سلامت جامعه در گروی سلامت خانواده است

رئیس شورای اسلامی شهر کاشان گفت: سلامت جامعه در گروی سلامت خانواده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی هاشمی‌طاهری روز یکشنبه _چهارم اردیبهشت‌ماه_ در پنجاه‌وپنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر کاشان و در دیدار با بانوان فعال در محلات، اظهار کرد: اگر خواهان جامعه‌ای سالم هستیم قدم اول آن سلامت خانواده‌ها است؛ یعنی جایی که دقیقاً مورد حمله و هجمه دشمن قرار گرفته است.

وی افزود: بانوان به عنوان مادر خانواده جهت افزایش استحکام بنیان خانواده بیشتر مورد حمله دشمنان واقع هستند، لذا تمام دستگاه‌ها به ویژه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری باید در راستای افزایش توانمندی خانواده‌ها قدم بردارند.

رئیس شورای اسلامی شهر کاشان تصریح کرد: در ابلاغی که مقام معظم رهبری در خصوص سیاست‌های کلی جمعیت فرمودند، به موضوع تحکیم بنیان خانواده و پایداری خانواده با اصلاح و تکمیل آموزش‌های عمومی درباره اصالت کانون خانواده و فرزندپروری با تاکید بر آموزش مهارت‌های زندگی و ارتباطی و ارائه خدمات مشاوره‌ای بر مبنای فرهنگ و ارزش‌های اسلامی و ایرانی، توسعه و تقویت نظام تأمین اجتماعی، خدمات بهداشتی و درمانی و مراقبت‌های پزشکی در جهت سلامت باروری و فرزندآوری اشاره کردند.

وی سخنان رهبری را چراغ راه و پایه و اساس فعالیت‌های فرهنگی جامعه دانست و افزود: موظف هستیم با ارائه راهکار و هم‌افزایی در این مهم گام برداشته و به ارتقای سطح دانایی منطقه کمک کنیم.

هاشمی‌طاهری اظهار کرد: یکی از مشکلات امروز که فراگیر شده طلاق است و امیدواریم با هم‌اندیشی و هم‌افزایی بانوان در محلات و دستگاه‌های اجرایی منطقه راه‌حل‌هایی برای رفع این مشکل ارائه شود.

وی با اشاره به اهمیت آموزش آئین‌های دینی به نسل جوان، گفت: در گذشته مشکلات اقتصادی بیشتری در زندگی وجود داشت، اما به دلیل تعلیم و توجه به آیین‌های دینی، سبک زندگی مناسبی و به دور از تجمل‌گرایی وجود داشت و بنیان خانواده نیز مستحکم‌تر بود.

رئیس شورای اسلامی شهر کاشان با اشاره به لزوم توجه به مسائل اقتصادی در تحکیم بنیان خانواده، گفت: درآمدهای خانوارها با توجه به مشکلات اقتصادی موجود جوابگوی نیازهای یک خانواده نیست و به‌مرور در روند برخورد و سست شدن زوج‌ها و بنیان خانواده تأثیرگذار است.

وی تولید صنایع دستی و محصولات خانگی را توسط بانوان یکی از راهکارهای مؤثر در رفع مشکلات اقتصادی دانست و گفت: شهرداری نیز می‌تواند با ایجاد نمایشگاه‌ها و بازارچه‌های فروش این محصولات کمک بسیاری به اقتصاد خانواده کند.

بانوان کاشانی در راستای تحکیم خانواده به میدان آمدند

عفت پدرام‌فر، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کاشان نیز در این جلسه، اظهار کرد: خوشحال هستیم که بانوان شهرمان در راستای تحقق سخنان مقام معظم رهبری و تحکیم خانواده همت گماشته و به میدان آمده‌اند.

وی با اشاره به اینکه شادی و نشاط زایش انگیزه و ایده را در پی دارد، گفت: ایجاد شور و نشاط خانواده‌ها نیز یکی از تأکیدات رهبری است و قطعاً فعالیت‌های فرهنگی دستگاه‌ها در این خصوص مؤثر است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کاشان افزود: فرهنگسراهای محلات به عنوان اولین واسطه بانوان مکان‌های مؤثری در افزایش سطح آگاهی جامعه محسوب می‌شوند و نقش مهمی دارند و با داشتن یک نیروی متخصص فرهنگی، در ایجاد شور و نشاط اجتماعی و پرورش استعدادهای نهفته در محلات نقشی مؤثری خواهند داشت.

به گزارش ایمنا، در پایان این جلسه بانوان محلات و مدیر فرهنگسرای بانو به طرح مشکلات موجود در مناطق مختلف از جمله کمبود فضای تفریحی و ورزشی، بازارچه‌های فروش محصول، کمبود اتوبوس جهت تردد به مکان‌های ورزشی و نبود متخصصان فرهنگی در فرهنگسراها پرداختند و از مسئولان خواستند تا در این موارد چاره‌اندیشی کنند.

کد خبر 570489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.