الدحیل و ۴فصل شکست‌ناپذیری مقابل تیم‌های ایرانی

تیم فوتبال الدحیل درحالی به مصاف سپاهان می‌رود که آمار خوبی مقابل تیم‌های ایرانی به خصوص در فصول اخیر دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم فوتبال الدحیل که از سال ۲۰۰۹ با نام «لخویا» تأسیس شد، به عنوان یکی از متمول‌ترین تیم‌های قطری در اکثر ادوار لیگ قهرمانان آسیا از آن سال شرکت کرده و تقابل‌های زیادی با تیم‌های ایرانی داشته است. الدحیل (لخویا سابق) تاکنون ۲۳ بار با تیم‌های ایرانی بازی کرده که حاصل آن، ۱۲ پیروزی برای الدحیل و پنج شکست برای این تیم بوده است. همچنین شش دیدار الدحیل با تیم‌های ایرانی با نتیجه تساوی به پایان رسیده است. در ۲۳ تقابل تیم‌های ایرانی با الدحیل ۴۸ گل به ثمر رسیده است که سهم الدحیل ۲۹ گل و سهم تیم‌های ایرانی ۱۹ گل بوده است.

پرسپولیس با هشت رویارویی بیشترین تقابل را بین نماینده‌های ایران با الدحیل داشته است و پس از این تیم استقلال و ذوب‌آهن چهار بار، سپاهان سه بار و تراکتور و استقلال خوزستان دو بار مقابل الدحیل قرار گرفته‌اند. بدترین شکست و بهترین پیروزی الدحیل مقابل نمایندگان ایرانی نیز با نتیجه سه بر صفر رقم خورده است که هر دو مقابل پرسپولیس بوده است.

الدحیل در حالی فردا رو درروی سپاهان قرار می‌گیرد که پس از شکست در مرحله یک چهارم نهایی فصل ۲۰۱۸ مقابل پرسپولیس، دیگر هیچ گاه مقابل تیم‌های ایرانی در فصل‌های ۲۰۱۹، ۲۰۲۰، ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ شکست نخورده است؛ استقلال و پرسپولیس رقیب الدحیل در سه فصل اخیر بوده‌اند؛ ضمن اینکه این تیم در آخرین جدال با تیم‌های ایرانی موفق به شکست یک بر صفر سپاهان در فصل جاری شد.

در سوی دیگر سپاهان نیز ۱۳ بار با تیم‌های قطری دیدار داشته که حاصل آن شش پیروزی و هفت شکست بوده است. سپاهان تاکنون برابر تیم‌های قطری به نتیجه تساوی دست نیافته است. همچنین سپاهان در سه رویارویی با الدحیل (لخویا سابق) یک پیروزی و دو شکست داشته است.

کد خبر 570755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.