اعتراض شهروندان گوگد به مسکوت‌ماندن پروژه زیرگذر+پاسخ مسئولان

طرح زیرگذر شهر گوگد با هدف کاهش بار ترافیکی شهر و جلوگیری از تصادفات، در دستور کار قرار گرفت؛ اما با گذشت ۱۶سال، هنوز اقدامی برای احداث این زیرگذر انجام نشده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سال ۸۱ با احداث کمربندی جدید در شهر گوگد و اتصال آن به کمربندی پشت پارک لاله در مسیر جاده تیکن-اصفهان، نه تنها بار ترافیکی شهرستان گلپایگان به شهر گوگد تحمیل شده است، بلکه تصادفات جانی و مالی زیادی در این منطقه رخ می‌دهد.

با اعتراض شهروندان گوگد، شهرداری و شورای شهر، راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، وعده احداث زیرگذر را در این شهر داد؛ اما با گذشت ۱۶ سال هنوز این پروژه عملیاتی نشده و مسکوت مانده است. اکنون نبود زیرگذر در کمربندی، چالش بزرگ شهر گوگد است؛ زیرا شغل اکثر شهروندان کشاورزی و دامداری است و مزارع آنان در مسیر جاده کمربندی قرار دارد.

ساکنان برای گذر احشام و رفت‌وآمد در مزارع خود با حوادث ترافیکی روبه‌رو هستند. شهر گوگد دارای یک خیابان اصلی با عرض کم است و احداث زیرگذر، راهکار جلوگیری از حوادث ترافیکی است؛ اما خلف وعده مسئولان شهرستان و استان، بی‌اعتمادی و نارضایتی عمیق شهروندان را در پی داشته است. عده‌ای از ساکنان شهر گوگد در تماس با خبرگزاری ایمنا نسبت به این شرایط اعتراض کرده‌اند و خواهان رسیدگی فوری مسئولان هستند.

شهروندان می‌توانند مشکلات خود را از طریق تماس با شماره تلفن ۸_۳۵۵۴۴۱۱۲ در اختیار این رسانه قرار دهند؛ دستگاه‌ها و نهادهای مسئول نیز می‌توانند برای پاسخ‌گویی به شهروندان از همین طریق اقدام کنند.

کمبود اعتبارات دلیل تعلل در اجرای طرح زیرگذر / ‏پیگیری‬ مدیریت شهری گوگد از استاندار اصفهان

حسین علی‌محمدی، شهردار گوگد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص مشکل کمربندی شهر، اظهار کرد: کمربندی شهر گوگد در طرح هادی در محدوده شهر بوده است که با تصویب طرح جامع این کمربندی در حریم شهر گوگد قرار گرفت و در حال حاضر قوانین حریم راه بر آن حاکم است.

وی افزود: به دنبال اعتراض شهروندان و به دلیل توافقاتی که در زمان احداث کمربندی انجام شده است، پیگیری الحاق به محدوده انجام شد اما تاکنون بی نتیجه مانده است. قرار شد موضوع در سفر استاندار و معاونت عمرانی به شهرستان گلپایگان مطرح و مجدداً پیگیری شود.

شهردار گوگد در خصوص زیرگذر روبروی پارک لاله و زیرگذرهای عرضی داخل کمربندی برای عبور کشاورزان و دامداران، خاطرنشان کرد: قول احداث زیرگذر که توسط مدیرکل وقت راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان (مهندس حسن‌نیا) داده شده بود، به دلایل مختلف اجرایی نشد و قرار شد طراحی میدان انجام شود.

علی‌محمدی ادامه داد: طرح اولیه میدان به دلیل آزادسازی کارگاه‌های موجود در محل، هزینه زیاد و نبود اعتبار آزادسازی از دستور کار خارج و مقرر شد طرح جدیدی که کمترین آزادسازی را داشته باشد توسط شهرداری اجرا شود.

وی تاکید کرد: این طرح اردیبهشت ۱۴۰۱ آماده و به کمیسیون ترافیک و کمیته فنی اداره راهداری ارسال شد. در صورت تصویب، شهرداری طرح را با مشارکت راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان با هماهنگی معاون راهداری اجرایی می‌کند. در این طرح ساماندهی ورودی فروشگاه کوثر و مجتمع کارگاهی نیز پیش‌بینی شده است.

شهردار گوگد در خصوص زیرگذرهای عرضی کمربندی برای عبور دامداران و کشاورزان، تصریح کرد: برای عبور عرضی کمربندی، طبق پیگیری‌های سال‌های گذشته قرار بر این بود تعداد سه زیرگذر توسط اداره راه احداث شود اما به دلیل کمبود اعتبارات تنها یک زیرگذر با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی احداث شده است.

علی‌محمدی افزود: پیگیری‌هایی در اداره راهداری انجام دادیم تا در صورت تأمین اعتبار دو زیرگذر احداث شود اما تاکنون اقدامی نشده است. این موضوع در سفر استاندار و توسط شهرداری و شورای شهر پیگیری خواهد شد.

کد خبر 570288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.