خواسته‌های کارگران باید به صورت عملی محقق شود

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان، با اشاره به جایگاه ویژه کارگر و اهمیت خدمات این قشر در جامعه گفت: هفته گرامیداشت کارگر، فرصتی برای مطالبه‌گری کارگران و تریبونی برای تبیین خواسته‌های آنان است که باید به صورت عملی، محقق شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «میثم مداحی» در جلسه با شهردار اصفهان که در آستانه هفته کارگر صورت گرفت، اظهار کرد: اقداماتی که در هفته کارگر توسط شهرداری انجام می‌شود، نباید محدود به اجرای برنامه‌ها و مراسم نمادین شود؛ بلکه علاوه بر فضاسازی شهری، باید در جهت صیانت از حقوق کارگران نیز باشد.

وی با بیان اینکه شهرداری اصفهان و شرکت‌های اقماری آن مجموعاً حدود ۱۱ هزار نفر کارگر دارد که در زمینه خدمات در حال فعالیت هستند گفت: اجرای طرح طبقه بندی مشاغل، اقدامی لازم است که از حقوق و مطالبات کارگران این مجموعه است. طرح طبقه‌بندی مشاغل، باعث رفع تبعیض در پرداخت حقوق و مزایای کارگران، جلوگیری از بهره‌کشی از کارگران و مشخص شدن شرح وظایف شغلی و جایگاه تخصصی کارگران خواهد شد.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان، با اشاره به اینکه شهرداری از بزرگ‌ترین مجموعه‌های دارای شاغلان کارگر است، افزود: لازم است در مجموعه شهرداری، تشکلات کارگری، شورای اسلامی کار، انجمن اسلامی کار و جامعه اسلامی کار تشکیل شود تا بتوانند حقوق قانونی کارگران را استیفا کنند.

مداحی گفت: شکل‌گیری تشکل‌های کارگری باعث ساماندهی بهتر مسائل و مشکلات احتمالی کارگران، مشارکت در حل و فصل اختلافات میان کارگران با کارفرمایان، افزایش میزان مشارکت کارگران و افزایش بهره‌وری از طریق انعقاد پیمان‌های دسته‌جمعی و قراردادهای پاداشِ افزایش تولید و پیگیری امور آموزش و ارتقای کارگران خواهد شد.

در ادامه «علی قاسم‌زاده» شهردار اصفهان با بیان اینکه موضوع طرح طبقه‌بندی مشاغل در سطح شهرداری به صورت جدی در حال پیگیری است گفت: در مجموعه آتش‌نشانی اصفهان این موضوع به زودی وارد مراحل اجرایی خواهد شد و سایر زیرمجموعه‌های شهرداری، اجرایی کردن این طرح را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

وی برای اجرایی شدن طرح طبقه‌بندی مشاغل برای کلیه کارگرانی که به طور مستقیم و غیرمستقیم با شهرداری اصفهان همکاری می‌کنند، در شش ماهه نخست سال جاری قول مساعد داد.

کد خبر 570469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.