نکونام: با این شیوه برگزاری مسابقات بازیکنان را می‌کُشیم!/بازی آخر برایمان مهم است

سرمربی تیم فوتبال فولاد ایران گفت: شرایط کرونا بهتر شده و دیگر تمامی کشورها می‌توانند میزبانی بازی‌ها را به عهده بگیرند؛ سبک برنامه‌ریزی AFC با انجام بازی‌های سه‌چهار روز یک‌بار درست نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جواد نکونام در کنفرانس‌خبری بعد از بازی با الغرافه که منجر به صعود تیمش به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا شد اظهار کرد: می‌دانستیم بازی سختی داریم، تیم الغرافه آخرین شانسش بود؛ روز اول گفته بودم که گروه‌مان، گروه سختی است و تیم‌ها به یکدیگر نزدیک هستند. خوشحالم از این‌که تیم‌مان صعود کرده اما هنوز کارمان تمام نشده است و کارمان مانده و بازی آخر برایمان مهم است. امشب بازی سختی را گذراندیم به خاطر این‌که تیم الغرافه آخرین شانس خود را داشت و با تمام قوا مقابل تیم ما حاضر شدند تا بتوانند موفق شوند.

وی افزود: نیمه‌ی اول بازی را خوب شروع کردیم و کنترل کردیم، موقعیت‌های خوبی برای گلزنی پیش آمد که یک گل زدیم؛ در نیمه‌ی دوم دوباره‌ی روی ضدحمله می‌توانستیم گل‌های بیشتری بزنیم اما متأسفانه استفاده نکردیم و گل نزدیم و روی دو اشتباه موقعیت‌های صددرصدی به تیم حریف دادیم که برای من ناراحت‌کننده است. واقعاً از دو سه بازیکن تیم گله‌مند هستم چون عملکرد خوبی نداشتند، باید بدانند که اینجا لیگ قهرمانان آسیاست و اینجا جای بهترین‌هاست و همه باید بهترین عملکردشان را داشته باشند.

سرمربی تیم فوتبال فولاد ایران ضمن تبریک این پیروزی و صعود به هواداران فولاد تصریح کرد: به هواداران‌مان تبریک می‌گویم و تمام کسانی که برای تیم ما دعا می‌کنند، بازیکنان‌مان و کسانی که در کنارمان هستند، مخصوصاً در این هوای گرم و شرجی که واقعاً بازی کردن سخت است، به بازیکنانم خسته نباشید می‌گویم.

نکونام در خصوص بازی‌های متمرکز توضیح داد: یک نکته‌ای دوست دارم بگویم چون سال‌ها در فوتبال آسیا بازی کردم و نمایندگان بازیکنان آسیایی بوده‌ام، امیدوارم این‌چنین کاری دوباره تکرار نشود؛ این‌گونه ما بازیکنان را می‌کُشیم! سه روز یک‌بار در این گرما و رطوبت بازی کردن، آن‌هم در شرایطی که در همه‌ی دنیا بازی‌ها را با تماشاگر به صورت رفت و برگشت برگزار می‌کنند، اما بازی‌های آسیا دارد به صورت متمرکز برگزار می‌شود و در کشوری که گرم است و رطوبت دارد و سه روز یک‌بار بازیکنان باید بازی کنند و این‌ها برای بازیکنان کُشنده است و شرایط را سخت می‌کند.

وی افزود: امیدوارم مراحل بعد و سال‌های بعدی این اتفاق نیفتد، الان خداروشکر کرونا هم کمتر شده و همه‌ی کشورها می‌توانند میزبانی کنند.

سرمربی فولاد درباره‌ی سبک بازی تیمش گفت: ما گل را زدیم و با توجه به شکل بازی الغرافه می‌دانستیم که آن‌ها منتظر اشتباهات ما هستند که بتوانند ضدحمله بزنند و شرایط را برای ما سخت کنند؛ ما می‌توانستیم در نیمه‌ی اول گل دوم را بزنیم اما استفاده نکردیم و وقتی تیمی انتحاری بازی می‌کند و چیزی برای از دست دادن ندارد، هر چه به دقایق پایانی بازی نزدیک می‌شویم، سخت‌تر می‌شود دفاع کرد چرا که حریف با تمام نفرات جلو می‌آید.

نکونام در پایان توضیحات خود را این‌گونه تکمیل کرد: اگر ما در حملات دقت می‌کردیم می‌توانستیم گل‌های بیشتری بزنیم و یکی دو صحنه هم شانس آوردیم. ما از اول برنامه داشتیم که فشار بیاوریم و به گل برسیم که بتوانیم تیم حریف را از لاک دفاعی بیرون بکشیم و در ضدحملات به آن‌ها گل بزنیم که مقداری عدم تمرکز باعث شد تا به گل‌های بعدی نرسیم.

کد خبر 570284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.