التهاب قلب پس از دریافت واکسن کرونا نادر است

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که خطر ابتلا به التهاب قلب پس از دریافت واکسن کرونا اتفاق بسیار نادری است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، التهاب عضله قلب (میوپریکاردیت) اغلب توسط ویروس‌ها ایجاد می‌شود، اما در موارد نادر ممکن است پس از واکسیناسیون نیز رخ دهد. گروهی از محققان به منظور ارزیابی این خطر، بیش از ۲۰ مطالعه را تجزیه و تحلیل کردند که مواردی از میوپریکاردیت را پس از هر نوع واکسیناسیون بین ژانویه ۱۹۴۷ تا دسامبر ۲۰۲۱ گزارش کرده بودند.

۱۱ مطالعه از پژوهش‌های بررسی شده بر واکسن‌های کووید -۱۹ و بقیه مطالعات مربوط به دیگر واکسن‌ها مانند آبله، آنفلوآنزا و دیگر واکسن‌ها بودند. به طور کلی، میزان بروز میوپریکاردیت پس از واکسیناسیون کووید -۱۹، ۱۸ مورد در یک میلیون دوز بوده است، در حالی که برای دیگر واکسن‌ها ۵۶ مورد در یک میلیون دوز بوده است.

به گفته محققان، بروز میوپریکاردیت پس از واکسیناسیون غیرکووید -۱۹ می‌تواند نشان دهد که میوپریکاردیت یک عارضه جانبی فرآیندهای التهابی ناشی از هر واکسنی است و منحصر به پروتئین‌های خوشه‌ای کروناویروس در واکسن‌های کرونا یا عفونت کووید -۱۹ نیست. نتایج ارزیابی‌های انجام شده نشان می‌دهد که خطر کلی میوپریکاردیت پس از دریافت واکسن کرونا در مقایسه با واکسن‌های ضد بیماری‌های دیگر تفاوتی ندارد. متخصصان معتقدند که مزایای دریافت واکسن بیشتر از خطرات آن است، البته لازم است در این زمینه مطالعات بیشتری صورت بگیرد تا اطلاعات بیشتری در دسترس افراد قرار بگیرد.

کد خبر 570414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.