پسر شگفت انگیز یوونتوس می خواهد "دی بروین ایتالیایی" شود!

فابیو میرتی بازیکن ۱۸ ساله نقش کلیدی در رسیدن بیانکونری به نیمه نهایی لیگ جوانان یوفا ایفا کرده است و اولین بازی خود را در تیم اصلی انجام داده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فابیو میرتی پسر شگفت انگیز یوونتوس می‌خواهد "دی بروین ایتالیایی" شود.

این بازیکن ۱۸ ساله نقش کلیدی در رسیدن بیانکونری به نیمه نهایی لیگ جوانان یوفا ایفا کرده است و اولین بازی خود را در تیم اصلی انجام داده است.

فوتبال ایتالیا در حال حاضر در مکان عجیبی قرار دارد. در سطح بین‌المللی، آنها به قهرمان اروپا می‌بالند، اما همچنان با از دست دادن دومین جام جهانی متوالی توسط آتزوری کنار می‌آیند. در همین حال، در سطح باشگاهی، ایتالیا یکی از، اگر نگوییم رقابتی‌ترین لیگ‌های برتر اروپا، اما به خود می‌بالد، اما تنها یک تیم، (آتالانتا) در سه فصل گذشته به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا رسیده است.

بنابراین، هواداران در سراسر کشور امیدوارند که نسل جدیدی از فوتبالیست‌های ایتالیایی بتوانند هم تیم ملی و هم تاریخی‌ترین باشگاه‌هایش را به اوج برگردانند. اگرچه استفاده از نتایج فوتبال جوانان به عنوان وسیله‌ای برای پیش بینی آینده، یک بازی خطرناک است، اما در سال ۲۰۲۲ نشانه‌های دلگرم کننده‌ای وجود داشته است.

ایتالیا به راحتی به مسابقات قهرمانی زیر ۱۹ سال اروپا راه یافت و یکی از شانس‌های قهرمانی در رقابت‌های اسلواکی در اواسط ژوئن در نظر گرفته خواهد شد. در همین حال، یوونتوس به دومین تیم ایتالیایی تبدیل شده است که از آغاز لیگ جوانان یوفا در سال ۲۰۱۳ به نیمه نهایی رسیده است و روز جمعه در نیون به مصاف بنفیکا خواهد رفت تا به فینال راه یابد و یکی از بازیکنانی که در قلب هر دو طرف وجود دارد که در اطراف او هیجان زیادی وجود دارد، هافبکی به اسم "فابیو میرتی" است.

این بازیکن ۱۸ ساله به مدت ۱۱ سال در بیانکونری بوده است و اولین بازی خود را در این فصل برای تیم اصلی انجام داده است، این باور واقعی وجود دارد که میرتی می‌تواند در استادیوم آلیانز تبدیل به یک ستاره شود. او بود که گل ابتدایی یووه را به ثمر رساند زیرا آنها لیورپول را دو بر صفر در مرحله یک چهارم نهایی لیگ جوانان شکست دادند، در حالی که او همچنین در دو بازی از سه مسابقه مقدماتی دور اول ایتالیا گلزنی کرد تا جایگاه خود را در یورو بدست بیاورد.

چنین اقدامات قاطعی نشان می‌دهد که او از قبل ذهنیت لازم برای موفقیت را دارد و راه‌های بت فوتبالی خود، کوین دی بروین را دنبال می‌کند. میرتی هنگام بحث درباره ستاره منچسترسیتی به Tuttosport گفت: "آنچه که من را تحت تأثیر قرار می‌دهد تکنیک او است، بلکه بینش او نیز هست." او همیشه می‌داند که کجا توپ را پاس بدهد. او یک قهرمان و یک هافبک کامل از هر نظر است.

میرتی قطعاً همان ویژگی‌های زیاد را در بازی خود نشان می‌دهد، با اینکه این نوجوان راحت‌تر به عنوان شماره ۸ در ترکیب سه نفره خط میانی مثل الماس بازی می‌کند. "آندره آ بوناتی"، مدیر تیم زیر ۱۹ سال یوونتوس، به Tuttosport گفت: «میرتی هوش فوتبالی بسیار بالایی دارد، کیفیت‌های فنی عالی دارد و در نحوه پوشش زمین، هم از نظر شدت و هم از لحاظ استقامت، رشد زیادی داشته است. او خلاقیت، گلزنی دارد و تأثیر مثبتی در رختکن دارد. او از مشارکت در گلزنی و پیروزی هم تیمی‌هایش لذت می‌برد."

میرتی در سال ۲۰۱۱ پس از بازی برای کونئو، در ۶۰ کیلومتری تورین، به یوونتوس پیوست. تورینو همچنین مشتاق ثبت نام این جوان در آکادمی خود بود، اما میرتی که زمانی از کوتاه کردن موهای بلوند خود در دوران کودکی امتناع می‌کرد تا بتواند بیشتر شبیه قهرمان خود، پاول ندود شود، برای همین یووه را به رقبای همشهری خود ترجیح داد.

او در رده‌های سنی مختلف، در سن ۱۶ سالگی در رادار هواداران سرسخت بانوی پیر ظاهر شد، آن هم زمانی که در تیم زیر ۱۷ ساله‌ها، در فصل ۲۰۱۸-۲۰۱۹ طی ۱۷ بازی برای یووه ۱۶ گل به ثمر رساند و شش پاس گل داد. او از آن زمان به عنوان کاپیتان تیم زیر ۱۹ ساله‌های "پریماورا" انتخاب شد و به طور منظم برای زیر ۲۳ ساله‌های یوونتوس بازی می‌کرد، که در سطح سوم فوتبال ایتالیا حضور دارد. او تا اینجای فصل سه گل و چهار پاس گل در سری C به ثبت رسانده است.

میرتی که برای اولین بار در طول پیش فصل، توجه ماسیمیلیانو آلگری را جلب کرد، اولین بازی خود را برای تیم اصلی در دسامبر انجام داد، زمانی که برای دقایق پایانی پیروزی یووه در لیگ قهرمانان مقابل مالمو از روی نیمکت بیرون آمد. او این کار را با اولین بازی در سری آ در ماه مارس دنبال کرد، و انتظار می‌رود که در هفته‌های پایانی فصل، شانس بیشتری کسب کند زیرا وستون مک‌کنی، دنیس زکریا و آرتور ملو در حال حاضر با مصدومیت‌ها کنار می‌آیند.

میرتی که قادر به ایفای هر نقشی در خط هافبک است، هنگام تمرین به عنوان بخشی از تیم بزرگسالان، از مانوئل لوکاتلی مشاوره می‌گیرد و این امید وجود دارد که روزی، این زوج، مهره‌های کلیدی موتور محرک یوونتوس باشند.

تعهد میرتی به باشگاه دوران کودکی‌اش در ژانویه تأیید شد، زمانی که او قرارداد جدیدی را امضا کرد که او را تا سال ۲۰۲۶ در یوونتوس نگه می‌دارد و به نوبه خود به امید باشگاه‌های بوندسلیگا، لیگ برتر و لیگ ۱ برای جذب او پایان می‌دهد، هرچند همچنان علاقه تیم‌ها به او، در حال افزایش است.

سایر باشگاه‌های سری آ نیز با یووه تماس گرفته‌اند تا در مورد احتمال حضور میرتی سوال کنند، اما قهرمان ۳۶ دوره ایتالیا هنوز آماده نیست که یکی از دارایی‌های ارزشمند آکادمی خود را چه به صورت قرضی یا دائمی از دست بدهد. در عوض، آنها امیدوارند که او بتواند آنها را در روزهای آینده به افتخار قهرمانی لیگ جوانان برساند، که به نوبه خود می‌تواند راهی باشد برای ظهور نسل جدیدی از ستاره‌های ایتالیایی که در اوج بازی هستند.

کد خبر 570344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.