توجه ویژه به بافت فرسوده رویکرد شورای ششم اصفهان

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: توجه به بافت فرسوده شهر و پیش‌بینی اقدامات و بسته‌های تشویقی برای احیا و نوسازی این بافت‌ها از سیاست‌های شورای ششم شهر است.

رسول میرباقری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به توجه شورای اسلامی به بافت فرسوده شهر، اظهار کرد: یکی از سیاست‌های شورای ششم شهر در ابتدای فعالیت توجه به موضوع بافت فرسوده شهر اصفهان بوده است و اعضای شورای اسلامی شهر به دنبال آن بودند که اقدامات و بسته‌های تشویقی برای احیا و نوسازی بافت‌های فرسوده را پیش‌بینی کنند.

وی با بیان اینکه از ابتدای فعالیت شورای ششم اصفهان در این بخش جلسه‌های متعددی را داشته‌ایم، ادامه داد: با حوزه‌های مختلف از جمله سازمان شهرسازی، نوسازی و بهسازی و دستگاه متولی بافت فرسوده و اداره کل راه و شهرسازی این جلسه‌ها برگزار شده است تا اقدامات مؤثری برای شهر و احیای بافت فرسوده انجام شود.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: همکاران شورای ششم شهر اصفهان با تلاش و پیگیری در حال تدوین یک بسته تشویقی شهرسازی و مالی هستند که هنوز به تأیید نهایی نرسیده است، باید شهرداری اصفهان این بسته تشویقی را تبدیل به لایحه کند تا شورای اسلامی شهر بتواند مصوبات لازم را لحاظ کند.

وی ادامه داد: در جلسه‌های برگزار شده پیش‌بینی‌هایی در مورد لکه‌های بافت فرسوده غیرتاریخی مصوب شده است، در صورتی که پلاک‌های تا ۲۰۰ متر و تک پلاک برای گرفتن پروانه ساختمانی به شهرداری مراجعه کنند، اجازه ساخت یک طبقه مجاز مازاد بر کد به آنها داده می‌شود.

میرباقری با تاکید بر اینکه در صورت تجمیع اگر متراژ پلاک‌ها از ۵۰۰ متر به بالاتر برود دو طبقه مجاز مازاد بر کد منطقه به آنها داده می‌شود، گفت: تنها عامل محدودکننده برای ارتفاع عرض گذرها خواهد بود، علاوه بر این موارد جلساتی با حوزه مالی و اقتصادی شهرداری برگزار شده است تا آنها نیز در بخش بحث‌های مالی بسته‌های تشویقی پیش‌بینی کنند و این برنامه نیز در حال تدوین است.

وی خاطرنشان کرد: پیشنهادهایی در مورد بسته‌های تشویقی ارائه شده و تشکیل جلسه‌هایی با هیئت چهارنفره موضوع سازمان نظام مهندسی بوده است تا با ورود آنها اقدامی واقع‌بینانه و جهشی در بافت فرسوده اتفاق بیفتد و این رویکرد بتواند به نوسازی بافت‌های فرسوده شهر کمک کند.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در بافت‌های فرسوده شهر اتفاق‌های چشمگیری نیفتاده است و سالیان متوالی است که این بافت در حال فرسایش و تخریب است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بعضی از مالکان به دلیل معضلات موجود در بافت فرسوده از آن مکان مهاجرت کردند، تصریح کرد: مباحث اجتماعی و اقتصادی حاکم بر این بافت‌ها وجود دارد و امیدواریم هر چه زودتر این موضوع نهایی و لایحه آن تنظیم و به شورای اسلامی شهر تقدیم شود.

کد خبر 570815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.