آمریکا ضد اسلام است و باید مقابل آن ایستادگی کرد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: امروزه آمریکا جنایات بسیاری در کشورهای مختلف از جمله یمن انجام داده است و تعجب می‌کنم که افرادی هنوز به آمریکا دل بسته‌اند؛ آمریکا ضد دین اسلام است و ما باید تا آخرین لحظه مقابل آن‌ها ایستادگی کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت‌الله طباطبایی‌نژاد امروز _دوم اردیبهشت ۱۴۰۱_ در خطبه دوم نماز جمله این هفته اصفهان با اشاره به وصیت‌های امیرالمومنین (ع) اظهار کرد: امیرالمومنین (ع) به مسلمانان وصیت می‌کند که یتیمان را تحت پوشش خود قرار دهند و به آن‌ها توجه کنند.

وی افزود: مردم باید در محله خود به فقیران رسیدگی کنند؛ اگر مساجد بدانند که نماز خواندن به تنهایی مهم نیست و علاوه بر آن به نیازمندان نیز کمک کنند، بسیاری از مشکلات کشور مرتفع می‌شود.

امام جمعه اصفهان ادامه داد: امیرالمومنین (ع) به مسلمانان سفارش می‌کند که در حضور مردم، هیچ یتیمی نباید ضایع شود؛ در واقع در حضور مسلمانان نباید یتیمی ضایع و از راه خود منحرف شود.

طباطبایی‌نژاد ضمن تبریک ولادت امام مجتبی (ع) و تسلیت شهادت حضرت علی (ع) گفت: امروزه جنایت‌هایی در دنیا صورت گرفته که سرچشمه آن‌ها آمریکا است و این جنایات جوانان افغانستان را محکوم به شهادت می‌کند.

وی تاکید کرد: امروزه آمریکا جنایات بسیاری در کشورهای مختلف از جمله یمن انجام داده است و باعث تعجب است که افرادی هنوز به آمریکا دل بسته‌اند؛ آمریکا ضد دین اسلام است و باید تا آخرین لحظه مقابل آن‌ها ایستادگی کنیم.

امام جمعه اصفهان در رابطه با راهپیمایی روز قدس گفت: متأسفانه یک الی دو سال موفق به برگزاری راهپیمایی روز قدس نبوده‌ایم، اما امسال به دلیل اینکه ویروس کرونا نیز در حال نابودی است، راهپیمایی صورت می‌گیرد و می‌توانیم به دشمن ثابت کنیم که جنایت‌هایشان مانع پیشرفت اسلام نخواهد شد.

طباطبائی‌نژاد اشاره کرد: هر چه علم و دانش بشر افزایش یابد توجه به دین نیز بیشتر می‌شود و با اینکه برخی از جوان‌ها به سمت خلاف می‌روند، اما شرایط کنونی با گذشته قابل مقایسه نیست زیرا در گذشته اعتکاف تنها در مساجد صورت می‌گرفت، اما امروزه در دانشگاه‌های مختلف نیز اعتکاف برگزار می‌شود.

وی با اشاره به مناسبت‌های اردیبهشت‌ماه گفت: یکی از مناسبت‌های اردیبهشت‌ماه تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که دستور آن، دوم اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۵۸ صادر شد. یکی از فعالیت‌های مهم امام خمینی (ره) تشکیل سپاه بود و با اینکه در آن زمان افراد در استفاده از تسلیحات نظامی آگاه نبودند، اما فعالیت را آغاز و در مقابل دشمن ایستادگی کردند.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: مناسبت دیگری که متعلق به امروز _دوم اردیبهشت‌ماه_ است، تأسیس شورای انقلاب فرهنگی با هدف تغییر فرهنگ جوان‌ها در دانشگاه و مدارس است که خوشبختانه در این راستا فعالیت‌های بسیاری انجام شده، اما هنوز به طوری که باید کامل نشده است.

طباطبائی‌نژاد اشاره کرد: مناسبت دیگری که مربوط به اردیبهشت‌ماه است، سقوط هلیکوپترهای آمریکایی است که برای آزادی مزدورهای خود در سفارتخانه آمده بودند، اما با مهجزه‌ای از جانب خدا روبه‌رو و توسط طوفان شن، زمین‌گیر شدند.

وی تاکید کرد: مناسبت مهم این ماه شب قدر است؛ این شب مخصوص اسلام نیست و به دلیل شهادت حضرت علی (ع) یا نازل شدن قرآن نیز شناخته نشده است بلکه شب قدر زمانی از سال است که خداوند تقدیرات سال را به ولی خود نازل می‌کند.

امام جمعه اصفهان در رابطه با اهمیت شب قدر گفت: تقرب و نزدیکی خداوند برای کسانی است که شب قدر را احیا می‌کنند و بیدار هستند و رحمت خداوند نیز برای کسانی است که شب قدر به فقرا کمک می‌کنند. کمک به فقرا در شب قدر یکی از مهم‌ترین عبادت‌ها است.

طباطبائی‌نژاد تصریح کرد: نکته‌ای که در رابطه با شب قدر وجود دارد، این است که بیدار بودن در این شب به معنای خواب نبودن نیست بلکه بیداری به این معنا است که انسان بداند در شب قدر چه کاری انجام می‌دهد و این شب را درک می‌کند.

وی افزود: در روایت داریم که پیغمبر می‌گوید به شب قدر ایمان داشته باشید زیرا این شب برای امیرالمومنین و یازده فرزندش است، یعنی این شب برای ائمه است و امسال نیز شب قدر متعلق به امام زمان (عج) است.

کد خبر 570207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.