دانش‌بنیان‌ها بازوهای اصلی پیشرفت شهر هستند

رئیس شورای اسلامی شهر کاشان گفت: از طرح‌ها و ایده‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه مدیریت شهری حمایت می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی هاشمی‌طاهری امروز _دوشنبه، پنجم اردیبهشت‌ماه_ در دیدار با نخبگان دانشگاهی و شرکت‌های دانش‌بنیان در شورای اسلامی شهر کاشان، اظهار کرد: موضوع شرکت‌های دانش‌بنیان و توجه به آن از سال ۹۲ از سوی مقام معظم رهبری مطرح بوده تا جایی که این مسئله در شعار امسال از سوی ایشان به طور جدی‌تر مورد تاکید قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری پیرامون اهمیت موضوع دانش‌بنیان‌ها سال ۱۳۹۶ در دیدار با نخبگان فرمودند که کشور از صنعت مونتاژکاری باید به صنعت نوآوری تبدیل شود، افزود: مدیریت شهری و توسعه شهر نیز از این قاعده مستثنی نیست و باید برای پیشرفت و توسعه شهری از ظرفیت دانش‌بنیانی استفاده کند.

رئیس شورای اسلامی شهر کاشان اضافه کرد: باید از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در شهرسازی استفاده کنیم. ما به عنوان نمایندگان مستقیم شهروندان از هیچ‌گونه حمایتی در توسعه شهر فروگذار نمی‌کنیم، از این رو دست شرکت‌های دانش‌بنیان را برای یاری مدیریت شهری می‌فشاریم.

وی با بیان اینکه کارخانه‌ها باید به صنایع پویا تبدیل شوند و چاره‌ای جز دانش‌بنیان شدن آنها و تزریق فناوری‌های نوین به صنایع نیست، تاکید کرد: واحد تحقیق و توسعه صنایع باید فعال و با شرکت‌های استارت‌آپی و دانش‌بنیان نوپا همکاری شود؛ یعنی شرکت‌ها و صنایع باید فراخوان نیازمندی‌های خود را بدهند و آن را در اختیار شرکت‌های نوپا و فناوران و استارت‌آپی قرار دهند که هنوز این ظرفیت در درون شرکت‌هایی همچون سایپا ایجاد نشده است. باید مشخص شود دلیل این نبود همکاری چیست؟، همچنین لازم است بررسی شود چه موانعی وجود دارد که دستگاه‌های شهری از شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده نمی‌کنند؟

هاشمی طاهری از لزوم تشکیل کارگروهی با همکاری شهرداری، شورای اسلامی شهر و دانشگاه خبر داد و گفت: در جهت تسهیلگری و هموار کردن راه برای توسعه شهری ضرورت دارد که با تشکیل کارگروه حلقه ارتباطی برای همکاری بیشتر و ادامه‌دار مدیریت شهری با شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد شود.

طرح‌های دانش‌بنیان حوزه مدیریت شهری حمایت می‌شود

حسن بخشنده‌امنیه، شهردار کاشان نیز در این دیدار، اظهار کرد: با تمام قوا از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت می‌کنیم و از هر گونه همکاری و فعالیتی که شهر را به طرف توسعه سوق دهد استقبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: از طرح‌ها و ایده‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه مدیریت شهری حمایت کنیم و برای تحقق شعار سال از هیچ‌گونه حمایتی دریغ نمی‌کنیم.

شهردار کاشان با بیان اینکه زمان زیادی را از دست دادیم و اکنون نیاز داریم تا شرکت‌های دانش‌بنیان به عنوان بازوهای اصلی مدیریت شهری زمینه‌ساز پیشرفت و رشد شهر شوند، از این رو طرح‌های دانش‌بنیانی را مورد مطالعه قرار خواهیم داد و بهترین آن را انتخاب می‌کنیم.

وی گفت: لازم است نخبگان دانشگاه برای داشتن شهری هوشمند و پیشرفته هر طرح و ایده‌دانش بنیانی را به مدیریت شهری ارائه دهند و در ساختن آبادانی و توسعه شهر سهیم شوند و یقین بدانند که نخبگان شهر و کشور را حمایت می‌کنیم.

کد خبر 570767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.