خطر تصادف در پیاده‌رو خیابان حکیم نظامی

«پیاده‌رو» محلی برای عبور عابران پیاده است؛ اما طی سال‌های اخیر با افزایش ترافیک، تردد موتورسیکلت‌ها در این معابر به وفور دیده می‌شود؛ در این بین تردد موتورسیکلت در پیاده‌رو خیابان حکیم نظامی مشکلاتی را برای ساکنان این خیابان ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عابران پیاده از مهم‌ترین اقشار جامعه هستند و باید به آن‌ها توجه شود؛ یکی از مهم‌ترین حقوق عابران، پیاده‌روهای شهری است که باید به اندازه کافی تجهیز شود تا محل امن و مناسبی برای تردد آن‌ها باشد.

یکی از مشکلاتی که عابران پیاده را آزرده‌خاطر می‌کند، سد معبر پیاده‌رو بوده که ممکن است از سوی صنوف مختلف ایجاد شود یا عوامل دیگری در آن نقش داشته باشد؛ تردد موتور سیکلت در پیاده‌رو یکی از آن عوامل است که شهروندان روزانه با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

در این بین تعدادی از شهروندان اصفهانی در تماس با خبرگزاری ایمنا، اعلام کرده‌اند: تردد موتورسیکلت در پیاده‌رو خیابان حکیم نظامی، مشکلاتی را برای ساکنان این خیابان ایجاد کرده و هر آن، ممکن است در اثر برخورد عابران به این وسیله نقلیه، خطرات مالی و جانی به شهروندان تحمیل شود.

شهروندان می‌توانند مشکلات خود را از طریق تماس با شماره تلفن ۸_۳۵۵۴۴۱۱۲ در اختیار این رسانه قرار دهند؛ دستگاه‌ها و نهادهای مسئول نیز می‌توانند برای پاسخ‌گویی به شهروندان از همین روش اقدام کنند.

جلوگیری از ورود موتورسیکلت به پیاده‌روها بر عهده پلیس راهور است

براساس پیگیری‌های خبرنگار ایمنا، علی پروهان، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری منطقه پنج با بیان اینکه جلوگیری از ورود موتورسیکلت به پیاده‌روها بر عهده پلیس راهور است، اظهار کرد: علاوه بر اینکه این موضوع توسط عوامل پلیس راهور در منطقه پنج طبق ضوابط قانونی انجام می‌شود، آنها در این رابطه پاسخگو هستند.

وی ادامه داد: تمهیدات برای جلوگیری از ورود موتورسیکلت به پیاده‌رو وظیفه شهرداری است و در این راستا شهرداری منطقه پنج موانعی در این مسیرها به‌ویژه پیاده‌رو خیابان حکیم نظامی قرار داده است، اما افزایش تعداد موانع، باعث آزرده‌خاطر شدن افراد معلول یا از بین رفتن مناسب‌سازی‌های پیاده‌روها می‌شود.

کد خبر 570495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.