با متخلفان رهاسازی مواد آلاینده در زاینده‌رود برخورد می‌شود

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به نمونه‌برداری و آزمایش مواد آلاینده‌ از رودخانه زاینده‌رود و برخورد با متخلفان رهاسازی آلاینده‌ها در مسیر زاینده‌رود، گفت: آب شرب اصفهان از نظر کیفی سالم است و مشکلی از نظر وجود آلاینده‌ها ندارد.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره دلیل تغییر رنگ آب در رودخانه زاینده‌رود، اظهار کرد: گزارشی درباره ورود آلاینده‌ها به رودخانه دریافت کردیم که به شکل کف روی آب بود و در حالت اولیه، شبیه ماده شوینده به نظر می‌رسید.

وی با اشاره به اعزام تیم کارشناسان شرکت آب‌منطقه‌ای به محل انتشار آلودگی، افزود: کارشناسان، نمونه‌برداری‌های لازم را انجام دادند و در حال انجام آزمایش و بررسی‌های فنی لازم هستند. قرار است روزهای آینده گزارش آزمایشگاه آب‌منطقه‌ای درباره تشخیص این ماده اعلام شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان، ورود هرگونه آلایندگی به رودخانه را براساس قانون ممنوع دانست و تاکید کرد: باید برخورد قانونی انجام شود و آب‌منطقه‌ای و محیط‌زیست در طول مسیر با ورود آلاینده‌ها برخورد کنند.

وی با اشاره به تجربه تکرار چنین اتفاقاتی در سال‌های گذشته، گفت: گاهی متخلفان ته مانده تانکرهایشان را در رودخانه زاینده‌رود تخلیه می‌کردند اما این موارد تخلف پیگیری می‌شد.

شیشه‌فروش با اشاره به حل شدن بخشی از این آلودگی در آب رودخانه، ادامه داد: به شرکت آب‌منطقه‌ای اصفهان اعلام شد که تیم‌های گشت و نظارت خود را در مسیر رودخانه فعال کند تا با هرگونه برداشت‌های غیرمجاز و ورود آلایندگی، برخورد شود.

وی با تاکید بر این که آب شرب اصفهان از نظر کیفی سالم است و مشکلی ندارد، گفت: کمیته کیفی منابع آب در استان که متشکل از عوامل کارشناسی آب‌منطقه‌ای مرکز بهداشت، آب و فاضلاب و محیط‌زیست است، به صورت مستمر منابع آب سد زاینده‌رود، تصفیه‌خانه، چاه‌ها، رودخانه و در قنوات را کنترل کیفی و مرتب بررسی می‌کنند؛ بنابراین شهروندان از سلامت آب شرب اطمینان صددرصدی داشته باشند؛ چراکه از نظر وجود آلاینده‌ها مشکلی ندارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان، اظهار کرد: به‌زودی نتایج تحقیق درباره تخلف رهاسازی مواد آلاینده در مسیر رودخانه زاینده‌رود اعلام و با متخلفان برخورد قانونی لازم انجام می‌شود.

کد خبر 570543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.