بازار طلا راکد است

نایب‌رئیس اتحادیه طلای اصفهان با اشاره به رکود بازار طلا، گفت: دلیل رکود این بازار به هفته‌های ابتدایی پس از ایام نوروز بازمی‌گردد که به‌طورمعمول در این زمان از سال، تقاضایی در بازار طلا نیست و امسال هم با توجه به شرایط اقتصادی مردم، این استقبال بسیار کم‌رنگ‌تر شده است.

علی موزرانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: معمولاً در ایام ماه رمضان خریدوفروشی در بازار طلا انجام نمی‌گیرد، مگر در چند روز آخر که به دلیل نزدیک شدن به عید فطر و شاید انجام مراسم، استقبالی از این بازار صورت گیرد.

وی افزود: دلیل دیگر رکود این بازار، به هفته‌های ابتدایی پس از ایام نوروز بازمی‌گردد که به‌طورمعمول در این زمان از سال، تقاضایی در بازار طلا نیست و امسال هم با توجه به شرایط اقتصادی مردم، این استقبال بسیار کم‌رنگ‌تر شده است.

نایب رئیس اتحادیه طلا اصفهان تصریح کرد: مورد دیگر هم بلاتکلیفی بازارهاست که خریدار و فروشنده را در انتظار مشخص شدن نتیجه مذاکرات و تعیین نرخ دلار نگه داشته است.

موزرانی گفت: ضمن تأثیر همه این دلایل بر شرایط بازار طلا، فعلاً وضعیت اقتصادی مردم به گونه‌ای شده که خرید طلا در مرحله آخر قرار دارد. معمولاً افراد به تأمین اولویت‌هایی مانند خوراک، مسکن و پوشاک توجه داشته و پس از آن با مازاد درآمد خود اقدام به خریدهایی مانند طلا می‌کنند.

کد خبر 570717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.