به کارگیری رمزارزها در راستای کمک‌های بشردوستانه

بنا بر اعلام یکی از مقامات وزارت خزانه داری آمریکا در روز جمعه ، محدودیت هایی در زمینه به کارگیری دارایی های دیجیتال برای ارائه کمک های بشردوستانه به کشورهای درگیر در شرایط بحرانی وجود دارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، الیزابت روزنبرگ (Elizabeth Rosenberg)، دستیار وزیر امور مالی تروریسم و جرایم مالی در وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا عنوان کرد: از آنجایی که دارایی‌های دیجیتال اساساً نحوه عملکرد سیستم مالی جهانی ویا انتقال وجوه در شرایط بحرانی را تغییر می‌دهد، من شخصاً نسبت به این دارایی‌ها نامطمئن هستم.

وی طی رویدادی در واشنگتن که توسط مؤسسه مالی بین‌المللی برگزار شد، اعلام کرد: باید در زمینه محدودیت‌های دارایی‌های دیجیتال و کاربرد آنها برای تدابیر بشردوستانه واقع‌بین باشیم.

اظهارات خانم روزنبرگ پس از آن بیان شد که مدیران شرکت‌های حاضر در این رویداد از جمله Circle Internet Financial ، کوین بیس گلوبال و Ribbit Capital نمونه‌هایی را مطرح کردند که دارایی‌های دیجیتال را به عنوان منبع کمک‌های بشردوستانه نشان داده است. به عنوان مثال، اوکراین در راستای دفاع از تهاجم اوکراین، بالغ بر ۱۰۰ میلیون دلار کمک مالی در قالب تجهیزات نظامی و سایر تجهیزات جمع‌آوری کرده است.

رؤیا محبوب (Roya Mahboob)، کارآفرین اهل افغانستان که یکی از بنیانگذاران و مدیر اجرایی صندوق Digital Citizen است، عنوان کرد که رمز ارزها در حقیقت یک راه نجات مالی کوچک و حیاتی برای شهروندان افغان است، زیرا سیستم بانکی این کشور ماه‌ها پس از کنترل طالبان در آستانه سقوط قرار دارد.

«روزنبرگ» همچنین به مواردی اشاره کرد که در آنها، با استفاده از دارایی‌های دیجیتال می‌توان کمک کرد، اما محدودیت‌هایی در این راستا وجود دارد که از تأثیرات گسترده آن جلوگیری می‌کند.

کد خبر 570781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.