ورود سامانه بارشی جدید و پیش‌بینی بارش در ۱۵ استان کشور

با ورود سامانه بارشی جدید به کشور بارش باران در ۱۵ استان پیش‌بینی شده است.

به گزارش ایمنا، براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز یکشنبه (چهارم اردیبهشت) فعالیت سامانه بارشی در استان‌های خراسان‌رضوی، خراسان‌جنوبی و شمال سیستان‌وبلوچستان ادامه دارد و اواخر وقت این سامانه از کشور خارج خواهد شد.

از بعدازظهر امروز با ورود سامانه بارشی دیگری در بخش‌هایی از کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، لرستان، همدان، گیلان، مازندران، ارتفاعات جنوبی البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان و ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی رگبار باران، گاهی رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد ریزش تگرگ انتظار می‌رود.

فردا دوشنبه (پنجم اردیبهشت) شدت فعالیت سامانه بارشی افزایش می‌یابد و گستره آن نواحی شمال‌غرب، غرب، جنوب‌غرب، سواحل غربی دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز و ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی را در برمی‌گیرد.

روز سه‌شنبه (ششم اردیبهشت) این شرایط علاوه بر مناطق ذکر شده در مرکز و بخش‌هایی از جنوب کشور ادامه خواهد داشت.

روز چهارشنبه (هفتم اردیبهشت) سامانه بارشی در نواحی شمال غرب، غرب، سواحل دریای خزر، شمال شرق و شرق و پنجشنبه (هشتم اردیبهشت) در شمال غرب و با شدت کمتر در مرکز کشور فعال خواهد بود.

طی سه روز آینده در بخش‌هایی از شمال شرق، شرق و جنوب شرق وزش باد نسبتاً شدید و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک انتظار می‌رود و این شرایط سه‌شنبه برای نواحی مرکز و جنوب کشور پیش‌بینی می‌شود.

آسمان تهران فردا (پنجم اردیبهشت) نیمه‌ابری و ابری و همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۰ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتی‌گراد و طی روز سه‌شنبه (ششم اردیبهشت) نیمه ابری تا ابری و در بعضی ساعت‌ها رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۶ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

طی امروز و فردا (چهارم و پنجم اردیبهشت) اهواز با دمای ۳۶ و ۳۵ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای سه و هشت درجه سانتی‌گراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

کد خبر 570593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.