سپاهان ۲- پاختاکور یک/ شهباززاده، منجی شانس صعود

تیم فوتبال سپاهان در پنجمین دیدار خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف پاختاکور ازبکستان رفت که در نهایت با برد لحظه‌ آخری طلایی‌پوشان همراه شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته پنجم گروه D لیگ قهرمانان آسیا، امشب _دوم اردیبهشت‌ماه_ از ساعت ۲۱:۴۵ تیم‌های سپاهان ایران و پاختاکور ازبکستان در ورزشگاه ملک عبدالله به مصاف یکدیگر رفتند.

هفته پنجم گروه D لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲

دیدار تیم‌های سپاهان ایران و پاختاکور ازبکستان

ورزشگاه: ملک عبدالله (بریده، عربستان)

تماشاگر: کمتر از ۲۰۰ نفر

گل‌ها: سجاد شهباززاده (دقیقه ۷۶ و ۳+۹۰- برای سپاهان) - خوجی اکبر علیجانوف (دقیقه ۷۹- برای پاختاکور)

اخطار: فرشاد احمد زاده (دقیقه ۴۰- از سپاهان) - سردورسوبیرخوجائف (دقیقه ۴۴- از پاختاکور) - محمد کریمی (دقیقه ۵۹- از سپاهان) -اودلجون همروبکوف (دقیقه ۷۴- از پاختاکور)

سپاهان: رشید مظاهری، گئورگی گولسیانی، محمد نژادمهدی، دانیال اسماعیلی‌فر، امید نورافکن، محمد کریمی، جلال الدین علیمحمدی، یاسین سلمانی (دقیقه ۵۸- سروش رفیعی)، فرشاد احمدزاده (دقیقه ۵۸- میلاد جهانی)، محمدرضا حسینی (دقیقه ۶۷- سجاد شهباززاده)، شهریار مغانلو

سرمربی: محرم نویدکیا

پاختاکور: سنجار کوفاتوف، شرزود اعظموف، اولسکی لارین، فرخ سایفیف، خوجی اکبر علیجانوف، اودلجون همروبکوف، سردورسوبیرخوجائف، خوجیمات ارکینوف، عزیزبک تورگوئبوئف، سردور رشیدوف، اولیور سارکیچ

سرمربی: ووینسکی اسلاوچه

داور: ایدا جومپئی (ژاپن)

شرح بازی:

تیم ازبکستانی کار را بهتر آغاز کرد و نبض مسابقه در نخستین دقایق را مال خود کرد. خیلی زود بازی به مساوات کشیده شد و بازی درگیرانه میان زمین در جریان بود. در دقایق پایانی نیمه اول پاختاکور این فرصت را داشت که از شاگردان نویدکیا پیش بیافتد اما نژاد مهدی مانع شد تا دو تیم با تساوی بدون گل راهی رختکن شوند.

نیمه دوم را پاختاکور تهاجمی استارت زد. شاگردان ووجنسکی خیمه سنگینی را برای دقایقی روی محوطه سپاهان بر پا کردند. همین موضوع باعث شد تا نویدکیا به سراغ تعویض‌هایش رود و ورق بازی را برگرداند. جهانی و شهباززاده پایه‌گذار گل اول سپاهان شدند اما سه دقیقه بعد ازبک‌ها پاسخ این گل را دادند تا همه چیز به تساوی کشانده شود.

بعد از این گل، بازی به شدت سرعت گرفت و دو تیم حملات و ضد حملات متعددی را برنامه‌ریزی کردند. در وقت‌های تلف شده تیر افقی دروازه سپاهان به لرزه درآمد اما با خوش شانسی شاگردان نویدکیا توپ تبدیل به گل نشد تا ثانیه‌هایی بعد، سجاد شهباززاده با ثبت دبل، شانس صعود طلایی‌پوشان را حفظ کند.

شرح گل‌ها:

۰-۱ (سجاد شهباززاده، دقیقه ۷۶) - روی ارسال میلاد جهانی توپ در محوطه به شهباززاده رسید و او در حالی که توپ از زمین هم فاصله داشت، با والی محکمی دروازه پاختاکور را گشود.

۱-۱ (خوجی اکبر علیجانوف، دقیقه ۷۹) - روی ارسال میلاد جهانی توپ در محوطه به شهباززاده رسید و او در حالی که توپ از زمین هم فاصله داشت، با والی محکمی دروازه پاختاکور را گشود.

۱-۲ (خوجی اکبر علیجانوف، دقیقه ۳+۹۰) - فرار میرزایی و سانتر او به شهباززاده در فضا خالی رسید تا به راحتی دروازه پاختاکور را بگشاید.

دقایق حساس:

دقیقه ۵- تعلل اسماعیلی‌فر در دفع توپ موجب توپ‌گیری مهاجم پاختاکور در محوطه سپاهان شد اما در ادامه با پوشش دیگر مدافعان نتیجه‌ای برای تیم ازبکستانی در بر نداشت.

دقیقه ۳۸- کرنر ارسالی پاختاکوری‌ها در شلوغی محوطه جلوی با دفع ناقض مغانلو جلوی پا همروبکوف افتاد اما شوت محکم او در چند قدمی دروازه به نژاد مهدی خورد و به کرنر رفت.

دقیقه ۴۰- سانتر پاختاکوری‌ها پشت سر مدافعان سپاهان روی سر تورگوئبوئف نشست اما ضربه او درست به جایی رفت که مظاهری حضور داشت.

دقیقه ۶۰- کاشته فنی عزیزبک تورگوئبوئف به شکلی خطرناک از کنار دروازه سپاهان به بیرون رفت.

دقیقه ۷۰- دانیال اسماعیلی‌فر در موقعیت تک به تک موفق به گشودن دروازه پاختاکور نشد.

دقیقه ۸۵- ضربه سر مغانلو روی ضربه آزاد ارسالی رفیعی در چهارچوب نبود.

دقیقه ۸۸- پاختاکور موفق به گشودن دروازه سپاهان شد ولی داور به دلیل آفساید گل را نپذیرفت.

دقیقه ۹۰- سروش رفیعی روی پاس مغانلو در چند قدمی دروازه پاختاکور به توپ رسید اما در زدن ضربه آخر موفق نبود.

دقیقه ۲+۹۰- شوت محکم بازیکن پاختاکور به زیر تیرک افقی خورد و در برگشت هم مهاجم ازبکستانی با ضربه سر موقعیت را از دست داد.

اتفاق ویژه:

* فرشاد احمدزاده با دریافت کارت، دیدار مقابل الدحیل در هفته پایانی را از دست داد.

کد خبر 570200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.