تحقق شعار سال نیازمند مشارکت مردم است

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: شعار سال در مجموعه شهرداری با مشارکت تمام شهروندان و در هر سه بخش " تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین" تحقق یافت.

یعقوب دبیری‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با گرامیداشت سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین با اشاره به چشم‌انداز شهر بندرعباس در سال ۱۴۰۱، اظهار کرد: از نگاه هر فرد اولویت‌های متفاوتی برای فعالیت‌های شهری وجود دارد، اما از نگاه شورای اسلامی شهر مهم‌ترین اولویت مجموعه بزرگ شهرداری که مأموریت‌های گسترده‌ای دارد و سطح توقعات بسیاری نیز نسبت به آن وجود دارد، پایبندی به قانون است.

وی ادامه داد: اگر قانون در ارکان مختلف مدیریت شهری رعایت شود، شاهد عدالت نسبی میان کارکنان و به همان نسبت عدالت در توزیع امکانات و بودجه در محلات بافت فرسوده خواهیم بود.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس اضافه کرد: اعتقاد دارم مدیریت شهرداری باید تلاش کند تا هزینه‌های زائد مرسوم در شهرداری تا جای ممکن کم شود و در این راستا لازم است سایر دستگاه‌های متولی امور فرهنگی و مذهبی و ورزشی نیز به وظایف خود عمل کنند.

وی افزود: طی سال‌ها، توقع از شهرداری بسیار بالا رفته است که نتیجه آن بدهی حدود ۱۳۰۰ میلیاردی شهرداری به پیمانکاران و مشکلات حقوقی و قضائی بسیاری برای شهرداری بوده است. با همکاری اعضای شورا تلاش خواهد شد تا در سال جاری در بخش‌هایی همچون بازگشایی معابر در بافت فرسوده، توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی، احداث بوستان ۵۰ هکتاری، شهربازی، شاهد رشد عملکردی شهرداری باشیم.

دبیری‌نژاد با اشاره به اینکه برای تحقق شعار سال چه اقداماتی شهرداری بندرعباس انجام شود، تصریح کرد: شعار انتخاب شده توسط مقام معظم رهبری، برای سال جاری می‌تواند حلال مشکلات روز جامعه، همچون بیکاری و تورم باشد، اما به شرط آن که مسئولان تنها نگاه آمار و ارقام و گزارش عملکرد به فرمایشات ایشان نداشته باشند، هریک از دستگاه‌های اجرایی و مشاغل حوزه‌های مختلف بخش خصوصی و دولتی می‌توانند با توجه به رسالت ذاتی فعالیت خود در مسیر تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین گام بردارند.

وی تاکید کرد: از اواخر سال گذشته شهرداری پروژه الکترونیکی کردن صدور پروانه ساختمانی را آغاز کرده است که با بخش دانش‌بنیان شعار سال تناسب دارد و اتفاقاً در حوزه اشتغال‌آفرینی برای متخصصان این حوزه نیز بی‌تأثیر نیست. همچنین این شعار در مجموعه شهرداری با مشارکت همه مردم و در هر سه بخش "تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین" تحقق یابد.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس خاطرنشان کرد: یکی از راه‌های تحقق این شعار استفاده از ظرفیت‌های رها شده شهرداری در بازیافت طلای کثیف است که طی آن تمام شهروندان می‌توانند در اجرای آن نقش داشته باشند. در صورت ابداع روش‌های مؤثرتر توسط شرکت‌های دانش‌بنیان جهت تفکیک و فرآوری پسماندهای خانگی و همچنین فرهنگ‌سازی تفکیک از مبدا، شاهد صرفه‌جویی اقتصادی قابل توجهی خواهیم بود و بخش‌های پایین دستی این صنعت ظرفیت خوبی برای اشتغال‌آفرینی ایجاد خواهند کرد، بنابراین در این زمینه از تمام پژوهشگران این حوزه دعوت می‌کنم تا شهرداری را در این مسیر یاری کنند.

کد خبر 570704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.