۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰
وقتی حر انقلاب سر از پا نمی‌شناخت

در روزهای اول جنگ پا به عرصه جنگ گذاشت و آن‌قدر دلاورانه جنگید که دشمنان برای سرش جایزه تعیین کردند. شاهرخ رفت و آن‌قدر رفت که با ملائک همراه شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شهید شاهرخ ضرغام در مدت ۳۱ سال عمر خود، زندگی عجیبی را رقم زد تا از او به عنوان «حر انقلاب» نام ببرند.

از کودکی با بدن درشت و پهلوانی‌اش، خلق و خوی پهلوانان را داشت. دشمن ظالم و یار مظلوم بود. در ۱۲ سالگی پدر خود را از دست داد. در جوانی به‌خاطر جسم درشتش به سراغ ورزش کشتی رفت.

قهرمان جوانان، نایب قهرمان بزرگسالان و دعوت به اردوی تیم ملی کشتی فرنگی از عناوینی بود که نشان از موفقیت شاهرخ در ورزش کشتی داشت، اما عواملی همچون نبود راهنما و دوستان نااهل همه و همه دست به دست هم داد تا از او انسانی ساخته شود که کسی جلودارش نبود؛ هرشب دعوا، هر شب چاقوکشی.

مادرش همیشه برای او دعا می‌کرد و می‌گفت: خدایا پسرم را ببخش و او را از سربازان امام زمان (عج) قرار بده. همه به او می‌خندیدند و می‌گفتند غیرممکن است، اما او می‌دانست سلاح مؤمن دعا است. با حضور حضرت امام (ره) مسیحا نفسی آمد و شاهرخ از دل و جان امام را احساس می‌کرد. از صبح تا شب می‌گفت: فقط امام خمینی. وقتی امام (ره) در تلویزیون سخنرانی می‌کرد با ادب و احترام می‌نشست و اشک می‌ریخت. می‌گفت: «عظمت را اگر خدا بدهد، می‌شود خمینی. با یک عبا و عمامه عظمت پوشالی شاه را از بین برد.»

وقتی امام (ره) فرمود: به یاری پاسداران در کردستان بروید، شاهرخ دیگر سر از پا نمی‌شناخت و به یاری پاسداران شتافت. می‌گفت: در میدان کربلا، «حر» جزو اولین شهدا بود، من هم باید از اولین‌ها باشم و همین هم شد؛ شاهرخ ضرغام هفدهم آذرماه سال ۱۳۵۹ به شهادت رسید تا عنوان «حر انقلاب» به خوبی برازنده او باشد.

به گزارش ایمنا، شهید ضرغام، یکی از شهدای شاخص سال ۱۴۰۱ است که از سوی سازمان بسیج مستضعفین معرفی شد. سازمان بسیج مستضعفین از سال ۱۳۸۹ تاکنون در راستای معرفی شهدایی که نقش‌های ارزنده‌ای در صحنه دفاع مقدس یا جبهه مقاومت داشتند، اما کمتر به آنها پرداخته شده است، اقدام به معرفی این شهدا، تحت عنوان شهدای شاخص کرده است تا نسل فعلی که از دوران جنگ تحمیلی فاصله گرفته‌اند و نسل‌های آتی که مظاهر زنده دفاع مقدس را نخواهند دید، بتوانند از آن بهره‌های لازم را ببرند.

معرفی شهدای شاخص به صورت سالانه است و هر استان، شهید شاخص خود را در اقشار بیست‌گانه بسیج از جمله دانش‌آموزی، دانشجویی، اصناف، مهندسین، پزشکان، اساتید و رسانه به مخاطبان معرفی می‌کند.

ساخت نماهنگ، مستند، فیلم کوتاه، تهیه بروشور، انتشار کتاب، برگزاری یادواره‌ها و کنگره‌های گوناگون در سراسر کشور گوشه‌هایی از فعالیت‌هایی است که برای معرفی شهدای شاخص هر سال انجام می‌شود.

کد خبر 570529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.