احیای هویت محلات با محوریت مساجد دنبال می‌شود

شهردار شیراز گفت: احیای هویت محلات را با محوریت مساجد، پیگیری می‌کنیم و در فاز نخست این طرح، برای ۵۰مسجد از ۱۶۷مسجد محلات برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیداحسان اصنافی با اشاره به سیاست اولویت در خدمات شهرداری شیراز به شهروندان، اظهار کرد: به دلیل گستردگی کلان‌شهر شیراز و مضیقه‌های شهرداری در انجام خدمات، اولویت‌های این خدمات را به صورت راهبردی جابه‌جا می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در ماه رمضان فضاسازی محیطی و برنامه‌ریزی فرهنگی در اولویت بود، ادامه داد: با توجه به محدودیت بودجه‌ای، سیاست شهرداری در فضاسازی محیطی در این ماه تمرکز و پر رنگ‌کردن شعائر مذهبی در چند محور شهری بود.

شهردار شیراز تصریح کرد: غربت شهرداری و کم‌کاری دستگاه‌های مسئول در فضاسازی مناسبت‌های ملی و مذهبی اتفاق افتاد و خواستار مطالبه‌گری در راستای رونق بخشیدن فضاسازی محیطی در مناسبت‌ها توسط همه ارگان‌ها هستیم.

وی با تاکید بر احیای هویت محلات با محوریت مساجد گفت: در فاز اول این طرح ۵۰ مسجد از ۱۶۷ مسجد محلات را برنامه‌ریزی کرده‌ایم، این طرح محضر نماینده ولی فقیه در فارس ارائه شده و به دیگر علما و طلاب هم تقدیم خواهیم کرد.

اصنافی با اشاره اولویت‌های طرح احیای هویت محلات با محوریت مساجد، اظهار کرد: ایجاد شور و شعف با محوریت مساجد از اولویت‌های طرح احیای هویت محلات با محوریت مساجد است.

وی در خصوص مبحث شانیت بافت پیرامون سومین حرم اهل بیت (ع)، تصریح کرد: زمانی‌که بستری برای جریان زندگی در هر بافتی فراهم شود، آن بافت احیا خواهد شد که این کار را در شورای چهارم با انتقال مکان شورا به بین‌الحرمین انجام دادیم و باید این بستر احیای بافت‌ها را با برنامه و اقدام جدیدتری دنبال کنیم.

کد خبر 570789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.