روز زمین پاک، فرصتی برای ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست

مشاور کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه روز زمین پاک فرصتی برای آگاهی و ترویج فرهنگ حفظ محیط زیست است، گفت: با اندیشیدن به اینکه ما تنها یک زمین داریم، اهمیت حفاظت و نگهداری از آن برای ما مشخص شده و تجلی می‌یابد.

عماد مطالبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: محیط زیست پیرامون ما، امانتی در دست ما است؛ بنابراین باید سعی کنیم حافظان و امانتداران خوبی برای نسل آینده باشیم زیرا زیستن ما در گرو حفظ این زمین و محیط زیست است.

دبیر کارگروه آب کشاورزی و منابع طبیعی مجمع مشورتی نظام مسائل شهرستان رشت افزود: عرصه‌های طبیعی و منابع طبیعی و پهنه‌های سبز به‌ویژه در بخش آب و خاک، باید به گونه‌ای مورد بهره‌برداری قرار بگیرد که پایداری آنها حفظ شود.

مشاور کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر رشت خاطرنشان کرد: باید از بهره‌برداری بی‌رویه از منابع آب زیرزمینی جلوگیری کنیم زیرا فرونشست زمین پدیده‌ای بسیار خطرناک است که تمام بخش مرکزی فلات ایران را درگیر کرده است، این‌رو باید به دنبال استفاده از الگوهایی برای حفاظت از خاک باشیم تا پوشش گیاهی را افزایش دهیم و ضمن تلطیف محیط زمینه را بهبود ساختار خاک فراهم کنیم.

مشاور کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر رشت گفت: روز جهانی زمین پاک یادآور اهمیت و ضرورت حفظ زیست بوم است و زیستگاهی است که در آن زندگی می‌کنیم؛ در این روز همه به فکر احیای زمین هستیم و می‌خواهیم شرایط را به‌گونه‌ای فراهم کنیم تا خود پالایی طبیعت با بهره‌وری بیشینه‌ای صورت پذیرد.

وی با بیان اینکه. زمین تنها بستری است که نقش مهمی در زندگی بشر و سایر موجودات دارد که با رعایت کلیه ملاحظات زیست محیطی آن را برای زیستی بهتر مهیا سازیم، ادامه داد: باید با مدیریت پسماند و کاهش تولید زباله سعی کنیم محیط زیست و زمین را از آلودگی به دور نگه داریم و با کاهش زباله به‌ویژه در میزان پلاستیک در حقیقت سرمایه‌گذاری خوبی برای زمین انجام داده‌ایم.

مطالبی تاکید کرد: باید باور داشته باشیم با تفکیک زباله از مبدا می‌توانیم مدیریت اصولی و کارایی را در ترکیب زباله داشته باشیم و با یک نگاه راهبردی بتوانیم برای بهبود وضع موجود با در نظر گرفتن اقتضائات و تهدیدها و فرصت‌ها رهیافتی در جهت غلبه قوت‌ها بر ضعف‌ها در مسیر ارائه الگویی برای کارایی پسماند و زباله داشته باشیم و در حفظ زمین پاک کوشا و پیشرو باشیم؛ باید یقین داشته باشیم که زمین برای تمام موجودات زنده است و باید با آن مهربان باشیم.

کد خبر 570146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.