بررسی کارت گرافیک Gigabyte AORUS GeForce RTX 2060 Super

کارت گرافیک‌های سری۲۰۰۰ شرکت انویدیا، نسل جدیدی از محصولات این کمپانی است که از توان پردازشی بسیار بالا و امکانات چشمگیری برخوردار است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، با معرفی چیپ‌های پردازنده سری ۲۰۰۰ به وسیله انویدیا شرکت‌های توسعه دهنده سخت‌افزار از جمله گیگابایت، ایسوس و ام‌اس‌آی اقدام به شخصی‌سازی و عرضه آن‌ها با مشخصات گوناگون کردند و Gigabyte AORUS GeForce RTX 2060 Super نمونه عرضه شده بر پایه چیپست پردازنده Nvidia RTX 2060 از کمپانی گیگابایت محسوب می‌شود. در ادامه به بررسی کارت گرافیک Gigabyte AORUS GeForce RTX 2060 Super می‌پردازیم:

معرفی کارت گرافیک Gigabyte AORUS GeForce RTX 2060 Super

کمپانی گیگابایت در بین محصولات قدرتمند شرکت‌های رقیب کارت گرافیک Gigabyte AORUS GeForce RTX 2060 Super را عرضه کرد. رقابت شدید گیگابایت و ایسوس موجب شده تا شاهد پیشرفت روزافزون خدمات و فناوری‌ها باشیم و کارت گرافیک گیمینگ Gigabyte AORUS GeForce RTX 2060 Super که به آخرین سری چیپ‌های انویدیا مجهز شده، ثمره همین پیشرفت‌ها است. باس رابط ۲۲۵۶ بیت تعبیه شده در این کارت گرافیک، موجب شده هنگام جابه‌جایی به نرم‌افزار یا بازی‌های سنگین دچار مشکل نشوید. کارت گرافیک Gigabyte AORUS GeForce RTX 2060 Super مجهز به هفت پورت خروجی تصویر است و به همین دلیل با مشکل کمبود خروجی نیز روبه‌رو نمی‌شوید. کارت گرافیک گیمینگ گیگابایت به سیستم خنک‌کننده بسیار قدرتمندی مجهز است که متشکل از شبکه فلزی و سه فن خنک‌کننده ۱۰ سانتی‌متری است و به واسطه داشتن تیوب‌های عایق از سیستم خنک‌کننده مایع نیز پشتیبانی می‌کند.

معماری و سیستم خنک‌کننده Gigabyte AORUS GeForce RTX 2060 Super

امروزه کیس‌های با بدنه شفاف و شیشه‌ای ارائه می‌شود که همین مسئله موجب شده طراحی تمام قطعات اهمیت بسیاری پیدا کند و جزو معیارهای اصلی کاربران در هنگام خرید سخت‌افزار محسوب شود. کمپانی گیگابایت با اطلاع از این موضوع طراحی بسیار چشم‌گیری در کارت گرافیک Gigabyte AORUS GeForce RTX 2060 Super استفاده کرده است. Gigabyte AORUS GeForce RTX 2060 Super در ابعادی معادل 280x116x40 میلی‌متر طراحی شده که با نگاه اول متوجه کیفیت بالای ساخت و ریزبینی گیگابایت در تولید این سخت‌افزار قدرتمند خواهید شد. طراحی کارت گرافیک مذکور در چهار سطح زیر خلاصه می‌شود:

  • سطح اول: این سطح از بدنه تنها یک پنل فلزی تیره رنگ از جنس فولاد ضد زنگ تشکیل شده است که در برگیرنده سطح بعدی خواهد بود. قسمت پشتی این پنل فلزی نیز با لوگو Aorus شکل بسیار جذابی به خود گرفته است.
  • سطح دوم: این سطح از برد کارت گرافیک در کنار پورت‌های خروجی تصویر تشکیل شده است. کیفیت قطعات به کار رفته در این برد بسیار بالا است و سعی شده از بهترین قطعات تایوانی در ساخت این قسمت استفاده شود.
  • سطح سوم: در این بخش یک رادیاتور آلومینیومی با سطح تماس بسیار وسیع قرار گرفته است که وظیفه اصلی خنک‌سازی کارت گرافیک Gigabyte AORUS GeForce RTX 2060 Super را بر عهده دارد.
  • سطح چهارم: قاب جلویی در کنار سه فن ۱۰۰ میلی‌متری آخرین بخش از طراحی بدنه کارت گرافیک است که به همراه سیستم نورپردازی RGB با ۱۲ حالت نورپردازی مختلف، جلوه زیبایی به کارت می‌بخشد.

چیپ پردازش و پورت‌های خروجی Gigabyte AORUS GeForce RTX 2060 Super

مهم‌ترین قطعه به‌کار رفته در هر کارت گرافیک، چیپ پردازش آن است که نشان‌دهنده قدرت و توان پردازشی کارت گرافیک است. Gigabyte AORUS GeForce RTX 2060 Super به چیپ پردازشی Nvidia RTX 2060 Super مجهز است که به نسل پردازنده‌های Turing تعلق دارد و تکنولوژی به کار رفته برای این سری چیپ‌های ۱۲ نانومتری است که از راندمان بسیار بالایی برخوردار است. در چیپ ۲۰۶۰ کارت گرافیک Gigabyte AORUS GeForce RTX 2060 Super 2176 عدد هسته CUDA قرار دارد و از فرکانس پایه ۱۶۵۰ مگاهرتز برخوردار است.

پورت‌های خروجی Gigabyte AORUS GeForce RTX 2060 Super نیز متشکل از سه خروجی HDMI 2.0، سه خروجی Display Port و یک عدد خروجی USB Type-C است؛ این کارت گرافیک نیز به طور همزمان می‌توان از چهار نمایشگر پشتیبانی کند.

ویژگی‌های کاربردی Gigabyte AORUS GeForce RTX 2060 Super

  • نرم‌افزار Aorus Engine: گیگابایت نیز مانند سایر شرکت‌های تولیدکننده سخت‌افزار دارای نرم‌افزار اختصاصی خود برای مانیتورینگ سیستم است که از طریق آن می‌توان در لحظه از وضعیت سرعت پردازنده، ولتاژ ورودی به کارت گرافیک، عملکرد فن و جریان ورودی به کارت گرافیک آگاه شوید و تنظیمات سیستم نورپردازی را نیز کنترل کنید.
  • هوش‌مصنوع: چیپ‌های سری ۲۰۰۰ انویدیا به سیستم هوش‌مصنوعی قدرتمندی مجهز شده است که فعالیت‌های مختلفی را تحلیل و پس از آن تنظیمات مشخص شده را به صورت خودکار ارائه می‌دهد. استفاده از هوش‌مصنوعی موجب شده است تا سرعت کارت گرافیک Gigabyte AORUS GeForce RTX 2060 Super به شکل چشم‌گیری افزایش یابد.
  • فناوری Geforce 3D vision: با استفاده از این فناوری که به وسیله انویدیا به کارت گرافیک مذکور افزوده شده است، می‌توانید با یک مانیتور سازگار با 3D vision و عینک‌های فعال شاتر از کارت گرافیک Gigabyte AORUS GeForce RTX 2060 Super استفاده کنید که این موضوع برای علاقه‌مندان به تکنولوژی واقعیت مجازی و طرفداران فیلم‌های سه‌بعدی بسیار حائز اهمیت است.
کد خبر 570575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.