نگرانی شورای شهر لندن از کاهش بودجه مقابله با بی‌خانمانی

شورای شهر لندن در بحبوحه فشارهای رو به رشد هزینه‌های زندگی هشدار داده است که کاهش بودجه دولتی اقدامات مقابله با بی‌خانمانی را در پایتخت با مشکل مواجه می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شواری شهر لندن و منطقه‌های سراسر آن از تأثیرات ناشی از کاهش بودجه مقابله با بی‌خانمانی اظهار نگرانی کردند، چرا که افزایش هزینه‌های زندگی در پایتخت باعث می‌شود که این کاهش بودجه میزان اثر اقدامات انجام‌گرفته برای این مقابله را تضعیف کند.

با افزایش موفقیت‌های لندن در زمینه مقابله با بی‌خانمانی (در انواع مختلف)، شورای شهر لندن خواستار تمرکز روی اقدامات گسترده‌تر در زمینه بحران بی‌خانمانی شده است. با این وجود دولت انگلستان اخیراً اعلام کرده است که تأمین بودجه «وجوه اختیاری مسکن (DHPs)» که به‌منظور مقابله با بی‌خانمانی در اختیار مقامات محلی و شورای شهر قرار می‌گرفت طی دوره مالی ۲۰۲۲-۲۰۲۳ تا ۲۸ درصد کاهش خواهد یافت. بودجه DHPs توسط شورای شهر لندن در اختیار ساکنینی قرار می‌گیرد که برای پرداخت اجاره‌بهای منزل خود با مشکل مواجه هستند و در معرض خطر بی‌خانمانی قرار دارند.

شورای لندن اعلام کرد که با این کاهش، سهم بودجه تخصیص‌یافته به لندن در این زمینه از ۳۷ میلیون پوند به ۲۶.۷ میلیون پوند کاهش خواهد داشت و هرچند سخنرانی صدراعظم انگلستان در اوایل بهار، صندوق حمایت از خانوارها در شورای شهر را تقویت کرد تا با حمایت از آسیب‌پذیرترین ساکنان شهر به آن‌ها در تأمین هزینه‌های زندگی روزمره خود کمک کند، ارائه هیچ اقدام هدفمندی برای پیشگیری از معضل بی‌خانمانی را در بر نمی‌گرفت.

DHPs یک ابزار حیاتی برای مقابله با و پیشگیری از بی‌خانمانی در سراسر لندن محسوب و به‌حدی مهم تلقی می‌شود که بخش‌داری‌های سراسر لندن بودجه منابع محلی خود را نیز به این بودجه بخش دولتی اضافه می‌کنند. بنا بر آخرین آمار موجود، در سال ۲۰۲۰ منطقه‌های لندن DHPs را در اختیار بیش از ۳۲ هزار و ۳۳۸ نفر از اهالی تحت فشار لندن قرار دادند تا در تأمین هزینه‌های مسکن به آن‌ها کمک کنند. از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۱ نیز مقامات محلی لندن علاوه بر بودجه دولتی دریافتی خود، مجموعاً ۱۷.۶ میلیون پوند اضافی برای DHPs هزینه کردند.

داده‌های دولتی همچنین بیانگر نیاز رو به رشد به این وجوه است به‌طوری‌که تعداد مدعیان اعتبار جهانی در لندن که حمایت کافی برای پوشش اجاره‌شان دریافت نمی‌کنند، در فاصله میان آگوست سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۱ با ۱۸۰ درصد افزایش به ۱۳۳ هزار و ۵۷۰ نفر رسیده بود، حال آن‌که فشارهای بودجه نشان می‌دهد منطقه‌ها برای حفظ تأمین DHPs در همان سطوح قبلی نیز با مشکلات نگران‌کننده‌ای در راستای پیشگیری از بی‌خانمانی در پایتخت مواجه بوده‌اند.

عضو اجرایی شورای شهر لندن در بخش امور رفاهی، توانمندسازی و شمولیت همگانی با اشاره به مواجهه لندن با شدیدترین بحران بی‌خانمانی و افزایش نگرانی بخش‌داری‌ها نسبت به کاهش بودجه موجود برای DHPs، این وجوه را ابزار اصلی پیشگیری از بی‌خانمانی در منطقه‌های سراسر لندن اعلام کرد که برای کمک به خانوارهای کم‌درآمد در پرداخت اجاره خانه و حفظ سقف بالای سرشان حیاتی محسوب می‌شود.

عضو شورای شهر ضمن اشاره به تحت فشار قرار داشتن اهالی لندن برای تأمین مخارج زندگی خود، کاهش بودجه وجوه اختیاری مسکن را آن هم در شرایطی که پایتخت شاهد پیشرفت‌های خوبی در زمینه مقابله با بی‌خانمانی بود، عاملی بسیار نگران‌کننده دانست که آینده شهر را با مشکل مواجه خواهد کرد؛ چراکه جلوگیری از کل اشکال بی‌خانمانی به تمرکز و تقویت بودجه نیاز دارد. از سوی دیگر در حال حاضر تعداد بسیار زیادی از اهالی لندن در اسکان‌های موقت زندگی می‌کنند و با شرایط موجود امکان افزایش این تعداد وجود نخواهد داشت.

بررسی‌های اخیر نشان می‌دهد ۸۰ درصد از اهالی لندن طی شش ماه گذشته شاهد افزایش هزینه‌های زندگی خود بوده‌اند که از این آمار تنها ۱۳ درصد بدون نیاز به اقلام ضروری زندگی یا پرداخت بدهی در حال گذران عمر هستند. اکثریت قریب به اتفاق افراد بی‌خانمان لندن نیز به جای زندگی در خیابان، در محل اسکان‌های موقتی جای گرفته‌اند که هزینه آن توسط شورای محلی تأمین می‌شود. شورای شهر لندن این افراد را ۱۵۵ هزار نفر تخمین می‌زند که ۸۶ هزار نفر آن‌ها را کودکان تشکیل می‌دهد. به‌دلیل قابل مشاهده نبودن شرایط بی‌خانمانی آن‌ها در سطح شهر، به این اسکان‌های موقت «بی‌خانمانی پنهان» گفته می‌شود.

لندن دوسوم از کل بی‌خانمان‌های انگلستان را در خود جای داده است و بخشداری‌های آن سالانه تقریباً یک میلیارد پوند برای خدمات بی‌خانمان‌ها هزینه می‌کنند که بخش عمده این مبلغ صرف هزینه‌های اسکان موقت می‌شود و کاهش بودجه فعلی این بخش را با مشکلات بیشتری مواجه خواهد کرد.

شورای شهر لندن به دنبال همکاری با وزیران کشور برای رسیدگی به این چالش است. اولویت‌های اصلی آن‌ها در این همکاری نیز شامل بهبود امکانات سیستم رفاهی برای کمک به خانوارهای درگیر با مشکل برای تأمین هزینه‌های مسکن و افزایش بودجه برای مقابله با کمبود مزمن مسکن اجتماعی در لندن خواهد بود.

کد خبر 570385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.