این قرارداد هوشمند باقی می‌ماند و حتی تیم توسعه‌دهنده آکوتارز نیز به آن دسترسی نخواهند داشت. ظاهراً این باگ از طریق فردی که قصد نشان‌دادن مشکلات این قرارداد هوشمند را داشته ایجاد شده است و به‌خاطر هک‌شدن نیست. گفتنی است این فرد پیش‌تر درباره باگ این قرارداد هوشمند اطلاع‌رسانی کرده بود، اما تیم این پروژه آن را یک قابلیت اصلی عنوان کرده بودند.

آمارهای تازه: کاردانو یکی از بدترین ارزهای دیجیتال از نظر سودآوری است

کاردانو در سال گذشته به اوج تاریخی خود، یعنی ۳ دلار رسید و از آن زمان تاکنون بارها به زیر ۱ دلار سقوط کرده است. قیمت این ارز دیجیتال در حال حاضر تقریباً ۶۰ درصد پایین‌تر از اوج تاریخی آن است و ۸۲ درصد از کل سرمایه‌گذاران آن در ضرر هستند. اکثر این سرمایه‌گذاران تنها ۱ تا ۱۲ ماه است که وارد بازار کاردانو شده‌اند و در میان‌مدت ضرر کرده‌اند. همین مسئله باعث شده است که این ارز دیجیتال به‌عنوان یکی از بدترین ارزهای دیجیتال بازار از نظر سودآوری شناخته شود. گفتنی است در حال حاضر تنها ۱۳ درصد از سرمایه‌گذاران کاردانو در سود هستند.

دو شرکت خودروسازی تویوتا و نیسان وارد حوزه متاورس شدند

دو برند برتر خودروسازی ژاپنی، یعنی تویوتا و نیسان، فعالیت‌های خود را در متاورس آغاز کرده‌اند. نیسان از متاورس اختصاصی خود برای برگزاری رونمایی‌ها و دیگر رویدادهای خود استفاده خواهد کرد و تویوتا نیز فضای خود را برای برگزاری جلسات کارکنانش به کار گرفته است. پیش از این دو برند فولکس واگن و مرسدس بنز نیز در حوزه متاورس فعالیت داشته‌اند.

پلیس مالزی بیش از ۱٬۷۰۰ ماینر بیت کوین را از بین برد

مقامات انتظامی مالزی در نتیجه ۳۸ حمله انجام‌شده به مزارع ماینینگ، حدود ۱٬۷۷۳ ماینر بیت کوین ای‌سیک (ASIC) را معدوم کرده‌اند. علاوه بر این، مقامات کامپیوترها، مودم‌ها، ابزارهای شبکه و ارتباطات و دوربین‌های مداربسته این مراکز را نیز نابود کرده‌اند. این اولین باری نیست که مقامات مالزی اقدام به کشف و ضبط ماینرها می‌کنند و پیش‌تر در ماه دسامبر (آذر) نیز پلیس این کشور بیش ۱٬۷۰۰ ماینر به ارزش حدوداً ۸۰۰٬۰۰۰ دلار را توقیف کرده بود. ماینرهای مالزی معمولاً بدون مجوز و با برق شهری اقدام به استخراج بیت کوین می‌کنند.

شرکت اندریسن هوروویتز یک آزمایشگاه تحقیقاتی ارز دیجیتال راه‌اندازی کرد

مؤسسه مالی اندریسن هوروویتز یکی از شرکت‌هایی است که تاکنون در پروژه‌های مختلفی در زمینه ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کرده است. اخیراً این شرکت از نوآوری خود و احداث یک آزمایشگاه تحقیقاتی در زمینه بلاک چین و ارزهای دیجیتال خبر داده است. تحقیقات آکادمیک، ایده‌پردازی و اجرای آنها در قالب استارتاپ‌های فعال در حوزه ارز دیجیتال، از جمله اهداف این آزمایشگاه است.

ریپل و کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا با تمدید زمان بررسی پرونده خود موافقت کردند

مدیران ریپل لبز (Ripple Labs) و کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) متقابلاً توافق کرده‌اند که برنامه رسیدگی به پرونده خود را تمدید کنند و جلسات استماع دادگاه را تا پایان سال ۲۰۲۲ به تعویق بیاندازند. این امر بدان معناست که روند بررسی این پرونده احتمالاً در سال ۲۰۲۳ ادامه پیدا خواهد کرد. این تمدید به طور متقابل توسط هر دو طرف در نامه‌ای به قاضی سارا نتبورن که مسئولیت این پرونده را به عهده دارد، ارسال شده و قاضی نتبورن نیز این برنامه جدید را تأیید کرد.

کد خبر 570828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.