مجمع جهانی اقتصاد در تلاش برای افزایش دوقلوهای دیجیتالی در شهرها

مجمع اقتصاد جهانی در نظر دارد همکاری خود را با آکادمی فناوری اطلاعات و ارتباطات چین در راستای افزایش درک و ظرفیت تکنولوژی در شهرهای سراسر جهان آغاز کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، به زودی و با آغاز همکاری بین مجمع جهانی اقتصاد و آکادمی فناوری اطلاعات و ارتباطات چین، بسیاری از شهرهای جهان از مزایای دوقلوهای دیجیتالی بهره‌مند خواهد شد. همکاری میان این دو نهاد، بررسی و حل چالش‌های غیرمنتظره در زمینه کیفیت و ایمنی داده‌ها را در رابطه با مدل دیجیتالی دنیای فیزیکی در پی خواهد داشت.

مشارکت سرمایه‌گذاران خصوصی و دولتی در پیاده‌سازی پروژه جدید

گزارش‌ها حاکی است که مدیران در بسیاری از شهرهای جهان، به مفهوم دوقلوی دیجیتال جامه عمل پوشانده و شهرها را از مزیت این فناوری بهره‌مند کرده‌اند. چنین تصور می‌شود که همکاری میان مجمع جهانی اقتصاد و آکادمی فناوری اطلاعات و ارتباطات چین، مشارکت سرمایه‌گذاران دولتی و خصوصی مختلف را نیز در پی داشته باشد که این امر به سهم خود می‌تواند در تسریع پیاده‌سازی پروژه نقش مهمی ایفا کند. در این راستا، مطالعات انجام شده در رابطه با گسترش دوقلوهای دیجیتالی در سراسر جهان به ویژه در شهرهای چینی کون‌مینگ و شنژن، جورج تاون و نیومکزیکو در ایالات متحده آمریکا و شهرهای مالزی و فرانسه مورد تجزیه و تحلیل قرار خواهد گرفت. علاوه بر این، قرار است کارگاه‌های آموزشی مختلفی برای افزایش ظرفیت‌ها و کسب تخصص در خصوص دوقلوهای دیجیتالی برگزار شود که به گسترش این فناوری در سراسر جهان منجر خواهد شد.

مجمع جهانی اقتصاد در تلاش برای افزایش دوقلوهای دیجیتالی در شهرها

نکته جالب توجه این‌که پیاده‌سازی این پروژه توسط مجمع جهانی اقتصاد با همکاری آکادمی فناوری اطلاعات و ارتباط چین در یک بازه زمانی صورت می‌گیرد که در آن، شهرها بیشترین چالش اجتماعی، اقتصادی و سیاسی را تجربه می‌کنند و در نتیجه، تقاضای خدمات عمومی در میان ساکنان کره خاکی به طور قابل توجهی افزایش یافته است. از سوی دیگر، شیوع بیماری کووید -۱۹ اهمیت فرآیندهای داده‌محور را برای بهبود پایداری و تاب‌آوری شهرها افزایش داده است که این امر به سهم خود می‌تواند گسترش دوقلوهای دیجیتال را در سراسر شهرهای جهان به یک ضرورت تبدیل کند.

کد خبر 570503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.