تکمیل طرح ۱۹میلیون پوندی شورای شهر منچستر برای بهره‌وری انرژی

شورای شهر منچستر اعلام کرد که پیاده‌سازی طرح ۱۹میلیون پوندی شورا برای کاهش انتشار کربن ناشی از تغییرات آب‌وهوایی از ساختمان‌های متعلق به شورای شهر رو به تکمیل است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در راستای کاهش انتشار کربن ناشی از تغییرات آب‌وهوایی از ساختمان‌های متعلق به شورای شهر منچستر، مقامات شورا در سال گذشته از پیاده‌سازی طرحی خبر داده بودند که با استفاده از راهکارهایی همچون نصب پنل‌های فتوولتائیک و استفاده از ترکیبی از منابع زمینی و پمپ‌های حرارتی با منابع هوایی، ۱۳ ساختمان شورا در سراسر شهر را به ترکیبی از راهکارهای بهره‌وری انرژی، تولید انرژی تجدیدپذیر و تغییر مصرف انرژی از گاز به برق مجهز خواهد کرد.

این ساختمان‌ها شامل مکان‌های قدیمی و پراستفاده‌ای مانند مرکز ورزش‌های آبی منچستر، مرکز ملی دوچرخه‌سواری، ساختمان تالار شهر، کتابخانه و مرکز تفریحی آرکادیا، مرکز تفریحی منچستر شرقی، مرکز تفریحی هاف‌اند، مرکز تفریحی ماس‌ساید، مرکز تنیس و فوتبال منچستر، مرکز خانواده و تناسب‌اندام نورث‌سیتی، انجمن ویتنشاو و مرکز هنری زیون در هولمه بود که بعدها پروژه شارپ در نیوتن‌هیث و استودیو فضایی در وست‌گورتون نیز به آن‌ها اضافه شد.

درحال‌حاضر و پس از گذشت یک‌سال از ارائه این طرح و تخصیص بودجه ۱۹.۱ میلیون پوندی شورای شهر منچستر به آن طی برنامه کربن‌زدایی بخش عمومی دولت، پیشرفت سریعی در پروژه‌ها حاصل شده و طرح رو به تکمیل است.

طرح ۱۹ میلیون پوندی شورای شهر منچستر برای بهره‌وری انرژی در ساختمان‌های عمومی متعلق به شورای شهر، در مجموع باعث صرفه‌جویی حدود ۲۰۰۰ تن گاز گلخانه‌ای از این ساختمان‌ها می‌شود که بر اساس برنامه فعلی شورای شهر برای مقابله با تغییرات آب‌وهوایی، ۴۰ درصد از هدف شورا برای کاهش انتشار کربن تا سال ۲۰۲۵ را در بر خواهد گرفت.

عضو اجرایی شورای شهر منچستر در بخش محیط‌زیست تکمیل این پروژه را کمکی قابل‌توجه به هدف شورا برای نصف کردن انتشار مستقیم کربن تا سال ۲۰۲۵ دانست که بخشی از هدف کلی آن به‌منظور تبدیل شدن به یک شهر کربن‌صفر محسوب می‌شود و اعلام کرد طرح پیاده‌سازی‌شده علاوه بر حذف هزاران تن از گازهای گلخانه‌ای در طول یک سال، به کاهش هزینه‌های انرژی برای این ساختمان‌های عمومی و همچنین به ارمغان آوردن آینده‌ای پایدار برای شهر نیز کمک می‌کند. وی خاطرنشان کرد که تکمیل این طرح به معنای پایان تلاش‌های شورای شهر منچستر در بخش مقابله با تغییرات آب‌وهوایی نیست و شورا همچنان به دنبال تأمین بودجه برای طرح‌های این‌چنینی به‌منظور مقاوم‌سازی بیشتر ساختمان‌های شهر و بررسی گزینه‌های موجود برای مسکن‌سازی پایدار خواهد بود.

کد خبر 570383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.