کودک ۱۰ساله جان ۹نفر را نجات داد

سخنگوی اورژانس آذربایجان‌شرقی گفت: یک کودک ۱۰ساله با هوشیاری و اقدام به‌موقع ۹ نفر را در خسروشاه از چنگال مرگ خاموش، نجات داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «وحید شادی‌نیا» اظهار کرد: عصر دیروز براساس گزارش رسیده به اورژانس، ۹ نفر در زیرزمین یکی از خانه‌باغ‌های اطراف خسروشاه، دچار مسمومیت با گاز کربن مونوکسید شده بودند.

وی با بیان اینکه علت بروز این حادثه، تولید گاز مونوکسیدکربن بر اثر کار ژنراتور با بنزین گزارش شده است و هر ۹ نفر در این شرایط دچار مسمومیت شدند، افزود: یک کودک ۱۰ ساله، هنگامی که متوجه شد صدایی از زیرزمین به گوش نمی‌رسد، با هوشیاری به همسایه‌ها و سپس به اورژانس اطلاع داد و بلافاصله پنج دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شد.

سخنگوی اورژانس آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: هفت مصدوم توسط عوامل اورژانس به بیمارستان اسکو و دو مصدوم به درمانگاه خسروشاه منتقل شدند.

شایع‌ترین نشانه هشداردهنده اولیه مسمومیت خفیف با مونوکسیدکربن

به گزارش ایمنا، مونوکسیدکربن به واسطه سوختن گاز، چوب، پروپان، زغال چوب یا سایر سوخت‌ها از طریق پیشرانه‌های احتراقی، لوازم خانگی یا سیستم‌های گرمایشی تولید می‌شود. شایع‌ترین نشانه هشداردهنده اولیه مسمومیت خفیف با مونوکسیدکربن نوعی سردرد تنشی است. افرادی که مسمومیت با مونوکسیدکربن را تجربه کرده‌اند، آن را به عنوان سردردی مداوم که در قسمت جلو سر احساس می‌شود و دردی مبهم را ایجاد می‌کند، توصیف می‌کنند.

کد خبر 570454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.