صدور دستور راه اندازی سامانه برخط پایش رضایت مردم از کارکنان دستگاه‌های اجرایی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات‌ گفت: رئیس‌جمهور در تازه‌ترین جلسه شورای عالی اداری کشور، وزارت ارتباطات و سازمان امور اداری و استخدامی را موظف به راه‌اندازی «سامانه برخط پایش رضایت مردم از کارکنان دستگاههای اجرایی» کرد تا یکی دیگر از وعده‌های دولت مردمی محقق شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عیسی زارع‌پور در پست اینستاگرامی خود نوشت: سامانه برخط پایش رضایت مردم از کارکنان دستگاه‌های اجرایی» یکی دیگر از وعده‌های دولت مردمی برای نظارت مردم بر دستگاه‌های اجرایی با بهره‌گیری از فضای مجازی است که محقق می‌شود؛ سامانه‌ای که امکان ثبت و پیگیری مشاهدات عینی مردم از شیوه برخورد کارکنان و انجام درخواست‌هایشان از واحدهای اداری را با حفظ حریم شخصی فراهم می‌کند.

وی افزود: در زمان حضورم در مرکز فناوری اطلاعات قوه قضائیه، سامانه‌ای راه‌اندازی کردیم که با کمک آن مراجعه‌کنندگان به واحدهای قضائی قادرند درباره نحوه عملکرد هر واحد و نحوه برخورد کارکنان آن نظر دهند و میزان رضایت خود را از عملکرد آنها ثبت کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: در این سامانه کارکنان و مدیران از نظرات تجمعی مراجعه‌کنندگان مطلع می‌شوند و مدیر هر واحد قضائی، رئیس کل دادگستری شهرستان و استان و حتی رئیس قوه قضائیه به آسانی و ظرف چند ثانیه می‌توانند میزان رضایت مردم از اشخاص و واحدهای قضائی را ملاحظه و از نتایج آن برای اقدامات اصلاحی بهره گیرند. حالا بر اساس این تجربه وقت آن است که سامانه مشابهی در دولت راه‌اندازی شود.

زارع پور خاطرنشان کرد: امروز طی حکمی به رئیس سازمان فناوری اطلاعات مأموریت دادم تا بر اساس دستور رئیس‌جمهور محترم، چنین سامانه‌ای را با بهره‌گیری از تجربه دستگاه قضائی، حداکثر ظرف سه‌ماه و در تعامل با سازمان امور اداری و استخدامی، طراحی، پیاده‌سازی و اجرا کند. «سامانه برخط پایش رضایت مردم از کارکنان دستگاه‌های اجرایی» باید به گونه‌ای طراحی شود که هر شهروند پس از مراجعه به هر واحد اداری در سراسر کشور، بازخورد خود از نحوه برخورد کارکنان و عملکرد واحد اداری مربوطه را به صورت محرمانه ثبت کند.

وی تاکید کرد: این اطلاعات با حفظ حریم خصوصی مراجعه کنندگان، می‌تواند برای اصلاح روندهای اداری و ارزیابی بی‌واسطه و برخط کارکنان دستگاه‌ها اجرایی مورد استفاده قرار گیرد.

کد خبر 570351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.