ابتکار شهر فنلاندی برای کاهش CO2 و تامین گرمای پاک

کمپانی مایکروسافت و شرکت برق فورتوم فنلاند برای تسریع انتقال دیجیتال فنلاند با یکدیگر همکاری کرده‌اند؛ طی این پروژه، گرمای هدررفته در مرکز داده مایکروسافت توسط شرکت انرژی فنلاند به مناطق شهری منتقل می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کمپانی نرم‌افزاری مایکروسافت و شرکت انرژی فورتوم برنامه‌های خود را برای همکاری در پروژه‌ای اعلام کردند که تحول دیجیتال و انتقال انرژی را در فنلاند سرعت می‌بخشد. به طور خاص، مایکروسافت مرکز داده جدیدی را در شهر اسپو افتتاح خواهد کرد که با عملیات ویژه شرکت فورتوم، قابلیت فراهم کردن گرمایش پاک برای خانه‌ها و اماکن تجاری این منطقه را خواهد داشت.

روش همکاری این دو سازمان به این ترتیب است که شرکت انرژی فنلاند گرمای اضافی تولید شده توسط منطقه مرکز داده مایکروسافت را جذب خواهد کرد. از آنجا، گرمای تمیز (گرمایی که بدون انتشار CO2 به دست آمده است) که طی فرآیند خنک‌سازی سرور به دست آمده است، به شهرها منتقل می‌شود.

مارکوس راورامو، رئیس شرکت انرژی فنلاند در مورد این پروژه مشترک گفت: "گاهی اوقات پایدارترین راه حل‌ها، ساده‌ترین آن‌ها است؛ با بهره‌برداری از گرمای اتلافی از مراکز داده، می‌توانیم انرژی گرمای تمیزی برای خانه‌ها، مشاغل و ساختمان‌های عمومی در اسپو و شبکه‌های گرمایش منطقه‌ای در فنلاند فراهم کنیم و حدود ۴۰۰ هزار تن انتشار سالانه CO2 را کاهش دهیم. این اقدام، گام مهمی برای داشتن جهانی پاک‌تر است که با جاه‌طلبی مشترک ما برای کاهش تغییرات آب‌وهوایی ممکن شد."

ابتکار شهر فنلاندی برای کاهش CO2 و تامین گرمای پاک!

طبق گفته شرکت فورتوم، جذب گرمای هدررفته از پردازش زباله و فرآیند خنک‌سازی سرورهای مایکروسافت باعث می‌شود حدود ۶۰ درصد از گرمایش منطقه توسط گرمای سازگار با آب‌وهوا ایجاد شود.

سنا مارین، نخست وزیر فنلاند، از همکاری فورتوم و مایکروسافت تمجید کرد و گفت که این همکاری رشد دیجیتالی کشور را تسریع می‌کند و سیستم انرژی آن را سبزتر خواهد کرد.

شهردار اسپو، جوکا ماکلا، در این رابطه گفت: "منطقه مرکز داده جدید، موقعیت اسپو را به عنوان یک پیشگام نوآور در توسعه پایدار بیشتر تقویت می‌کند. رقابت شدیدی در جهان برای سرمایه گذاری در مراکز داده وجود دارد، اما در نتیجه همکاری عالی و محیط سرمایه‌گذاری، راه‌حلی ایجاد شد که برای همه از مقامات گرفته تا مردم محلی سود می‌برند."

ماکلا در توضیح دیدگاه خود به اشتراک گذاشت که استفاده از گرمای هدررفته پاک به عنوان گرمایش منطقه‌ای به شهرداری این امکان را می‌دهد که تا سال ۲۰۳۰ به هدف خود مبنی بر کربن خنثی شدن دست یابد.

ابتکار شهر فنلاندی برای کاهش CO2 و تامین گرمای پاک!

کد خبر 570778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.